homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-10-2009, 14:52
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Motu 896HD probleem

Goedemiddag zeer geliefde collega's hier allen aanwezig!

Typisch, typisch, typisch: popelend om het nieuwe speeltje eindelijk kunnen uit te testen, en dan enkele onoverkomelijkheden tegenkomen die je.. voorlopig fameus op m'n kin laten kloppen

Heb me eergisteren een Motu 896HD gekocht. Is een firewire-interface (hier op de opnamepc niét aanwezig), maar was volgens de verkoper totaal geen punt, aangezien ik 'm via Adat zou aansluiten (lichtelijke upgrade tov m'n Behringer Ada's ) zou ik gewoon de drivers van mijn RME Digi9636 gebruiken.

Beetje over het hoofd gezien door de verkoper: de ADAT van m'n MOTU zou moeten geenabled worden voordat-ie werkt, en dat kan met de bijgevoegde software, dewelke.. jawel... niet opstart uiteraard zonder dat-ie de firewire-interface herkent..

Volgens de verkoper net aan de telefoon was er de optie om 'm naar de winkel te brengen, en me daar de adat te laten enablen aan hun pc, en zo verder te kunnen. Op zich een optie die het ding kan gaan laten werken, ware het niet dat dan nog steeds de bijgeleverde cuemix niet zal werken, dat is alleen wanneer de MOTU volledig als interface fungeert.

Ik vroeg 'm wat mij de beste conversie oplevert (in dat gebied niet heel goed op de hoogte) - aansluiten via Firewire, of via m'n RME. Het zou niéts uitmaken: alle conversie zou volgens hem gebeuren in de MOTU, waardoor m'n RME eigenlijk een onnodige tussenstap zou zijn.

Concreet:

- Kan iemand mij vertellen of ik mijn (toch niet zo heel goedkope) RME-kaart gerust van de hand kan doen en me in de plaats een firewire-interface aan te schaffen, of speelt die RME wel degelijk een rol en doe ik gewoon verder via ADAT?

Pleaze, enlighten me.

Thx alvast,

Jimmy
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-10-2009, 15:02
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Motu 896HD probleem

die RME speelt idd geen rol meer..
enkel met de MOTU gaat je zelfs bétere resultaten opleveren omdat je dan aan 96k/24bit kan werken ipv beperkt te zitten aan 48k/24bit van de adat-connectie..

kvind't een érg bizarre keuze dat je een interface koopt om je RME uit te breiden, terwijl je zélf niet goed wist of de RME nog nodig is of niet..

voor't zelfde geld had je ook gewoon een ADAT-preamp kunnen kopen zonder de ingebouwde interface..

nu is die RME natuurlijk nooit verloren als je die behringer houdt.. je kan beiden ook gewoon naast elkaar gebruiken om zo je aantal tracks te verdubbelen..

opnemen doe je dan best zonder de behringer, maar dat ding is wel perfect om wat headphonemixes uit te sturen enzo tijdens de opname..
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-10-2009, 17:02
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Thanks alvast mesadude voor je reactie..

Wel, om even m'n bizarre keuze te argumenteren: ik was m'n Behringers kotsbeu (begonnen technische mankementen te vertonen, altijd externe preamps nodig om toch maar ietofwat behoorlijk resultaat te krijgen, enz) - Aangezien mij altijd verteld werd dat mijn RME-kaart wél een goede aankoop was, ben ik naar de winkel gestapt met de vraag: ik zoek een betere adat... De MOTU-interface was de laatste aldaar aanwezig, en omdat ik hier op het forum er zoveel goed over heb gehoord, lag de keuze voordehand..

Bedankt voor de tip mesadude, dat betekent dat ik m'n RME-kaart van de hand ga doen en voor een firewire pci ga..

32/64 bit? Ik werk met XP Pro..

Jimmstr
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-10-2009, 17:18
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

overschakelen naar windows7 en zorgen dat je 64bit kan werken..

er is geen nut in verouderde toestellen kopen..
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-10-2009, 18:05
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Waarom geen Firewire kaart kopen, de Behringer via Adat erop aansluiten en de RME dumpen?

De RME doet niets speciaal kwaliteits gewijs, allesinds niks dat je met de Motu niet kan.

Pzz
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 25-10-2009, 04:35
Limited

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
dat betekent dat ik m'n RME-kaart van de hand ga doen en voor een firewire pci ga..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
Waarom geen Firewire kaart kopen, de Behringer via Adat erop aansluiten en de RME dumpen?

De RME doet niets speciaal kwaliteits gewijs, allesinds niks dat je met de Motu niet kan.

Pzz
niet goed wakker?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 26-10-2009, 16:04
Vintage Member

Thx Guys! - Ga me zo meteen een firewirekaartje laten steken! De RME-kaart wordt verkocht, zet ik seffens tussen de zoekertjes - Misschien hang ik wel één Behringer via ADAT aan de MOTU inderdaad, nieteens aan gedacht zelfs, just in case..

Ik kan niet wachten om het bakske te testen..

Thx voor de info! Gellie hebt mij, zoals altijd, weer netjes vooruitgeholpen.. Waar staan hier die reputatieknopkes.. hehe..

Greetz,

Jimmy
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten