homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnametechnieken

Mededelingen

Opnametechnieken Allerlei discussies over opnametechnieken: microfoonpositionering, gebruik maken van akoestiek, technische aspecten zoals compressie tijdens het opnemen etc.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 07-07-2006, 20:00
Active Member

Reputatie: jeetn is op goeie weg
Standaard computer kwestie

Dit is waarschijnlijk een veel gesteld onderwerp maar toch wens ik het nog eens aan te halen.
Mijn pc loopt steeds vast en geeft geen correcte klank weer of speelt de muziek in snakjes,enz...
Dit zijn de gegevens:AMD Athlon(tm) XP 2400+
kloksnelheid:2.00 GHz
256 MB RAM geheugen
Hij draaid dus op windows xp proffesional

Ik denk er eigenlijk aan een nieuwe proccesor te kopen maar eerst jullie mening horen.
Momenteel draaien volgende programma's op deze pc(ik ben pas een maand begonnen):reason 3.0,cubase le(die ik waarschijnlijk door een ander programma zal vervangen),atmosphere.
Ik gebruik een Tascam us-122 voor geluidskaart met daar mijn yamaha monitoren op aangesloten en als midi klavier gebruik ik kontrol 49 van korg.

Ik zou dus een proccesor willen hebben waar ik alles zonder problemen nu en in de toekomst kan op laten draaien.Ik wil zo geld besparen,beter meteen het allerbeste.Dit ook rekeninghoudende dat er zwaardere of nog enkele vst's kunnen bijkomen.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil bedoelen,want ik weet zelf nog niet wat er allemaal bij producen te kijken komt.Ik sta namelijk op nul momenteel maar dit forum helpt me al op weg!!!

Dus welke proccesor raden jullie mij aan?Wat springt erboven uit!!!waar tevinden,prijs enz

thanks

liefst

mod edit: hoofdletters in subject lijn verwijderd

[ Bewerkt door billybear on 7/7/2006 21:21 ]
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-07-2006, 20:19
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: computer kwestie

Doorzoek alvast de site eens met de zoektermen tweak xp.

En bekijk deze site eens: http://www.musicxp.net/

Nog een vraagje: wil je in de toekomst enkel hoofdletters gebruiken bij het begin van een zin? Zeker in een onderwerplijn komen al die hoodletters nogal schreeuwerig over (= tegen de netiquette zoals ze dat noemen). Idem voor uitroeptekens. Thanks! ;-)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-07-2006, 20:28
Active Member

Dank je Billybear.sorry voor de hoofdletters.Nu weet ik het voor de volgende keer.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 07-07-2006, 21:05
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

no problem ;-)
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-07-2006, 01:46
Jvg Jvg is offline
Member

Reputatie: Jvg is op goeie weg

beste billybear , RAM , MB , GHz , XP ...enz... worden , ALTIJD met een hoofdletter geschreven, het is mischien geen "netiquette" maar het is wel correct taalgebruik...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-07-2006, 06:57
Active Member

Reputatie: kurt is op goeie weg

Citaat:

256 MB RAM geheugen
dat is al veel te weinig. Je hebt minstens 512 MB, maar beter zelfs 1 GB geheugen nodig, hangt ervan af hoeveel muziekprogramma's je tegelijk draait. Anders krijg je geheugenswapping met als gevolg dat je audio-dropouts hebt,

Andere punten:
- herinstalleer je windows xp als hij nu regelmatig zou vastlopen
- koppel je pc van het internet af als je hem voor muziek gebruikt en zet dan op dat moment alle onnodige zaken uit zoals firewalls, virusscanners, ...
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-07-2006, 08:28
Webmaster

Citaat:
beste billybear , RAM , MB , GHz , XP ...enz... worden , ALTIJD met een hoofdletter geschreven, het is mischien geen "netiquette" maar het is wel correct taalgebruik...
Hey jvg. Ik had het helemaal niet over zulke woorden of over een paar hoofdletters. Wel over een hele onderwerplijn in hoofdletters gevolgd door een reeks uitroeptekens. (die intussen aangepast werd). Het was niet de bedoeling te gaan vitten, ik wilde de poster gewoon vragen daar op te letten.

Uiteraard moet je RAM, XP, ... niet anders gaan schrijven.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 08-07-2006, 18:57
Active Member

Eigenlijk is het beter dat ik helemaal geen internet gebruik op mijn pc dan?
Zwaarder zou ik zeker moeten gaan,daar ben ik me van bewust.Ofwel verzwaar ik mijn pc ofwel een nieuwe met alles die voor muziek het beste is!Ik wil zeker wat meer uitgeven als hij dan ook pro uitgerust is.Ik weet niet welke ik moet kopen of wat er allemaal moet inzitten zodat ik geen enkel probleem meer heb.Ik ben wel maar een beginner maar wil toch met pro materiaal beginnen kwestie dat ik niet steeds moet vernieuwen.
Kan iemand mij helpen met dit probleem aub.

thanks
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 08-07-2006, 20:38
Active Member

Reputatie: CelticDevil is op goeie weg

Hallo jeetn,

Tja, ideaal is natuurlijk dat je een aparte pc hebt die alleen gebruikt wordt voor het maken van muziek; dus een standalone pc (zonder internet) en waarbij allerlei voor de muziekopnames (lees: vooral voor audio) hinderlijke hard- of software uitgeschakeld of gewoon niet geÔnstalleerd (netwerkfuncties, screensaver, energysaver, firewall, anti-virus, allerlei op de achtergrond draaiende programma's,...)
Maar niet iedereen wil of kan dat betalen, natuurlijk...
Als je internet-pc nog een tijdje meekan en je er tevreden over bent, zou ik je aanraden zelf een sobere muziek-PC te bouwen (of te laten bouwen, maar het is heus niet zo moeilijk). En als je een beetje uitkijkt hoeft die zelfs niet eens zo duur te zijn.
Wat je m.i. nodig hebt :
1. een sterke processor (tegenwoordig zijn er zelfs "dual core processors", waarbij de ene core zich met het systeem en de andere zich met de audio bezig kan houden))
2. minimum 1 GB RAM (als het kan "dual channel")
3. Twee harde schijven : een voor het besturingssysteem en voor geinstalleerde programma's en een andere waar je opnames op worden weggeschreven.
4. eventueel een stille voeding en een stille ventilator als je van plan bent de opnames te maken in de ruimte waar je pc staat (maar dit laatste is zeker niet aan te raden en een dergelijke voeding en ventilator zijn bovendien een heel stuk duurder dan de gewone)
5. een geluidskaart (audio- en/of MIDI-interface) als je je Tascam us-122 zou willen vervangen... maar zolang die Tascam je voldoet zou ik hem blijven gebruiken
6. een ordinaire videokaart eventueel met aansluitmogelijkheid voor 2 beeldschermen
7. een moederbord dat geschikt is voor de hogervermelde hardware. Is het belangrijkste onderdeel van je PC
8. een groot beeldscherm van 17 inch of meer (vele audio-workstations gebruiken 2 schermen naast elkaar om alle functies van de muzieksoftware tegelijk beschikbaar en consulteerbaar te houden, maar dat maakt het geheel natuurlijk weer een pak duurder).
9. software naar wens (is uitermate afhankelijk van wat je er allemaal mee wil doen); het gamma muzieksoftware is ontzettend uitgebreid en heel divers. Zelfs met goedkope software kun je degelijke opnames maken, maar het aantal functies of de (soms) meegeleverde reverbs/equilizers zijn beperkt of van mindere kwaliteit. De meeste programma's werken met plug-ins die je apart kunt aanschaffen. En de duurdere programma's bevatten dan waarschijnlijk een heleboel functionaliteiten die je niet of nauwelijks gebruikt of nodig hebt... Duurder is zeker niet altijd beter, hoor.

Je informeren en uitproberen is hier de boodschap.

CelticDevil

Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 08-07-2006, 20:49
Member

Reputatie: bricks is op goeie weg

Over een dikke twee weken komt Intel met de Intel Core 2 Duo 'Conroe' processors. Dat wordt de shit als je de hardware sites moet geloven. AMD van hun kant zouden een dag na de lancering van de Conroe hun prijzen nogal laten dalen, soms zelfs bijna halveren (met name Athlon 64 X2 procs).

Dit is misschien interessant om te weten als je op het punt staat om een nieuwe pc aan te schaffen.

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten