homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 01:23
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard De Muzikantengids - tweede editie

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Poppunt liet onlangs de tweede editie van de succesvolle Muzikantengids op de muziekmakende medemens los. Wij kregen een exemplaar in handen, en zagen dat het goed was.
Titel: De Muzikantengids (2e editie)
Subtitel: Handboek voor muzikant en dj
Auteurs: Jan Van der Plas en Tijs Vastesaeger
ISBN/EAN: 978-90-73936-18-8 (354 pagina's)
Meer info: www.muzikantengids.be
Om het originele en complete item te lezen ga je naar De Muzikantengids - tweede editie

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 14:46
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling
Standaard Re: De Muzikantengids - tweede editie

Hoi,

Is het als Nederlands muzikant ook interessant? of alleen voor de Vlaming? Doelend op rechtsvormen financiŽle zaken etc. Het lijkt me toch wel een erg intressant boek. (misschien kan ik het binnenkort eens inkijken)

In ons specefieke geval zijn wij sowieso een vreemde eend in de bijt aangezien mijn band half uit vlamingen en half uit nederlanders bestaat en we ons op beide landen willen richten. Echter heel veel muziek sites zijn of nederlands georienteerd of vlaams, bijvoorbeeld plaats van herkomst... wij komen dus uit Maastricht en uit Alken (be)...

Grtz Johan
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 15:27
Senior Member

Reputatie: BRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstraling

Dit is een zeer interessant boek, heb het me onlangs aangeschaft.
Al veel dingen te weten gekomen. Voral hoe het zit met je muziek uit te brengen e.d.

@ jniet > Ik zou het je zeker aanraden, maar is wel op belgie gericht ja..
Kan me voorstellen dat in nederland wel enkele zaken anders liggen.

Hier is nog een link naar het boek, kan je ook meteen bestellen:

http://www.poppunt.be/public/info.jsp?f=4278&lang=
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-12-2009, 16:39
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Er bestaat ook een Nederlandse editie: http://www.muzikantengids.nl

Die was er eerst. Het is de auteur daarvan (Jan van der Plas) die samen met Tijs Vastesaeger de Belgische editie schreef. Ik ben er zeker van dat ze deels overlappen, maar qua rechtsvormen ben je natuurlijk altijd best met de editie van je eigen land.

Met een Vlaams Nederlandse band loont het wellicht de moeite om beide aan te schaffen. Dan hebben we meteen iemand die ons kan vertellen hoever ze uiteen liggen
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-12-2009, 14:52
Senior Member

Reputatie: reindp is op goeie weg

Ik heb ook al een exemplaar aangeschaft!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 04-01-2010, 07:46
Member

Reputatie: -Sub Joris is op goeie weg

Ik heb de eerste en nu ook de tweede editie, wat meteen opvalt is dat de cover van het EERSTE boek (flightcase-geinspireerd) veel beter in de smaak valt! Ondanks heeft de tweede editie essentiele updates gekregen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten