homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Aankondigingen van leden: optredens, events, releases

Mededelingen

Aankondigingen van leden: optredens, events, releases Een breed forum voor alle officiŽle aankondigingen die je de wereld wil insturen. Hou het relevant aub: post bv optredens van je band en party's enkel als je reeds actief bent op de site. Ook organisaties die relevante events willen aankondigen kunnen hier terecht. Wat niet relevant is wordt zonder pardon verwijderd.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-06-2006, 09:13
Member

Reputatie: NLStudio is op goeie weg
Standaard Wat te doen met een bandje met potentie?

Ik ga binnenkort demo's opnemen voor een bandje dat behoorlijk wat potentie heeft. Stel dat ze me er van kunnen overtuigen dat het release-waardig is. Wat is dan de volgende stap?

Werkt het nog zo dat je je ceedeetje naar een platenmaatschappij kan opsturen?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-06-2006, 17:31
Member

Reputatie: Stijn is op goeie weg
Standaard Re: Wat te doen met een bandje met potentie?

Niet hier alsinds, 'k zou een klein label zoeken
wat ze dan wat gaan promoten enzo, dat is al zeer mooi
en gebeurt dan ook zeer zelden.
het probleem is dan dat er goede opnames moeten komen
( niet dat ik zeg dat de uwe slecht zullen zijn maar je snapt me wel)
om dan onder dat label uit te komen. maar de labels betalen die kosten
zelden.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-06-2006, 17:33
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg

Volgens mij kan je beter met je goed opgenomen demo-cd heel wat organisators van optredens afgaan.
Door op te treden heb je meer kans 'ontdekt' te worden
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-06-2006, 17:43
Member

Reputatie: Stijn is op goeie weg

dat weet ik nog niet zo zeker, dat helpt zeker
maar een organisator is in vele gevallen geintresseerd
in bands die volk trekken, dan onbekende bands
met een lekker klinkende demo, jammer genoeg

Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-06-2006, 20:57
Member

Reputatie: Ferre is op goeie weg

Zoek al eens een producer voor de groep, als ze een cd willen maken om in de winkel te belanden heb je zo'n mensen zeker nodig!
En dan met je mixen naar een mastering studio gaan en daar vragen waar/of bij welke maatscappij je best aanklopt, de majors zou ik ook wel ontwijken (denk ik)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 18-06-2006, 18:24
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

optredens te pakken krijgen, optreden en bij de optredens ceedeetjes uitdelen of verkopen. Een live-reputatie opbouwen! Ik denk dat optredens de beste kansen bieden om iets op te bouwen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-06-2006, 00:01
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

En heel belangrijk: het is een band geen bandje! Als je jezelf wil promoten dan moet je vol overtuiging over je product spreken en dus niet in verkleinwoorden gaan spreken! Klinkt als een stom detail, maar het is wel degelijk psychologisch gezien!

Anyway, het is hier al gezegd: veel spelen, seel shows zoeken en zelf organiseren en een achterban opbouwen. Als je heel genre specifieke muziek maakt, zoek dan je weg in het genre en leer veel mensen kennen. Uiteinelijk zal een indielabel vooral bands boeken die een zekere afzetmarkt hebben. Een goeie band zonder support zal ook geen deal krijgenb. Op een paar uitzonderingen na...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-06-2006, 14:01
Senior Member

Reputatie: Guerno is op goeie weg

kijk zeker ook eens op www.poppunt.be bij podiumkansen. daar staat er om de drie dagen wel een nieuwe. zeker een paar keer je demo opsturen.

mvg, michiel
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-06-2006, 22:14
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

De vraag is in hoeverre een vrij podium de geschikte plaats is om een band te helpen verder te geraken. Een groot deel van het publiek daar aanwezig is er om een specifieke band te steunen en vooral om op hen te stemmen.

Wij spelen sporadisch eens een vrij podium om ook eens voor een totaal ander publiek te staan en zo eens te polsen hoe onze muziek ervaren wordt door mensen buiten onze "scene". De taak is dan om niet alleen naar het oordeel van de jury te luisteren want naar mijn eigen ervaring als jurylid betekent is dit vaak ook een heel bevooroordeelde groep mensen die soms al op voorhand weet wie er moet winnen (ik refereer natuurlijk niet naar het grootste vrij podium in Oost-Vlaanderen... :-P ). Ga dan gewoon eens met mensen praten die er stonden te kijken vanuit het publiek. Die "leken" hun meningen zijn altijd goud waard, als je ze zover krijgt eerlijk te zijn.

Want neem nu dat je een echt wel heel goeie metalband bent. Je mag nu nog van een wereldkaliber als een In Flames zijn, als de jury bestaat uit emopop ferventen dan eindig je gegarandeerd laatste en kan dit voor de band een foutieve demotiverende factor zijn.

Ik zou daarom eerst uitzoeken tot welke "scene" ik behoor. De ene zal helemaal underground zijn, de andere dan weer helemaal niet. Maakt ook niet uit. Zoek hier naar de juiste connecties, organisatoren, zalen, aanhangers die je kunnen verder helpen. Dat is misschien op het eerste zicht een veel hardere investering qua tijd en inzet, maar het levert gegarandeerd meer op dan elk podium dat zich beschikbaar stelt voor alles wat maar wil spelen.
Als je dan uiteindelijk een achterban hebt kunnen opbouwen die uit meer bestaat dan uit de bandleden hun lief en iemands z'n kleine broertje, dan kan je makkelijker een volledig en interessant dossier voorleggen aan eventuele ontdekkers.

Maar dan hebben we de discussie over het al dan niet in eigen beheer houden van je muziek. :-)
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 20-06-2006, 08:26
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling

Voor ons met Poseydon ook geen wedstrijden meer . Meestal zijn de winnaars al op voorhand bekend. Ik heb ooit eens een een keigoede metalgroep weten verliezen omwille van het argument dat ze teveel keyboards op het pŰdium hadden staan ( dat waren er 3 ). Die mannen waren toen veel beter dan ons , wij waren 2e en de winnaar was een britpop Oasis copy groepje die niks origineel brachten.

Beste promotie is cd's, stickers uitdelen en plakken waar je maar kan, flyers, t-shirts enz , maar ook vooral optreden .

[ Bewerkt door bonux on 20/6/2006 9:27 ]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten