homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 13:08
Senior Member

Reputatie: Tozmonaut wordt hier goed onthaaldTozmonaut wordt hier goed onthaald
Standaard vertraagd afspelen

Hello,

we hebben onlangs met de band laten opnemen in cubase LE, nu hebben we die tracks als wav meegekregen om ze zelf te bewerken maar in onze cubase LE worden deze vertraagd afgespeeld, kan er iemand ons stap voor stap vertellen wat we waar moeten wijzigen want we zijn volstrekte beginners.
Alvast super hard bedankt

grtz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 13:22
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: vertraagd afspelen

Ik ken Cubase niet goed, maar ik vermoed dat je met een samplerate probleem te kampen hebt. Kijk even of je project ingesteld staat op de samplerate van je wavefiles en pas zonodig aan.
Wel een beetje vreemd dat je ergens gaat opnemen en dan de tracks meekrijgt om te mixen als jullie zelf absolute beginners zijn. De leercurve in studioomgeving is vaak traag ....
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 14:06
Junior Member

Reputatie: bramm14 is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carels Bekijk bericht
Ik ken Cubase niet goed, maar ik vermoed dat je met een samplerate probleem te kampen hebt. Kijk even of je project ingesteld staat op de samplerate van je wavefiles en pas zonodig aan.
Wel een beetje vreemd dat je ergens gaat opnemen en dan de tracks meekrijgt om te mixen als jullie zelf absolute beginners zijn. De leercurve in studioomgeving is vaak traag ....
Hier sluit ik me bij aan,, ik zou er verder ook niet veel over durven te zeggen maar ik vermoed hetzelfde..
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 14:14
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Niet de samplerate, maar de samplefrequentie is de boosdoener. Als jullie files hebben meegekregen die opgenomen/bounced zijn in een andere sample frequentie (bv. opname bij 48 kHz, je project op 44.1) dan kan je dat heel eenvoudig oplossen door als je de bestanden importeert in Cubase je in het importvenstertje ook de optie om te converteren naar de samplerate en frequentie van het project in Cubase. Dan staat alles gelijk juist.
Grtz en een zalige Kerst ...
Jan
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 15:26
Senior Member

Reputatie: Tozmonaut wordt hier goed onthaaldTozmonaut wordt hier goed onthaald

we hebben het laten opnemen door een kennis bij ons in de repetiteruimte, zelf ook een leek.
Omdat hij er redelijk lang over doet om de mix te maken dachten we het zelf ook eens te proberen. Maar toen stootten we dus op het gekende probleempje.

alvast bedankt voor de info, ik geef het door aan onze gitarist en hopelijk lukt het nu

grtz
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten