homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-06-2006, 00:06
Junior Member

Reputatie: 2-Face is op goeie weg
Standaard Somebody shoot me

Hallo allemaal me 1e post hiero en ik denk dat jullie me wel kunnen helpen. Ik zal maar eerst even me setup hier noteren dan kunnen jullie me misschien nog beter helpen:
Mixer: Alesis 12 usb mixer
monitors: Alesis M1active 520
Keys: Triton studio/Pa1x
Software: Sonar 5producer

Ik ben sindskort begonnen met het recorden van mij nummers. Ik verw8 geen studio kwaliteit maar ik geloof ook niet dat je de duurste Sh*t moet hebben om redelijk kwaliteit te produceren. Ik heb echt lopen kutten met Sonar de afgelopen weken. Heb me vooral verdiept in mixing and mastering. Ik d8 bij me zelf elke keer als ik iets opneem klinkt het "mushy"(zoek op internet wat het betekent, precies wat ik bedoel)
Dus ik wat met de FX en plugins kloten die bij Sonar zijn inbegrepe, maar nog steeds niets. Zelfs de volume wat hoger gezet.

Toen d8 ik bij me zelf misschien moet ik toch maar een onboard geluidskaart nemen. Degene die mij de Alesis verkocht vertelde mij dat erin de Alesis mixer al een geluidskaart zit. Er staat ook heel groot op opnemen met 24khz etc. Dus ik d8 dat zit wel pluis.

Ik heb nu me ogen op de delta 66 van M audio die blijkt met pro tools te werken (volgens vele is pro tools echt aan te raden). Ik stel ook veel vragen als ik in een muziekwinkel sta, die mensen worden echt gek van me en ik word gek van hun. Ik bedoel er zijn mensen met een lowbudget die produceren nog beter geluid dan mij. En ik geloof ook niet in het duurste van de duurste. Technologie is zover dat je hele goede demos kan maken.

Is er iemand die dit verhaal herkent en me de goede richting kan opsturen?

bedankt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-06-2006, 08:27
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Somebody shoot me

mush∑y (msh, msh)
adj. mush∑i∑er, mush∑i∑est
1. Resembling mush in consistency; soft.
2. Informal
a. Excessively sentimental. See Synonyms at sentimental.
b. Given to or displaying mawkish affection or amorousness

Als ik je dus goed begrijp ontbreekt het je aan punch in je opnames?
Dit kan van veel afhangen, gaande van de kwaliteit van de opnames (alleen vocals? Ook instrumenten?), over de kwaliteit van het gebruikte materiaal (Geluidskaart, AD/DA, Microfoons, Pre-amps,...) tot het mixen van je songs (slechte technieken, geen of nauwelijks ervaring, slechte monitoren, slechte oren,...).
Wanneer je opnames slecht zijn, valt dit eventueel enigszins te corrigeren met de juiste EQ, maar frequenties die er niet zijn, kan je niet tevoorschijn toveren met een EQ.
Het lijkt mij een beetje voorbarig om te denken dat andere hardware je opnames beter gaat laten klinken, aangezien deze van zoveel andere dingen afhankelijk kunnen zijn.
Misschien kan je beter uit de doeken doen wat je opneemt, hoe je het opneemt en hoe je het geluid tracht te verbeteren.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-06-2006, 08:55
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg

- Op welke uitgang sluit jij je monitors aan? Als dit op pc is dan kan het zijn dat die geluidskaart op niets trekkt
- Je mengpaneel is wel 24khz maar neem je in sonar ook in 24khz op of staat dat misschien nog op 18khz?
- Ik denk dat je vooral keyboard opneemt? Wel misschien ligt het aan je keyboard of de instellingen ervan.
- Misschien moet je je kabels eens laten doormeten (of dat zelf doen).
- Het kan ook zijn dat je een effect hebt opstaan op die Alesis 12 usb mixer.
- Misschien heb je teveel eq-werken gedaan op je mengpaneel. Kijk eens hoe die knopjes staan, want het kan zijn dat je bv de de lager frequentie te fel hebt open gedraaid (ikzelf kom nooit aan die knopjes voordatk opneem, je kan dit altijd nog naderhand doen, niet?)
- Op die Alesis M1active 520 staat een eq hť? Misschien heb je daar teveel mid of bas toegevoegd.

Dit is alles wat ik op het moment kan bedenken, maar eigenlijk is het zoals pixie zegt, je moet iets meer info geven.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-06-2006, 09:41
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling

Post eens een fragmentje dan kunnen we ook horen wat er eventueel fout zit.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-06-2006, 16:13
Junior Member

Hey sorry dat ik zo laat antwoord.

Het probleem is inmiddels verholpen. Mijn Alesis mixer bleek een hardware probleem te hebben.

Het geluid is nu al velen malen beter.

Is et het alsnog aan te raden te standaard geluidskaart te vervangen met een pro geluidskaart? Ik heb nu wel redleijk goed kwaliteit. Wil graag weten of dat uit zal maken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-06-2006, 16:24
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg

Je geluid zal beter worden, maar ga je dat merken? En wil je daar geld aan geven? Misschien heb je meer aan een degelijke zangmicro? Preamp?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 17-06-2006, 23:27
Junior Member

Hoe zal een preamp in deze situatie helpen?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten