homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-12-2009, 16:38
Member

Reputatie: Algargon is op goeie weg
Standaard Tascam US1641 vs M-Audio Fast Track Ultra 8R

Hallo iedereen,

Ik weet dat ik een paar weken geleden een soortgelijk topic heb geopend, en daar tot de conclusie kwam de tascam te kopen.

Nou heb ik op meerdere topics hier gehoord dat hij voor monitoring niet goed is.

Ik zou het zegmaar zo willen: Ik speel met mijn band, en ik heb microfoons gezet bij alle instrumenten en de zanger etc. Nouja, dat wil ik gewoon kunnen luisteren na afloop.
Ook wil ik als ik zelf speel, via boxen, die ik dan aansluit op de interface, direct kunnen horen wat ik speel, gewoon direct monitoring. Is dit bij beide zero latency?

Wat is behalve de aansluitingen het verschil tussen de 2?

Peace..
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 01-12-2009, 17:09
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Tascam US1641 vs M-Audio Fast Track Ultra 8R

Geen probleem met monitoring op de Tascam US1641. Je hebt zero latency monitoring waar je de output van je DAW met de input mixt door de monitor out en de headphone out. Werkt perfect voor overdubs en opnames.
Waar er wel een verschil is, is in het aantal outputs. De Tascam heeft er 4, de M-Audio 8. Dat maakt dat als je aparte monitormixes wil maken of selectief bepaalde tracks naar bepaalde bronnen uit wil sturen, de M-Audio meer mogelijkheden heeft. Ik heb dat tot nu toe niet als beperking ervaren. Met de stereo out (Out 1 en 2) op de Master Out van Cubase heb ik nog altijd - naast de normale monitoring - ofwel 1 stereo output of 2 mono outs (Out 3 en 4) die ik apart kan aansturen via Sends in Cubase. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat nog maar 1 keer echt nodig heb gehad. Gewoonlijk speelt de hele band samen op koptelefoon en hangen die aan een koptelefoonversterker (zodat de drummer MEER LAWAAI kan krijgen ;-) die op zijn beurt aan de Monitor Out van de Tascam hangt (met zero latency monitoring).
Grtz,
Jan
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-12-2009, 17:40
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil72810 Bekijk bericht
Geen probleem met monitoring op de Tascam US1641. Je hebt zero latency monitoring waar je de output van je DAW met de input mixt door de monitor out en de headphone out. Werkt perfect voor overdubs en opnames.
Waar er wel een verschil is, is in het aantal outputs. De Tascam heeft er 4, de M-Audio 8. Dat maakt dat als je aparte monitormixes wil maken of selectief bepaalde tracks naar bepaalde bronnen uit wil sturen, de M-Audio meer mogelijkheden heeft. Ik heb dat tot nu toe niet als beperking ervaren. Met de stereo out (Out 1 en 2) op de Master Out van Cubase heb ik nog altijd - naast de normale monitoring - ofwel 1 stereo output of 2 mono outs (Out 3 en 4) die ik apart kan aansturen via Sends in Cubase. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat nog maar 1 keer echt nodig heb gehad. Gewoonlijk speelt de hele band samen op koptelefoon en hangen die aan een koptelefoonversterker (zodat de drummer MEER LAWAAI kan krijgen ;-) die op zijn beurt aan de Monitor Out van de Tascam hangt (met zero latency monitoring).
Grtz,
Jan
Misschien een stomme vraag, maar welke van de 2 vind jij beter?

Ik heb namelijk compleet geen ervaring met dat soort dingen.
Is M-Audio beter dan tascam bv?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-12-2009, 17:52
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Ik ben tevreden van de US1641 die ik heb ... 14 analoge inputs en nog eens 2 over S/PDIF geeft me 16 kanalen input tegelijkertijd. Is de M-Audio beter?? Ik weet het niet, alleen dat je er minder inputs en meer outputs mee hebt. Qua pre-amps en dergelijke zijn ze op het eerst zicht (specs) vergelijkbaar.
De M-Audio laat je ProTools M-Powered draaien als je dat wil, de Tascam niet.
Verder is er een deftig prijsverschil ... zeker nu je de US1641 goedkoop kan krijgen omdat de nieuwere US2000 al in de winkels ligt.
Jan
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-12-2009, 17:55
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil72810 Bekijk bericht
Ik ben tevreden van de US1641 die ik heb ... 14 analoge inputs en nog eens 2 over S/PDIF geeft me 16 kanalen input tegelijkertijd. Is de M-Audio beter?? Ik weet het niet, alleen dat je er minder inputs en meer outputs mee hebt. Qua pre-amps en dergelijke zijn ze op het eerst zicht (specs) vergelijkbaar.
De M-Audio laat je ProTools M-Powered draaien als je dat wil, de Tascam niet.
Verder is er een deftig prijsverschil ... zeker nu je de US1641 goedkoop kan krijgen omdat de nieuwere US2000 al in de winkels ligt.
Jan
Dan houd ik het toch maar lekker op de tascam xD
stuk goeikoper zeker weten!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten