homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnametechnieken

Mededelingen

Opnametechnieken Allerlei discussies over opnametechnieken: microfoonpositionering, gebruik maken van akoestiek, technische aspecten zoals compressie tijdens het opnemen etc.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-06-2006, 18:07
Member

Reputatie: Rasheed is op goeie weg
Standaard Laptop

Wat is een goed merk laptop voor het maken van muziek?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-06-2006, 18:28
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Laptop

notebook van Apple :-) zal je hier wsl wel meer gaan horen...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-07-2006, 06:59
Member

Reputatie: MartenBunt is op goeie weg

Apple wordt inderdaad erg vaak gebruikt net als XP laptops met een CENTRINO processor (zoals de InspironTM 6400: Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie met Intel® CoreT Duo processor T2050 ///€ 749
Prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten (tenzij anders vermeld).

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

De Centrino chipset is in de muziekwereld een begrip vanwege zijn goede compatibiliteit met veel hardware (naast zijn zuinige energieverbruik).

Succes met je speurocht
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 02-07-2006, 13:16
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik zou absoluut geen dell aanraden voor een productielaptop

Ik zou vooral naar Sony Vaio en Acer laptops voor pc en macbooks voor mac/apple kijken, die hebben een zeer goede reputatie op dit vlak. Je kan een centrino cpu gebruiken, maar amd heeft een minstens evenwaardige processor.

merken die zeker af te raden zijn zijn: Medion, Targa, Dell, Siemens, packard bell, HP, ...

en ik ben absoluut geen fan van de combinatie laptop en muziekproductie/opname, ik werk zelf altijd met desktop pc's (of mac's)
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-07-2006, 23:53
Senior Member

Reputatie: Guerno is op goeie weg

hoi

beetje dom om hier een nieuwe topic over te openen.

maar wat vinden jullie een goede gewone pc om mee op te nemen? ik denk erover om een dell te kopen.

alleen de bak, (dus zonder muis, scherm, toetsenbord) mag zeker niet meer dan 750-1000 euro kosten.

blijf je onder 750, bedankt, maar raad me geen brol aan . (ohja, liefst met firewire anders moet ik dit nog bijkopen)

mvg
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-07-2006, 13:59
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

dan raad ik je aan zelf een te bouwen, want goede voorgebouwde pc's vind je niet voor die prijs. Als je losse onderdelen koopt en zelf assambleert en configureert, kan je wel ergens geraken
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 03-07-2006, 17:23
Senior Member

misschien is het een goed idee dat iemand er een tutorial van maakt.

hoe bouw ik m'n pc...

ik ga me der allesinds in verdiepen

mvg
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 03-07-2006, 21:44
Vintage Member

wel, mijn favoriete combinatie nu in het algemeen is

Een AMD Athlon 64bit X2 processor, en een bijhorend gigabit of asus moederbord met veel pci sloten, firewire, usb 2.0 ed ofwel een (wel zeer duur) AMD dual of quad opteron systeem met bijhorend asus of gigabit moederbord.

min 1gb ram, liefst meer en liefst van kingstone

2 S-ata hd's, liefst van matrox en beide min 200GB, een voor het systeem, een voor de project files van uw muziek. extra hd's zijn altijd een voordeel.

verder een zo still mogelijk kast met stille koeling en ventilatie en veel plaats voor dsp-pci kaarten, soundkaarten, extra hd's en dergelijke.

een grote (min 17") monitor is ook wel nodig, maar dat hoeft niet meteen een flatscreen te zijn (crt's zijn spotgoedkoop tegenwoordig)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 03-07-2006, 21:48
Senior Member

ik heb echt geen ervaring in pc's bouwen.

hoe doe je dat dan? je koopt een lege bak en plaats er alles in of zo.

bv, een moederbord, dan processor erin klikken... of is dit niet zo simpel als ik het voorstel?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 04-07-2006, 07:51
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
hoe doe je dat dan? je koopt een lege bak en plaats er alles in of zo.
Het komt in feite daarop neer maar is inderdaad ietsje complexer dan hoe je't voorstelt. Vooral dien je de compatibiliteit van elk element van tevoren af te wegen. Je kan geen AMD Athlon processor plaatsen op een moederbord dat voor Intel PentiumD bedoeld is.

Gesteld dat je allemaal componenten hebt gekocht die goed op mekaar afgestemd zijn, valt het bouwen wel mee. Er is een bepaalde volgorde die je best aanhoudt, en je dient er voorzichtig mee te zijn geen componenten aan hun contacten aan te raken omdat ze door oa statische ontladingen beschadigd kunnen worden. Met een beetje handigheid, en eventueel de eerste keer met wat hulp van iemand die er al ervaring mee heeft lukt dat wel. Vooraleer we zelf een tutorial ineenboxen (iemand zin?) hier alvast al een paar links:

http://www.pcworld.com/howto/article/0,aid,116993,00.asp
http://www.tomshardware.com/2002/09/04/building_your_own_pc/index.html
http://www.pcmech.com/byopc/index.htm
http://www.buildyourown.org.uk/
http://www.directron.com/byo.html

greetz
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten