homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 16:43
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling
Standaard oordeel interface gevraagd

Beste medeforumleden,

in een andere thread word er gevraagd naar ervaring op opmerkingen rond de interface Focusrite Saffire Pro40. Aangezien ik en een ander lid deze willen aanschaffen willen we graag reacties van dit forum over deze interface.

Alvast hartelijk bedankt.

Dolphy
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 17:08
Junior Member

Reputatie: Albsound is op goeie weg
Standaard Re: oordeel interface gevraagd

cool man, en ik ben dat ander lid... haha
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 18:17
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

En waarom denk je dat je in deze thread meer respons gaat krijgen?

Je kan ervan uitgaan dat, wanneer je op een bepaalde vraag geen antwoord krijgt, niemand een antwoord kan geven.
Het maakt dus niet uit of je de vraag 2 of 3 keer post.
De Pro 40 is een vrij recente interface. De kans is groot dat er weinig tot geen vaste forumleden zijn die er ervaring mee hebben.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 18:18
Junior Member

Reputatie: Albsound is op goeie weg

zit ook wel wat in...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 21:16
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
En waarom denk je dat je in deze thread meer respons gaat krijgen?

Je kan ervan uitgaan dat, wanneer je op een bepaalde vraag geen antwoord krijgt, niemand een antwoord kan geven.
Het maakt dus niet uit of je de vraag 2 of 3 keer post.
De Pro 40 is een vrij recente interface. De kans is groot dat er weinig tot geen vaste forumleden zijn die er ervaring mee hebben.
Ik krijg nu wel een reactie, ik volg al een hele tijd threads over interfaces en zodra iemand iets over een interface vraagt dan komen daar gelijk een batterij reacties op. Tot nu toe heb ik de vraag in bestaande threads gesteld waarbij de betrokkenen in de thread niet reageerde. Daarom dacht ik om het over een andere boeg te gooien.

Je kan ook melden dat je er niks over te oordelen heb of zoals jij aangeeft dat de interface te nieuw is (ik dacht dat die al een tijdje bestond).

Bedankt voor je reactie en wellicht is dit apparaat niet bekend bij de leden.

Toch kan ik me niet voorstellen dat er niemand met een focusrite interface (ook als is het een oudere ofzo) werkt.

Nogmaals bedankt Pixie voor het geven van een reactie.

Groeten Dolf
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 21:53
Active Member

Reputatie: dazzled is op goeie weg

Ik heb de Focusrite Saffirepro 40 icm een ada8000.
Dus 16 pre-amps en nog wat extra's. Veel te veel outputs.
En ik ben er zeer tevreden over! Veel mogelijkheden en heel stabiel.

Dit icm een iMac
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-11-2009, 13:45
Vintage Member

Hoi Dazzled,

bedankt voor je reactie. Vraagje, waarom heb je deze aangeschaft? zeker omdat je aangeeft dat er teveel outputs zijn.

Het lijkt me juist lekker om genoeg outputs tot je beschikking te hebben. Vooral omdat ik vaak de zangpartijen van twee zangers tegelijk op neem (willen ze graag) en mijn eigen bandje met z'n vieren wil opnemen (en dus monitoring).

Wat is je ervaring met latency?

Groetjes Dolphy
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-11-2009, 18:04
Junior Member

Reputatie: MarcvW is op goeie weg

Ik heb geen pro40, maar een 56liquid. Heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met latency. Ik heb voor de focusrite gekozen omdat ik hem voor een heel schappelijke prijs kon aanschaffen en hij in mijn ervaring niet onderdeed voor bijv. de Motu 8pre op het gebied van voorversterking. Verder heb je een hoop uitbreidingsmogelijkheden via ADAT en Spdif.
Qua monitoring kan je een hoop kanten op inderdaad, ik heb het zelf alleen nog niet kunnen testen. Wel ben ik blij met de dubbele koptelefoon uitgang en de Mute en Dim functie voor de monitoren. (dus ook de koptelefoons) Ik weet niet zeker of deze functies ook op de pro40 zitten, neem aan van wel.

Het enige probleem dat ik heb ondervonden is de communicatie van de interface met m'n PC, die verloopt nog weleens wat stroef. (vista en een haperende firewire kaart)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 28-11-2009, 18:13
Active Member

Reputatie: MxVM is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcvW Bekijk bericht
(vista en een haperende firewire kaart)
De kans is groot dat het niets met Vista te maken heeft, maar alles met een FireWire-kaart zonder T.I.-chipset.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 28-11-2009, 21:26
Vintage Member

das zou mijn vraag ook zijn, gebruik je firewire kaart met T.I. chipset? want ik wil hem ook op mijn pc aansluiten.

Dolf
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten