homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 17:43
Junior Member

Reputatie: kaaskop is op goeie weg
Standaard batchen en samplerate veranderen

Ik heb een probleem met een verzameling geluidseffecten. Ik heb ze ooit gearchiveerd van verschillende locaties, en ben nu een database aan het maken.

Nu zijn er een paar mappen (met elk zo'n 100 wavs) die met een te lage pitch afspelen. Ik denk aan een probleem met de samplerate. De info laat zien dat er 44.1 Khz is gebruikt, maar de geluiden klinken een paar tonen te laag. Het klinkt alsof een 48 K bestand wordt afgespeeld met 44.1 K!

Nu zou ik de bestanden willen batch-samplerate converten, het zijn er n.l. 100-en.. Ik vraag me af hoe ik dat in Protools of andere software het best kan doen. Computer is een Mac. Daarnaast twijfel ik of dit het probleem wel is. De bestanden horen 44.1 K te zijn, lijken dat ook te zijn, maar spelen verkeerd af. Graag advies..

>Edit: het blijkt nog weer vreemder; er blijkt een octaaf verschil te zitten tussen het origineel (dat ik niet heb) en mijn kopie. Ik zal dus met een pitch-shift aan de gang moeten.. Ook hier weer de vragen: Hoedatzo? en kan dit mbv batch-processing?

dank..

Daan

Laatst gewijzigd door kaaskop; 28-10-2009 om 20:03.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 09:27
DragonMusic's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: DragonMusic is op goeie weg
Standaard Re: batchen en samplerate veranderen

Met welk programmaatje speel je ze af.

Als je een project aanmaakt in Protools op 44.1 kHz en dan de files importeert dan converteert hij dit van welke samplerate dan ook naar 44.1 kHz.

Waarna je ze in de audio map van het project kunt vinden met de juiste instelling.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-11-2009, 23:08
Junior Member

Reputatie: kaaskop is op goeie weg
Standaard Re: batchen en samplerate veranderen

Dank, maar probleem is reeds opgelost, ik had inderdaad een pitch probleem, ik kon dit aanpakken door in Protools bij een Audiosuite plugin 'Regionlist' te selecteren, hierdoor kun je alles in de Regionlist ineens processen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten