homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-01-2010, 12:31
Pixie's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Muziek op facebook?

Ik was net van plan een nieuw nummer te posten op mijn Tumbler-facebook account toen ik dit te lezen kreeg:

Citaat:
I confirm that under Facebook's Verklaring van rechten en verantwoordelijkheden, I have granted to Facebook a worldwide, royalty-free, non-exclusive license to use, reproduce, distribute, transmit, and publicly perform all sound recordings that I upload to Facebook. I understand that I am solely responsible for all licensing, reporting, and payment obligations, if any, to third parties.
't Is de eerste keer dat ik dit zie, en ik moet zeggen de termen 'use', 'reproduce' en 'distribute' verontrusten mij ietwat.

Misschien toch maar beter niet posten dan?
  #2 (permalink)  
Oud 03-01-2010, 12:38
Active Member

Reputatie: m0n0 is op goeie weg
Standaard Re: Muziek op facebook?

Beter post je 'm hier
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-01-2010, 12:46
Mathew Lane's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Ik was net van plan een nieuw nummer te posten op mijn Tumbler-facebook account toen ik dit te lezen kreeg:

't Is de eerste keer dat ik dit zie, en ik moet zeggen de termen 'use', 'reproduce' en 'distribute' verontrusten mij ietwat.

Misschien toch maar beter niet posten dan?
Alles, maar dan ook echt ALLES wat je op Facebook zet kan vrij gebruikt, verspreid, gekopieerd, ... worden door Facebook. Ze kunnen al je data en foto's gebruiken voor wat ze willen, je doet volledige afstand als je je inschrijft.

De meeste mensen hebben dat blijkbaar niet gelezen toen ze zich inschreven en zetten zaken op Facebook die je beter niet op Facebook zet
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-01-2010, 13:01
joez's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: joez wordt hier goed onthaaldjoez wordt hier goed onthaald

GratisDistributie ... tegenwoordig krijg je zo'n deal al niet meer eenvoudig (en dan hier zo'n smiley).
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13-01-2010, 09:56
Piejero's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Piejero is op goeie weg

Maar als ik et goe lees dan krijgen zij het recht als ge da effectief upload op facebook(konde da? ), mar dan kunde et ook anders doen : uploaden op een andere site en dan de link met mp3/wav extensie in de status van u facebook poefen en die maakt er dan een playerke bij... dan kan een mens met ietske internet-kennis wel de mp3-link achterhalen mja... is natuurlijk u keuze
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-01-2010, 10:20
Member

Reputatie: nltmd is op goeie weg

Oei, dit wist ik niet. Geldt dit ook voor sites als myspace (of hyves ed)?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-01-2010, 13:28
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Zo een licentie is gewoon nodig om je muziek te posten.

1. Per luisteraar op je facebook-pagina reproduceren/distribueren ze de mp3 als het ware.
2. Royalty-free is nodig omdat het anders een kostelijke zaak kan worden met auteursrechtenorganisaties.

Lees de licenties van MySpace, vi.be, etc. ... er maar eens op na, daar vind je die zaken ook.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13-01-2010, 16:39
Izzy's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Vandaar dat ik enkel externe links post mbt muziek (myspace, website, youtube). De foto's op de smoelboek mogen ze voor mijn part verspreiden zoveel ze willen, zolang ze er maar miks grof mee doen.

IZ.
  #9 (permalink)  
Oud 14-01-2014, 16:35
Member

Reputatie: Foetsie is op goeie weg

Weliswaar oud maar zeker interessant topic. Stuit er nu pas op. Alleen links posten en nooit rechtstreeks is zeker een manier om het gedeeltelijk te ontzien.

Moet ik voor dergelijke links (bandcamp e.a. players/streamers) een normaal facebook account hebben of een artiesten account? Of kan het met beidde account type?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-01-2014, 19:37
thuisprutser's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: thuisprutser is op goeie weg

Kan met een gewoon Facebookaccount.

Ik zet ook wel eens wat op soundcloud en deel het dan via FB maar het vervelende is, dat wanneer je bij die link op het fototje klikt, er een soort mini soundcloudspelertje start en wanneer je op de tekst klikt die er naast staat word je doorgelinkt naar de officiele soundcloudpagina en moet je je eerst registreren, wat voor veel mensen een reden is om af te haken.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten