homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-06-2006, 22:30
Member

Reputatie: Ver1 is op goeie weg
Standaard Goeie Preamp 4+ kanalen <1000 euro?

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in preamps... Ik wil graag meerdere sporen simultaan opnemen, beetje beginnen met drums opnemen enzo. Ik wil graag ook de preamps gebruiken om zang mee op te nemen, dus het moet wel goede kwaliteit zijn. Budget is tot zo'n 1000 euro. Op dit moment gebruik ik Blue Bluebird -> ESI esp1010 (2 ingebouwde preamps in deze soundcard met genoeg inputs).

Tot nu toe heb ik gevonden: Studio Projects SP-828, Focusrite Octopre(s) en de M-audio Octane. Iemand ervaring hiermee? Misschien nog andere suggesties?

Alvast bedankt,

Tom
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-06-2006, 01:34
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Goeie Preamp 4+ kanalen <1000 euro?

2 x FMR RNP is de beste oplossing voor mij, dat is 4 kanalen voor 1000 € bij thoman.de, als je meer kanalen wil zal je iets aan kwaliteit inboeten, maar je kan kijken naar de octropre, of vooral de RME Octamic, die een stuk beter is volgens mij.

[ Bewerkt door waxx on 28/6/2006 2:36 ]
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-06-2006, 07:10
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg

Mispak ik me daar nu aan of heeft een goeie pre amp op kick (d112) en snare (sm57) niet zoveel zin??? Allez ik zie/hoor niet meteen een verschil eigenlijk.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-06-2006, 10:51
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg

Ik dacht dit ook.
Op overheads en hi-hat wel, maarja dan moet je al een preamp hebben die verschil maakt (lees iets waard is)
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-06-2006, 11:37
Member

Bedankt voor de reacties; bedoel je nu géén pre op kick & snare? of een doorsnee mixer preampje? Ik heb op dit moment namenlijk maar 2 voorversterkertjes in die esi zitten.. (die zouden dan op kick & snare gaan waardoor ik 4 kanalen (fmr?) zou kunnen gebruiken voor overheads, hihat en 1 voor toms..) Eigenlijk net te weinig. Maar ik kan bv tijdelijk voor de toms een goedkoop preampje gebruiken. Toch eens kijken naar die RME.. Ziet er interessant uit!

Tx

Tom
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-06-2006, 17:02
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

op kick is het niet echt nodig, maar voor een snare is een goede preamp wel zeer nuttig. Dus ik zou dat niet op een crappy mixertje of zo doen als je een mooie snare wil.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 29-06-2006, 02:47
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Ik zou toch niet onmiddelijk zeggen dat je geen goede pre nodig hebt voor een basdrum op te nemen,
ik denk dat dit voornamelijk van de stijl van muziek afhangt, maar als je een enigsinds gedetaileerde basdrum sound wil (eg in jazz, latin, zachtere nummers) ipv een doffe 'oemph' denk ik dat je toch best een betere pre neemt, niet voor de extra gain ofzo, maar gewoon voor een correcte sound.

/OT: weet er iemand iets meer over Oram Octasonic preamps? Ik kan er zo twee kopen voor 800eur elk bij een connectie.
Ik heb er nog niet naar kunnen luisteren, maar afgaande van John Orams reputatie als preamp designer bij trident en vox, denk ik dat dit een koopje is.
indien iemand ervaring ermee heeft, plz share!
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 29-06-2006, 15:01
Vintage Member

oram is ok, maar niet uitzonderlijk. Ik ken de preamp niet, maar als het dezelfde is als de Trident s40 channelstrip, zou ik dat wel kopen. Maar een uitzonderlijk koopje is meschien overdreven voor die prijs.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 30-06-2006, 00:02
Member

Hi Riddim

K lees via google wel n aantal goeie reviews over die oram pre:

http://www.sweetwater.com/publications/sweetnotes/sn-fall97/page-07.html
http://www.recording-studio-tips.com/oram_octasonic.html

Ik weet niet hoe oud die pre's zijn maar t lijkt me iig wel interessant..
Mocht je er geen 2 nodig hebben ben ik iig ook wel geinteresseerd

Tom
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 02-07-2006, 17:41
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

hey tom,

de pres zijn nieuw, en kheb er waarschijnlijk maar een nodig. maar kben vd moment in Thailand dus kan hier moeilijk iets regelen 8-) (grtz aan iedereen hier opt forum btw!)
Over een maandje terug, ik PM je wanneer ik iets weet en kan regelen.
Pzz!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten