het bouwen van je eigen flightcase kan op veel manieren.
nou heb ik voor me eigen al een paar cases gemaakt waar ik zeer tevreden mee ben. en wou jullie ook wel eens laten zien hou ik een flightcase maak.
nou heb ik een aantal micīs voor me drum en die wil ik graag in 1 case hebben. omdat de meeste van jullie weten dat shure een zakje meelevert bij een mic vind ik dat niet erg stoot vast.
aangezien ik van de week in de vorstverlet zit en toch wat wil bezig zijn heb ik vandaag op me werk (ben nou om de dag vrij) al een case gemaakt en wat matriaal gehaald bij tierolff in roosendaal en wat dempfolie bij karwei
totaal kosten (zonder hout mee gerekend) 26.00 euro.
ik heb dus een kistje gemaakt denk dat de meeste dit wel kunnen .
doordat ik het voordeel heb van een zaagtafel heb ik gelijk een sponning in de case gemaakt voor de te plaatsen piano schanier
een case kun je het beste maken van een dunne hout soort een voorbeeld betonplex van 3 a 4 mm dik doordat het zo dun is kun je het beslag (ijzertjes) bevestigen met popnagels.
nou heb ik 12 mm multiplex gebruikt omdat ik dit voor handen had
je kunt eerst de case zwart maken en dan het beslag op maat maken of zoals ik gedaan heb eerst het beslag op maat gemaakt en nadehand schilderen
het plaatsen van een piano schanier zaag eerst de schnier met een ijzerzaag op maat. zorg ervoor dan dat bijde deksels gelijk komen. schroef niet gelijk alle schroeven erin!! er kan altijd nog verschil in zitten als men de deksel sluit dan kun je andere gaten gebruiken om dit te herstellen.
schuur ook even met een schuurpapier de scherpe kanten rond

toevoeging:
een profisionele manier is om er een rand op te maken zodat de deksel er hellemaal vanaf kan. deze zij bij de desbetreffende winkels te halen.
hierover verder in de topic meer.
het op maat maken van de kanten.
4 lengtes voor boven en onder en nog eens 4 voor boven en onder dan de kleine zijkantjes op maat maken. zorg hierbij dat de lengte goed onder de hoek knop valt en ook hierbij een schuurpapiertje eroverheen halen
en dan zijn we zover om te schuren van de case en (eingelijk eerst in de grond verf schuren en weer grondverf) dan te verfen. in het zwart.
morgen ga ik alles monteren en ga ik het schuim voor de micīs uit snijden
en zal ik nog wat verschillende sluitingen laten zien
word vervolgt!!
greetzz silk
vragen of extra opmerkingen zijn altijd welkom we zijn hier om elkaar te helpen