homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-12-2009, 15:55
Member

Reputatie: De Lezz is op goeie weg
Standaard SE Electronics SE 2200 A of de Blue Bleubird

Beste mensen van dit forum,

Ik heb op dit moment een Behringer C-1 staan in combinatie met een Emu Tracker Pre. Ik heb de Behringer C-1, 9 jaar geleden gekocht. Ik ben nu 18 en ik heb (pas) op mijn 17e ontdekt wat voor een klote microfoon het eigenlijk is.

Ik heb nu anderhalf jaar op het internet rondgekeken en prijzen vergeleken en reviews gelezen. Eerst was het in de prijs klasse tot de Ä 150,-. Maar sinds ik nu een betere bijbaan heb en stage vergoeding krijg ben ik ook microfoons gaan vergelijken tot de prijsklasse Ä 300,-.

Na veel afwegen zijn er 2 keuzes voor over gebleven:

De SE Electronics SE 2200 A : deze krijgt op veel website's lovende woorden en ook van gebruikers van deze mic in mijn directe omgeving krijgt hij goede review's.

De Blue Bluebird : deze mic lijkt mij ook erg tof en lijkt mij qua hoe de mic is gemaakt een betere mic omdat hij een rond membraam heeft en geen platte kop heeft (als je mic bekijkt van de boven kant, dit heeft de SE 2200 A wel).

Welke van deze 2 zouden jullie aanraden of zijn er als nog mic's waarvan jullie denken ''die zou je toch nog even moeten checken''.

B.v.d.

De Lezz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 25-12-2009, 16:07
Senior Member

Reputatie: S-Style is op goeie weg
Standaard Re: SE Electronics SE 2200 A of de Blue Bleubird

Ik zelf gebruik de sE Electronics 2200a, ik zeg je eerlijk, ik vind het wel een aanrader voor die prijsklasse, over de Blue Bluebird heb ik niet echt veel dingen gehoord.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-12-2009, 00:00
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Kijk eens naar een ADK S7 of A6. Volgens mij meer zeker goeie alternatieven.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-12-2009, 00:42
Member

S-Style en Alexxx bedankt voor jullie reply's ik zal kijken naar de alternatieven van Alexxx. Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 26-12-2009, 15:27
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Ben het eens met alexxx. De S7 is zeker en vast het proberen waard. Prijs/kwaliteit een goeie condensator, hoge spl (dus multi-inzetbaar), en redelijk vlakke respons (zie eens op Pro-life.be audio-shop).
Je kan ook niet echt een kwaliteit op "een" merk kleven. Ik ben tevreden met mijn SE5600A, maar de kans bestaat dat deze in weinig te vergelijken is met de andere SE-mics. Idem trouwens met andere merken. Andere ADK's dan de S7 liggen mij minder, de hamburg daarentegen vind ik dan wel weer een goeie mic. 't Is subjectief, maar met een S7 zal je mijns inziens prijs/kwaliteit weinig verkeerd kunnen doen.
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 26-12-2009, 16:00
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

euhm, wat ga je opnemen, en wat voor sound moet dat hebben?
lijkt me belangrijker dan al mics te gaan opsommen.

Pzz
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-12-2009, 00:18
Member

Ik neem hiphop/rap op en vrouwelijke vocalen ala RNB/Soul nummers.
Thanx Alain voor je reactie ook naar jou advies over de S7 zal ik kijken!
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-02-2010, 21:22
Member

ik heb een nieuwe mic gekocht uiteindelijk:

de sE Electronics X1 i.c.m. Baby Reflection Filter.

op deze topic mag dus een slotje.

p.s. iedereen bedankt voor hun informatie!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 25-02-2010, 21:47
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Wat heeft je doen beslissen om die mic te kiezen?
Heb je hem al gehoord, getest?
Wil je eens een streepje text of muziek, hiermee opgenomen, op de site plaatsen zodat we een indruk hebben van de kwaliteiten.
Veel succes ermee en tot hoors.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 25-02-2010, 21:57
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Hey Lezz,

Op dit forum sluiten we geen topics omdat iemand zijn probleem opgelost is. Als iemand nog iets kwijt wil die met je vraag verband heeft, dan moet dat kunnen. Zodra je een soundsample hebt van die X1, dan mag je die hier ook eens plaatsen. Zo kunnen anderen meteen ook eens luisteren naar de mic.

Succes met je nieuwe speeltje!

Alexxx
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten