homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-06-2006, 16:36
BRS BRS is offline
Active Member

Reputatie: BRS is op goeie weg
Standaard info "Fame" en "the T.Bone"?

Onlangs heb ik deze twee merken, die voordien voor mij onbekend waren, ontdekt.
Weet er iemand meer info over de kwaliteit van hun producten en meer specifiek hun microfoons? Of dit eerder aan de lage kant of eerder aan de hoge kant ligt?

BRS
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-06-2006, 19:57
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg
Standaard Re: info "Fame" en "the T.Bone"?

Er zitten T-bones bij de test
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-06-2006, 21:26
Member

Reputatie: Ferre is op goeie weg

Naar het schijnt is fame niet echt je van het... :-)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-06-2006, 22:06
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

fame en t bone zijn clone merken, dus goedkope en minderwaardige clonen van bekende veel duurdere mic's en niet echt betrouwbaar of goed.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 26-06-2006, 22:16
Member

Reputatie: Ver1 is op goeie weg

Ik heb een paar jaren geleden (toen ik net begon met recorden) een Fame SKEC005 gekocht samen met een goed fout behringer preampje.. Achteraf toch prima dingen mee gemaakt en veel mee kunnen spelen en leren. K heb nu een blue bluebird en natuurlijk is dat nét n stukje helderder en overtuigender, maar met goeie oren en wat mooie plugins kan je ver komen met de Fame. Ik denk dat t goed is dat er van die kloon-merken zijn: ze zorgen voor concurrentie en dwingen de gevestigde namen daardoor om hun prijs/kwaliteit verhouding te verbeteren. Bovendien kunnen ze ook hele goede resultaten opleveren. Misschien is het voornaamste probleem dat er wat verschil is tussen de individuele units, je kan dus n relatief slecht exemplaar krijgen...

Tom (die zich ineens realiseert dat ie tot nu toe bijna alleen nog maar posts over t.bones en nu fame heeft geschreven)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-06-2006, 10:33
Senior Member

Reputatie: Guerno is op goeie weg

ik kon voor 15 euro de fame ms57 krijgen. ik heb toch de echte versie van shure gekocht voor tegen 95 euro om de eenvoudige reden dat ik het niet echt een schitterende klank vond en als je serieus wilt opnemen koop je best van de eerste keer goed materiaal dan dat je hem na een half jaartje buiten smijt voor een betere.

je koopt beter minder materiaal maar goed dan veel materiaal en minder kwaliteit. je kan altijd nog uitbreiden als je weer geld over hebt. zo doe ik het toch.

met t-bone heb ik geen ervaring.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-06-2006, 22:35
Member

Toch vraag ik me nogsteeds (als leek) af hoe moeilijk het kan zijn om bijv. een sm57 precies na te bouwen.. Octrooien zijn allang verlopen iig.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-06-2006, 01:33
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

de juiste componenten en matrialen zijn de clue. daarnaast is de bouwkwaliteit ook zeer belangrijk.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 29-06-2006, 10:17
BRS BRS is offline
Active Member

Reputatie: BRS is op goeie weg

dank voor de uitleg over fame en tbone.

beter voor een iets stabieler merk te kiezen, maar wat ik mis op websites van fabrikanten is kleine stukjes geluidsfragmenten om je een idee te vormen over de geluidskwaliteit van bv. mics. Dat is misschien niet echt een goede marketingzet, zeker bij de instapmerken.

BRS.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 30-06-2006, 00:15
Member

Citaat:
... maar wat ik mis op websites van fabrikanten is kleine stukjes geluidsfragmenten om je een idee te vormen over de geluidskwaliteit van bv. mics. Dat is misschien niet echt een goede marketingzet, zeker bij de instapmerken.
Idd geen goede marketingzet; er tellen zo veel dingen mee in het uiteindelijke geluid van je mic. Alleen al de kamer waarin je het opneemt of bv de zanger/zangeres/instrument hebben een zeer belangrijke invloed... Merk 1 zou alles puur opnemen terwijl Merk 2 alles met subtiele compressie, eq en galm bewerkt, ga zo maar door. Uiteidelijk word je nog niks wijzer.

Mijn idee: mics testen in de winkel (of nog beter, probeer er 1 te huren om m in je eigen situatie te leren kennen..)

Intussen vind ik het online shoppen nogsteeds heel makkelijk en verslavend ;-) .. Ook denk ik dat de 'huismerken' toch goed waar voor geld zijn.

Tom (die ongeveer elke dag op thomann.de surft)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten