homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 02-02-2010, 23:40
Active Member

Reputatie: Thijss is op goeie weg
Standaard Re: Iemand ervaring met Fame Mic Reflexion Screen MKII?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Jazekers.
Ik zie alleen maar hocus pocus.
Het is net als bij studio-aankleding; er zijn allemaal flauwekulverhalen over absorptie en diffusie, en wat het best werkt is gewoon een pak minerale wol.

Ik ga voor mijn scherm wat hardere materialen gebruiken.
Maar dan wel bewerkt, ik ga deze insnijden om zo verschillende hoeken en dichtheid te verkrijgen.
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 03-02-2010, 11:07
Senior Member

Reputatie: Splanky wordt hier goed onthaaldSplanky wordt hier goed onthaald

Om de oorspronkelijke vraagstelling over goedkope(re) screens nog eens aan te halen; deze zag ik vandaag staan als 'hot deal' bij Thoman:

THE T.BONE MICSCREEN - Belgium International Cyberstore

Zou dat wat zijn?
Of - zoals Bert het al zij - alwéér een truuk van economen?

Groet'n!
Splanky
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 03-02-2010, 11:12
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Het zijn dingen die heus wel iets doen.
Alleen die verhalen over speciale materialen, difussie etc zijn onzin.
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 03-02-2010, 12:25
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

maar volgens jou is er dus nougabollen kwaliteitsverschil tussen zo'n T-bone-filter en een SE-filter?
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 03-02-2010, 14:01
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Weet ik niet.
Ik weet wel dat je beter een paar schotten kunt maken met 15 cm minerale wol of schuim waar je in zingt.
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 03-02-2010, 19:17
Senior Member

Reputatie: The zanger is op goeie weg

maw:
lattekes, rotswol, stevige stof en wat kunde voldoen?
intressant om te weten want dit alles samen kost toch een stuk minder dan zo'n reflectie filter
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 03-02-2010, 21:10
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijss Bekijk bericht
Ik ga voor mijn scherm wat hardere materialen gebruiken.
Niet dicht maken. Dan krijg je reflecties.
Onregelmatig oppervlak is uitstekend (geplooid gordijn, noppenschuim).
Of lagen van toenemende dichtheid (baf, baf met steenwol, steenwol).
Achterkant afwerken met latjes of geperforeerd plaat mag, mits minimaal 20% open en niet te dik.

Pas op dat het geen ronde vorm wordt met de microfoon in het brandpunt.
Misschien juist het tegenovergestelde, een v-vorm, microfoon op statief in de punt, vleugels rond uitlopend tot een vlakke plaat.
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 03-02-2010, 21:40
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radix Bekijk bericht
Niet dicht maken. Dan krijg je reflecties.
Onregelmatig oppervlak is uitstekend (geplooid gordijn, noppenschuim).
Of lagen van toenemende dichtheid (baf, baf met steenwol, steenwol).
Achterkant afwerken met latjes of geperforeerd plaat mag, mits minimaal 20% open en niet te dik.

Pas op dat het geen ronde vorm wordt met de microfoon in het brandpunt.
Misschien juist het tegenovergestelde, een v-vorm, microfoon op statief in de punt, vleugels rond uitlopend tot een vlakke plaat.
Niet dicht maken ben ik het mee eens, maar een onregelmatig oppervlak is nergens goed voor. Noppenschuim betekent dat er materiaal wordt weggehaald om die noppen te krijgen. Je kunt beter dik materiaal hebben dat vlak is omdat meer materiaal beter absorbeert.
Noppenschuim tegen een wand werkt eigenlijk veel beter als je de noppen naar de wand plaatst. Noppenschuim lijkt wel aardig, maar is eigenlijk onzin.

Als je absorberend materiaal gebruikt maakt het natuurlijk geen fluit uit of je een rondje maakt omdat er geen reflecties zijn om terug te vallen in de microfoon.
Met citaat reageren
  #39 (permalink)  
Oud 27-04-2010, 10:06
Senior Member

Reputatie: jerraonthebeat is berucht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Dan kan je beter investeren in een pak rokwool, wat hout en een stuk stof en zelf iets maken. het zal je maximaal evenveel kosten, maar dat zal dan wel echt werken.
Hoe maak je dit? Is er ergens een fotothread ofzo waar ik precies stappen kan volgen hoe ik dit kan maken?

Wil dit namelijk thuis maken, maar vind op Google niks en op YouTube ook niks met hoe je het kan maken.

Groet,
Jerry
Met citaat reageren
  #40 (permalink)  
Oud 27-04-2010, 10:51
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Je moet het dikwijls zeer ver gaan zoeken, inderdaad.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten