homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 10:48
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: apple introduceert nieuwe imac, mac mini, macbook

ok dilemma,

Ik zit hier al een paar dagen te staren naar de nieuwe Imac en de nieuwe mini en ik kom er niet uit.

De mini is op zich intressant als Daw PC voor mobiele studio: dus duocore 2.53 met 4 gig ram. Kleine hardeschijf 160 (intern recorden, extern opslaan). Iemand enig idee of deze 7200 of 5400 is? + wireless muis en keyboard kom ik aan 912.
Zonder scherm.

De Imac heeft duocore 3.06, 4 gig ram, grotere hardeschijf keyboard, muis, scherm en is bijna even transporteerbaar. (Of ik nu mijn mini met scherm versleur of mijn Imac voor opnames blijft vrij hetzelfde) Verder kan ik steeds ram bijsteken tot 8 gig dus meer werkkracht op lange termijn. Dit alles voor maar 200 meer. Kent iemand trouwens de breedte van zo'n 21,5 inch. Hij moet nog op mijn bureau geraken en das slechts 19" breed.

De vraag is nu of die 200 het echt waard is of is het verschil tussen beide minimaal? Het wordt een zuivere DAW PC trouwens. Misschien kunnen jullie mij uit deze impasse halen ...
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 10:56
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald

Citaat:
De Imac heeft duocore 3.06, 4 gig ram, grotere hardeschijf keyboard, muis, scherm en is bijna even transporteerbaar. (Of ik nu mijn mini met scherm versleur of mijn Imac voor opnames blijft vrij hetzelfde) Verder kan ik steeds ram bijsteken tot 8 gig dus meer werkkracht op lange termijn. Dit alles voor maar 200€ meer. Kent iemand trouwens de breedte van zo'n 21,5 inch. Hij moet nog op mijn bureau geraken en das slechts 19" breed.

De vraag is nu of die 200€ het echt waard is of is het verschil tussen beide minimaal? Het wordt een zuivere DAW PC trouwens. Misschien kunnen jullie mij uit deze impasse halen ...
De breedte is 52.8 cm, dus zo'n 4 cm breder dan 19" maar indien mogelijk zou ik toch voor de iMac gaan zeker wat betreft uitbreidingen. Ik heb ooit de Mini van een vriend "opengebroken" om er ram bij te steken : geen twee keer !

Laatst gewijzigd door huug92; 22-10-2009 om 11:00
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 11:06
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

ik zou nooit die snelste mini nemen.. zo hard ga je dat verschil niet voelen en't rechtvaardigt de meerprijs echt niet.. HD's zijn 5400rpm in mini's.. in principe is die mini hetzelfde als een macbook, maar zonder scherm.. ook SO-DIMM ram dus enzo..

langs de andere kant is de imac znder grafische kaart mss ook op't randje.. veel reserve heb je niet bij zo'n shared memorychip op zo'n groot scherm.. dus dan ben je al wat genoodzaakt om 1 model hoger te nemen met aparte grafische kaart.. en is het prijsverschil meteen wat groter..

persoonlijk zou'k gaan voor deze:
2,26-GHz Intel Core 2 Duo
4 GB 1066 MHz DDR3 SDRAM - 2x2 GB
Serial ATA-schijf van 160 GB
SuperDrive 8x (DVDR DL/DVDRW/CD-RW)

komt op 639€..

of in geval van imac 21,5":
3.06GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
1TB Serial ATA Drive
ATI Radeon HD 4670 256MB
Apple Wireless Keyboard (Belgisch) & Gebruikershandleiding (Frans/Nederlands)
8x double-layer SuperDrive
Apple Magic Mouse

==> 1349€..

en eventueel zlf later nog 2 latjes van 2gig bijsteken zodat je 8 gig in totaal hebt

de its snellere processor is imho de extra 135€ echt niet waard..

hoe kom je trouwens aan die 912€? bij mij kost jou configuratie maar 887€..

wel beginnen werken van het 2e model dan.. minder aanpassingen, dus betere prijs voor't zelfde..

Laatst gewijzigd door Mesadude; 22-10-2009 om 11:11
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 11:57
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Voila se de mini is besteld !!
het is mijn eerste mac dus ik heb het kalm gehouden
het blijft voorlopig homerecording en dus een hobby

2,26-GHz Intel Core 2 Duo
4 GB 1066 MHz DDR3 SDRAM - 2x2 GB
Serial ATA-schijf van 160 GB
SuperDrive 8x (DVDR DL/DVDRW/CD-RW)
Mini naar VGA converter voor beeldscherm
en klavier met kabel

nu zit ik 100 boven het budget dat ik
uitgetrokken had voor een gelijkwaardige 2dehandse
maar dan een nieuwe en een compacte
hopelijk is hij snel hier !!
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 14:02
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

proficiat.. daar ga je geen spijt van krijgen
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 14:24
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

de nieuwe iMac is uitbreidbaar tot 16 gig ram trouwens

Maar die mini zal zeker voldoen, we hebben met de band een Macbook pro 2.26ghz en 2 gig DDR2(!) ram, en die volstaat al prima, dus met 4 gig DDR3 ram komt dat zeker goed.

De HD in de Mini is wel een 5400rpmschijf, dus evt je recordings op een snelle 7200rpmschijf maken?
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 14:30
Vintage Member

die heb ik hier al klaar liggen
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 14:45
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling

Spannend h !
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 18:04
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

ok met die externe schijf erbij hebt ge echt een goeie computer voor uw DAW, ooit komt er een dag dat ge nog een mac erbij koopt voor uw ander computergebruik
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 18:06
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carels Bekijk bericht
het is mijn eerste mac dus ik heb het kalm gehouden
heerlijke uitspraak
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten