homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-12-2009, 09:24
Member

Reputatie: Koen Vestjens heeft (nog) geen reputatie
Standaard Hulp bij 'studio'?

Ik heb afgelopen zomer drie microfoons aangeschaft, Rode NT-5 MP - gebruik ik als overheads, en Shure Beta 52A - voor de bassdrum. Daarbij kreeg ik voor een Australische dollar (actie Rode) de Rode M3 - welke ik gebruik voor mijn snare drum.

Ik ben nog alles aan het uitzoeken en wil daarom ook graag weten wat jullie van mijn 'studio' vinden. Ik heb hieronder een foto'tje gepost, de M3 kun je niet zien, maar die heb ik horizontaal op mijn snare geplaatst.

Misschien hebben jullie wat tips voor mij over de plaatsing van de mis.

Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-12-2009, 09:38
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Hulp bij 'studio'?

Zo op het eerste zicht ...
- Probeer je overheads in "recorderman" opstelling te plaatsen in plaats van de naar achteren gerichte opstelling die je nu hebt.
- Steek je Beta52 in de kick drum en leg een handdoek of kussen in de bodem van de kick. Ik weet niet of je twee vellen op je kick hebt en of het buitenste een gat heeft, maar je kan de Beta ofwel in het gat steken ofwel het buitenste vel eraf halen voor de opnamen.
- De M3 staat "horizontaal" op de snare zeg je ... kan het niet zien, maar een beetje onder een hoek en gericht op de rand klinkt meestal beter.
Verder gewoon experimenteren, opnemen en vergelijken tot je hoort wat best klinkt in jouw ruimte en met jouw kit en opname-materiaal.
Grtz,
Jan
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-12-2009, 21:59
Member

Reputatie: Koen Vestjens heeft (nog) geen reputatie
Standaard Re: Hulp bij 'studio'?

Even snel wat foto's met mijn mobiel gemaakt. Die "recorderman" opstelling is zo wel goed gelukt volgens mij. Bassdrum heb ik nog niet gedaan, maar ik probeer eerst gewoon eens hoe het klinkt zonder het vel.

Voor de M3 gebruik ik de Sennheiser MZH 604 Drum Klem (zie foto). Ik had de video van Rode op hun site bekeken, en daar zeggen ze dat het ook horizontaal kan,maar ik kan, wat je zegt, beter gewoon wat proberen.

[IMG=http://img137.imageshack.us/img137/4282/img3015a.jpg][/IMG][IMG=http://img137.imageshack.us/img137/img3015a.jpg/1/w1200.png][/IMG]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten