homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 19:11
Active Member

Reputatie: MxVM is op goeie weg
Standaard Pizo-element

Ik zoek zo van die kleine goedkope pizo-elementen (die kleine bolletjes, ben ze ooit tegengekomen op het internet voor minder dan 1), maar ik weet niet hoe die dingen precies noemen (zoeken op pizo-element levert vooral gitaren met ingebouwde elementen op). En iemand die weet waar ik die dingen kan krijgen (liefst Oost-Vlaanderen)?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 20:15
Senior Member

Reputatie: Rein is op goeie weg
Standaard Re: Pizo-element

Bedoel je dan pizo-tweeters voor in luidsprekers?

Je vertelt ons wel dat het geen pizo-element voor gitaar is, maar niet waar je ze dan eigenlijk voor nodig hebt.

Gr
Reinout
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 20:44
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht
Bedoel je dan pizo-tweeters voor in luidsprekers?

Je vertelt ons wel dat het geen pizo-element voor gitaar is, maar niet waar je ze dan eigenlijk voor nodig hebt.

Gr
Reinout
Inderdaad, mijn fout.

Ik heb het over pizo-elementen die een beetje fungeren zoals microfoons. Dus eigenlijk wel die dingen die op gitaren zitten, maar niet in dezelfde vorm (niet zo van die langwerpige dingen). Ziet er uit als een klein rond stikkertje, met 2 draadjes aan (doorgaans rood & zwart uiteraard).

Ik zou ze vb. op een doos plakken om te gebruiken als ritmedoos, via een luchtgat in een tom van een drum steken, enzv. ...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 20:51
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

Deze pizos kan je kopen bij elke electronica zaak of bij conrad

Conrad Electronic - System Information

deze zijn 67 cent en die geven een electrische puls door een drukgevoelige kristal. Ik heb er zelf ooit een compleet electronisch drumstel mee gebouwd.

op google zoeken met de steekwoorden electronica en piezo.

Groeten Dolf
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 21:14
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
Deze pizos kan je kopen bij elke electronica zaak of bij conrad

Conrad Electronic - System Information

deze zijn 67 cent en die geven een electrische puls door een drukgevoelige kristal. Ik heb er zelf ooit een compleet electronisch drumstel mee gebouwd.

op google zoeken met de steekwoorden electronica en piezo.

Groeten Dolf
De URL gaf een error, maar op die webshop heb ik het alsnog gevonden. Spijtig genoeg zijn de verzendingskosten echt wel teveel in verhouding tot het artikel zelf, hopelijk verstaan ze bij GOTRON wat ik zoek, en kost het er niet teveel.

Bedankt!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 21:29
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

Volgens mij moeten ze die wel hebben. Ik weet niet hoeveel je er nodig heb anders kan ik je er wel een paar sturen in een envelop.

Succes.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 21:53
Member

Reputatie: tom desmaele is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
Ik heb er zelf ooit een compleet electronisch drumstel mee gebouwd.

Groeten Dolf

Amai... hoe heb je dat dan juist gedaan? Vind ik wel boeiend...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 22:30
Vintage Member

Zo'n 20 jaar geleden heb ik mij eerste pads gebouwd Ik had hiervoor wel een D4 en later een Dm5 van Alesis als trigger en sound device voor. Er zijn ook schemas om zelf "trigger to midi" kastjes te bouwen maar dat ging mij te ver.

Ik heb een stel Remo oefenpads gekocht en in eerste instantie geexperimenteerd met binnenin op het plastic de trigger te lijmen en later het schuim door midden te snijden en daar de piezo element erin te leggen. In de onderkant van de pad boor je een gat en zit er een RCA plug in.

Later heb ik zelf gaasvellen gemaakt van horrengaas en van schuimrubber coontjes op de piezo geplakt waardoor het lekkerder speelde en vooral veel minder lawaai maakte.

Van PVC buizen een heel frame in elkaar gelijmd, vullen met fijn zand zodat je minder last van false triggers had.

Op internet heb je veel voorbeelden hoe je dat allemaal zelf kan doen.

hier een paar links:
Drum Triggers DIY
Electronic Drums - Build Your Own - LOGIZTIX
DIY window screen drum mesh heads

Wellicht heb ik nog ergens foto's liggen van mijn zelf gemaakte setje, zo ja dan zal ik die eens posten. Later heb ik de boel afgebroken en een tweedehands TD-10 set gekocht. Vooral omdat de alesis geen demping op cymbals had en en alleen maar hihat open en close. Ik heb nog 1 pad in gebruik.

Groeten Dolf.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-11-2009, 22:45
Active Member

Volgens mij zijn ze wel handig om op een echte drum te steken, ze binnen te halen in de DAW en via een gate EZDrummer triggeren (vb. live bassdrum & snare).
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 23-11-2009, 13:37
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MxVM Bekijk bericht
Volgens mij zijn ze wel handig om op een echte drum te steken, ze binnen te halen in de DAW en via een gate EZDrummer triggeren (vb. live bassdrum & snare).
Het grote voordeel is dat ALS het misloopt je niet veel geld hebt uitgegeven.

Piezo en de resulterende contact mics en triggers zijn soms een hel om perfect af te regelen.

Als je piezo's koopt, zorg dan dat je er kan kopen met al kabeltjes aan de piezo zelf gesoldeerd, dus niet enkel de 'plaatjes'.

Heb er indertijd een hoop doorgebrand om te proberen om dat zelf te doen en dat is ongelooflijk frustrerend. Dus zoals ze hier staan op de Conrad-site: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek zijn ze ok

IZ.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten