homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 14:43
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Open brief: Artiesten protesteren zelf tegen Auvibel taks

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Vanaf 1 februari moet de zogenaamde "Auvibel taks" ook betaald worden bij de aankoop van usb-sticks, settopboxen en externe harde schijven. In deze open brief aan minister Van Quickenborne maken opnemende artiesten duidelijk waarom ze daar niet achter staan.
[Deze open brief mag vrij en onbeperkt verspreid en gekopieerd worden.]
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Open brief: Artiesten protesteren zelf tegen Auvibel taks

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 14:49
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Open brief: Artiesten protesteren zelf tegen Auvibel taks

Als webmaster, muzikant en homerecorder sta ik hier uiteraard 100% achter.

Ik nodig al wie het met deze brief eens is uit een respons te posten op dit artikel. De verzamelde reacties zullen aan dhr. Van Quicknborne bezorgd worden, tesamen met de brief.

Hoe we verder tewerk gaan rond het aanzetten tot actie, bespreken we in de eerdere thread: Vanaf 1 feb. '10 kopieertaks op usb-sticks en externe schijven

Laatst gewijzigd door billybear; 31-12-2009 om 15:44
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 15:43
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Ik sta als muzikant en homerecorder ook volledig achter de tekst in de brief.

Een gans land wordt infeite een "boete" opgelegd die op voorhand dient betaald te worden voor het ilegaal plaatsen van muziek op een drager zonder dat er een bewijs is geleverd dat de persoon dit ook daadwerkelijk ooit zal doen. Dit is infeite juridisch onaanvaardbaar volgens mij. Als iemand bestraft dient te worden dan zijn er bewijzen nodig dat die persoon buiten de schreef is gegaan.
Als dit zo maar kan waar eindigd het dan, gaan we iemand beboeten op voorhand omdat die zou kunnen ooit door het rood licht rijden ? Gaan we maar een hoop mensen opknopen of in de gevangenis zetten op voorhand want ze zouden eens kunnen stelen ooit of moorden ?

Patrick.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 15:45
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Ik sta 100 procent achter deze brief, voor de redenen die werden aangehaald.

IZ, muzikant en homerecorder.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 15:49
Junior Member

Reputatie: imlikeajungle is op goeie weg

Nu ook op Gearspot: Open brief: Artiesten protesteren zelf tegen Auvibel taks

Bedankt voor de snelle tekst, billybear.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 15:58
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ook ik onderschrijf deze tekst van harte.

Willy Tits.

Laatst gewijzigd door Pixie; 01-01-2010 om 11:58
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 16:08
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling

100% akkoord!
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 16:23
Active Member

Reputatie: itsmekeuh is op goeie weg

Ik schaar me ook voor 100% achter deze tekst
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 16:24
Junior Member

Reputatie: Baeyens is op goeie weg

Ik ben geen muzikant maar amateurfotograaf, en heb me hier geregistreerd uit solidariteit. En omdat het ook mij beÔnvloedt omdat ik dus muziektaks zal betalen terwijl ik totaal geen enkel illegaal er op zet. Ik wil zeker niet behandeld worden als crimineel omdat ik alles echt 100% legaal heb.

De open brief heb ik ondertussen al op mijn blog gezet, ook via Twitter en raad iedereen aan om die brief zoveel mogelijk te verspreiden. Dit gaat gewoon te ver.

De partijen die hierin betrokken zijn en Van Quickeborne zelf ga ik gegarandeerd boycotten op de volgende verkiezing. Mijn stem krijgen ze niet meer.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 31-12-2009, 16:25
Senior Member

Reputatie: Literecordings wordt hier goed onthaaldLiterecordings wordt hier goed onthaald

Als studio eigenaar en professioneel geluidstechnieker sta ik volledig achter deze tekst.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten