batchen en samplerate veranderen
Ik heb een probleem met een verzameling geluidseffecten. Ik heb ze ooit gearchiveerd van verschillende locaties, en ben nu een database aan het maken.
Nu zijn er een paar mappen (met elk zo'n 100 wavs) die met een te lage pitch afspelen. Ik denk aan een probleem met de samplerate. De info laat zien dat er 44.1 Khz is gebruikt, maar de geluiden klinken een paar tonen te laag. Het klinkt alsof een 48 K bestand wordt afgespeeld met 44.1 K!
Nu zou ik de bestanden willen batch-samplerate converten, het zijn er n.l. 100-en.. Ik vraag me af hoe ik dat in Protools of andere software het best kan doen. Computer is een Mac. Daarnaast twijfel ik of dit het probleem wel is. De bestanden horen 44.1 K te zijn, lijken dat ook te zijn, maar spelen verkeerd af. Graag advies..
>Edit: het blijkt nog weer vreemder; er blijkt een octaaf verschil te zitten tussen het origineel (dat ik niet heb) en mijn kopie. Ik zal dus met een pitch-shift aan de gang moeten.. Ook hier weer de vragen: Hoedatzo? en kan dit mbv batch-processing?
dank..
Daan
Laatst gewijzigd door kaaskop; 28-10-2009 om 20:03.
|