homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Introduce yourself

Mededelingen

Introduce yourself Wie ben je, wat doe je? Wat voor muziek kreëer je? Nieuwe muziek beschikbaar op je website? Wat voor materiaal gebruik je? Wees even niet te bescheiden en vertel het ons in dit forum!

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 00:18
Junior Member

Reputatie: Crazy Redd is op goeie weg
Lightbulb Newbie!

goedenavond allemaal, ik ben Redmar en 19 jaar oud en ik zal even het een en ander over mezelf vertellen.

op m'n 15e zag ik in de opbergkast een oude nylon acoustische gitaar staan en vond het ding erg interessant. goed, vannalles erover op internet gezocht, stemapparaat gekocht nieuwe snaren gekocht een paar mezelf tablatuur leren lezen, eerste elektrische gitaar gekocht en zo mezelf aardig goed gitaar leren spelen tot er, vandaag de dag, 9 gitaren in m'n bezit zijn. waarvan 2 zelf gebouwd en de 9e (een basgitaar) nog onder constructie. daarbij komt nog een drumstel en een keyboard.

maar.. nooit een band, ja wel probeersels maar het liep elke keer tot niks. mede daardoor ben ik me gaan verdiepen in het zelf opnemen van muziek, omdat ik ondanks dat ik geen band heb toch wel graag nummers wil gaan maken.

ik heb al wel wat spul waar ik het een en ander (denk ik) mee kan. het enige wat erbij nodig is, is kennis. en dat is nog behoorlijk weinig.
vandaar dat het me handig leek om me aan te melden bij een forum aangezien me dat ook zeer goed geholpen heeft bij m'n andere hobby (aquarium).

even een lijst van m'n materiaal so far:

- zoals eerder gezegd 9 gitaren, met als versterker een Line 6 Spider III 75
- yamaha PSR313 met MIDI uiteraard
- Behringer XENYX 1832fx
- Behringer UCA200 (bijgeleverd bij de mixer)
- als eindversterker een oude sony stereo-toren amp. (zitten zelfs nog cassettes in
- boxen zijn degene die erbij horen, kan ik niet veel van vertellen helaas..

verder heb ik een hele goede PC (AMD Phenom X4, 2,6 ghz) tot mn beschikking en een laptop waar FL studio 9 producer edition op staat. en verder ook nog audacity.

helaas geen mic, had er wel een maar die is van de trap gevallen (niet super erg, was een "normale" mic van 15 euro stelde niet veel voor) en dat is gelijk een klein vraagje: een goede mic waarmee ik elektrische gitaar (vooral distortion), akoestische gitaar, en het zou mooi zijn vocals en evt blues harp mee op kan nemen. iemand een suggestie?

bedankt vast voor de reacties!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 00:47
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Newbie!

Welkom hier ook en veel lees (leer) genot want alles wat je wil vragen staat hier meestal reeds gepost, probeer maar eens de zoekfunctie ..

Ik kan je wel al helpen terwijl inzake je vraag over de micro.
Als je bij één exemplaar nu momenteel wil blijven voor al deze zaken, zoals gitaar, zang etc .. mee op te nemen is de beste keuze hiervoor een Shure SM 57.
Dit is een dynamische micro, die is hetzelfde als de befaamde SM 58 maar de capsule is anders gebouwd maar je kan dus ook door de 57 zingen maar die is meer gebouwd om instrumenten op te nemen dus uitwendig.

Tip: Koop de echte SM 57 of 58 als je dit ooit zou willen doen want dan spaar je geld uit, al is die iets duurder dan de nep .. maar met nep of namaak merken ga je minder kwaliteit hebben en dus .... verloren geld in feite.
Zo een micro bij normaal gebruik gaat een gans mensenleven mee

Patrick.

Laatst gewijzigd door Patatje; 11-01-2010 om 00:50
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 07:01
Senior Member

Reputatie: silak2attack wordt hier goed onthaald

welkom crazy redd
wat patatje al zegt de sm 57.
denk dat de meeste dit zullen zeggen

greetzz silk
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 13:38
Senior Member

Reputatie: Livius wordt hier goed onthaaldLivius wordt hier goed onthaald

Hey Redmar,

In plaats van eerst uit te zien naar een micro zou ik me focussen op een interface voor te beginnen. Als je de beginnersgids hier op het forum eens doorneemt zul je al veel wijzer zijn. Als het toch vooral voor gitaarmuziek is, is de line6 Toneport UX1 misschien geen slechte optie, zit ampsim-software bij die het mogelijk maakt dat je je gitaar rechtstreeks kan inpluggen (dus je hebt geen mic nodig) en toch met de vetste distortion kan spelen. Als je dan nog een Shure SM58 bijkoopt heb je meteen een goede mic voor vocals en bluesharp die je eventueel ook voor je gitaaramp kan zetten.

Grtz.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 15:49
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

zo'n SM58 kan je trouwens 100 keer van de trap laten vallen zonder dat er iets aan is
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 15:57
Junior Member

Bedankt voor de reacties iedereen! ik heb de beginners guide gelezen en ben al een stuk verder qua kennis!
ook gelijk gelezen over de sure SM57 en 58. en idd geven ze overal aan (ook hier op het forum) dat het een "allround" mic is. dus idd een mooie om mee te beginnen lijkt me toch?

@Livius: ik heb ook een Line 6 POD tot mn beschikking waar hetzelfde mee kan, maar ik wil liever direct vanaf de versterker opnemen omdat het geluid dat uit de speaker van de versterker altijd toch mooier klinkt vind ik.

ff een foto'tje:
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 16:14
Senior Member

Ja, maar dan heb je nog steeds geen interface. Dit is de verbinding tussen je mic/gitaar en de computer. Die Line6 Toneport UX1 was maar een voorbeeldje, omdat ik dacht dat misschien handig was als je veel met gitaarmuziek bezig bent. Als je die ampsimulators niet nodig hebt kan je een naar de Tascam US-122 zien..

Grtz.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 16:23
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Livius Bekijk bericht
Als je die ampsimulators niet nodig hebt kan je een naar de Tascam US-122 zien..

Grtz.
idd zonder de ampsimulators want die zitten standaard op een line 6 versterker.
en k maak hierop dus uit dat ik beter een vervanger voor de uca kan nemen?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 16:37
Senior Member

Ah, mijn excuses, daar had ik blijkbaar over gelezen..
De UCA-200 moet in de beginfase wel volstaan.. Na een tijd zal je misschien wel wat meer dingen afzonderlijk willen kunnen opnemen zonder eerst een mixdown via de xenyx te moeten maken, maar tegen dan kan je hier natuurlijk terug eens komen checken wat een goede upgrade zou zijn..
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-01-2010, 16:50
Junior Member

maakt niet uit het is maandag he
bedankt voor de hulp in ieder geval, denk dat ik voor de SM-57 ga als eerste mic.

belangrijkste nu vind ik dat ik eerst ga uitproberen in de praktijk en veel inlezen voordat ik over ga op de duurdere apparaten waar ik toch nóg niks mee kan.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten