homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 16:31
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Illegale sequencers..

Mijne frank viel net... elke keer er iemand op een forum een vraag over Cubase stelt wordt er impliciet gerefereerd naar "heb je je licentie wel gekocht???".

Maar voor zover ik weet is elke sequencer beschikbaar in illegale vorm... PTMP, L9, C5, N4, StudioOne, Reaper, Mixbuss, Live, Sonar,...

Waarom wordt er dan dubbel naar Cubase gebruikers gekeken...

(ik verwacht hier niet echt antwoord op of zo, gewoon een gedachte die ik met jullie wilde delen - vooral omdat ik mezelf erop betrap bij elke KoeBeest post al op voorhand het bovenstaande te denken )

Herwig
  #2 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 17:04
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Illegale sequencers..

Het is in elk geval een feit dat we met Cubase het vaakst illegale software waarschuwingen uitdelen. Het lijkt duidelijk dat de typische groep "crack" gebruikers het vaakst naar Cubendo lijkt te grijpen. Vandaar dat men wat Cubase betreft extra alerter is.

Ik wil er wel nog eens op wijzen dat het niet de bedoeling is dat leden zich met het uitvragen van iemand die een vraag stelt bezig houden. Als je zeker bent, kan je ons waarschuwen via de gevarendriehoek. Wij handelen dat altijd achter de schermen af, op basis van feiten (dus niet op basis van vermoedens).

Hoewel ik je vraag daarmee wil beantwoorden, hoop ik (waarschuwend vingertje) niet dat dit ontaardt in een nieuwe thread over onze aanpak. Die staat immers niet ter discussie. Als het daarop zou uitdraaien, sluit ik deze thread met een verwijzing naar ons reglement waarmee eenieder zich akkoord verklaarde.
  #3 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 17:05
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeadPoet Bekijk bericht
Waarom wordt er dan dubbel naar Cubase gebruikers gekeken...
Cubase is veel bekender en wordt in verhouding veel vaker gebruikt, vooral in de niet-pro en semi-pro sectoren. Logisch dat hier dus ook veel vaker een illegale versie van te vinden is.

Verder: In de jaren dat ik hier op dit forum zit, heb ik vragen voorbij zien komen over Cubase (maar ook over andere sequencers, hoor) waaruit duidelijk blijkt dat mensen geen idee hebben van wat voor programma ze eigenlijk voor zich hebben. Ze kopen dus een programma van 500+ EUR, waarvan ze geen idee hebben wat ze ermee kunnen.

Nou kun je me veel vertellen, maar ik zou niet snel 500 EUR of meer uitgeven aan iets waarvan ik geen idee heb van hoe het werkt of wat ik ermee kan.

Nog een voorbeeld: een hele tijd geleden was er iemand die Cubase, Sonar en Nuendo bezat. Even dik 2000 EUR aan software. Diezelfde persoon kwam hier vragen wat het verschil is tussen MIDI en Audio..................

Jaaaaaaaaaaaaaa... Tuurlijk.
  #4 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 17:45
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

Ik denk dat het zich niet beperkt tot de DAW's, maar ook de VST's etc.
Als ik iemand zie met nul komma nul hardware synths, maar wel alle dure VST en VSTi plug-ins dan weet ik ook genoeg
  #5 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 18:17
Vintage Member

Reputatie: Fenderwim wordt hier goed onthaald

Het zou makkelijk op te lossen zijn als we het volgende deden.

Iedere legale Cubase gebruiker zal zich zeker op Cubase.net .:::. Index registreren omdat op dat forum veel te leren valt.
Echter tegenwoordig moet je daar wel aantonen dat je een legale copy hebt.

Dus als alle vragers/nieuwe leden over Cubase bij hun eerste vraag hun username bij dat forum even melden is evenvoudig na te gaan wat de situatie is.

Ik durf te wedden dat alle vragen van beginners, die zeggen ik heb Cubase SX3, dit illegaal hebben, want iemand die al die jaren Cubase SX3 heeft en gebruikt zal al heel ervaren zijn en er zijn op deze site maar heel zelden vragen van ervaren mensen.

De meest voorkomende leugen is dan dat ze het van iemand gehad hebben, maar ze weten niet dat dat niet zomaar kan, maar dat je een licentie officieel over moet zetten.

Ik denk dat een recording site, die zichzelf serieus neemt, toch minimaal zijn best moet doen, dat zijn leden, die zeggen ook serieus met recording bezig zijn, een legale Daw kopen.
Dat is het programma wat je continue gebruikt
En als ze straatarm zijn, neem dan Reaper want dat kost minder dan een avondje uit.

Groeten

Wim

Laatst gewijzigd door Fenderwim; 24-11-2009 om 18:19
  #6 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 18:28
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenderwim Bekijk bericht

Iedere legale Cubase gebruiker zal zich zeker op Cubase.net .:::. Index registreren omdat op dat forum veel te leren valt.
Echter tegenwoordig moet je daar wel aantonen dat je een legale copy hebt.

Dus als alle vragers/nieuwe leden over Cubase bij hun eerste vraag hun username bij dat forum even melden is evenvoudig na te gaan wat de situatie is.

Ik durf te wedden dat alle vragen van beginners, die zeggen ik heb Cubase SX3, dit illegaal hebben, want iemand die al die jaren Cubase SX3 heeft en gebruikt zal al heel ervaren zijn en er zijn op deze site maar heel zelden vragen van ervaren mensen.

De meest voorkomende leugen is dan dat ze het van iemand gehad hebben, maar ze weten niet dat dat niet zomaar kan, maar dat je een licentie officieel over moet zetten.

Ik denk dat een recording site, die zichzelf serieus neemt, toch minimaal zijn best moet doen, dat zijn leden, die zeggen ook serieus met recording bezig zijn, een legale Daw kopen.
Dat is het programma wat je continue gebruikt
En als ze straatarm zijn, neem dan Reaper want dat kost minder dan een avondje uit.

Groeten

Wim
En iedereen die zwarte krullen heeft is zeker ook schuldig?

Het beleid van het moderatorteam lijkt mij redelijk duidelijk. Als bewezen is dat iemand een illegale versie van iets heeft, wordt er actie ondernomen. Een "vermoeden" of "zeker weten volgens de criteria van Fenderwim" is daarvoor niet genoeg.
We zijn hier geen officiele softwarecheck politie-instantie. We gaan uit van goed vertrouwen en eerlijk gebruik.

Net nu de Berlijnse Muur 20 jaar geleden gevallen is.

Rikke
  #7 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 18:30
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door billybear Bekijk bericht
Hoewel ik je vraag daarmee wil beantwoorden, hoop ik (waarschuwend vingertje) niet dat dit ontaardt in een nieuwe thread over onze aanpak. Die staat immers niet ter discussie. Als het daarop zou uitdraaien, sluit ik deze thread met een verwijzing naar ons reglement waarmee eenieder zich akkoord verklaarde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenderwim Bekijk bericht
Wim, met geloof in je goeie bedoelingen, maar die discussie gaan we hier NIET voeren, ik dacht dat ik in mijn hogere post duidelijk was? Ons beleid is consequent, streng (strenger dan de overgrote meerderheid van de forums) en wordt gesteund door de software makers zelf. Ons reglement laat daarover verder geen discussie toe.

Laatste waarschuwing, bij de volgende gaat de thread op slot.
  #8 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 18:46
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

de vraag 'is je software wel legaal aangekocht' wordt hier bij mijn weten alleen gesteld als het uit de vraagstelling van de topicstarter alleen al duidelijk is dat het illegale software betreft.
Lees bv. Contender zn voorbeelden
  #9 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 18:58
Senior Member

Reputatie: Anymodrummer wordt hier goed onthaald

Ik ben ook nog niet zo lang met recording bezig, maar heb met mijn spaargeld meteen sonar 8 producer gekocht, gewoon omdat ik meteen iets wou waar ik lang mee verder kan.

Ik weet zeker dat ik niet de enige hier ben die zo denkt.
  #10 (permalink)  
Oud 24-11-2009, 19:51
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Woeps, sorry om iets 'lastig' aan te snijden. Was mijn bedoeling niet, ik ventileerde maar een opvallende gedachte.

Herwig
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten