homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 20-10-2009, 23:20
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling
Standaard Re: apple introduceert nieuwe imac, mac mini, macbook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carels Bekijk bericht
Hoe werkt dat doorlinken van firewirepoorten juist
ik moet een geluidskaart (profire2626) en een
ssl duende aansluiten
De meeste firewire apparaten hebben 2 firewire poorten, je hangt ze dus gewoon achter elkaar>

Bvb: Computer -> Duende poort1 en Duende poort2 -> Profire2626

Of de Profire in het midden (weet niet van buiten of die ook 2 poorten heeft).
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 06:34
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald

Apple gaat er wss van uit dat je er zo'n mooie 24" Cinema Display bijkoopt : die heeft 2 extra FW- en USB poorten.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 07:14
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik zit hier ook serieus te overwegen zo'n nieuwe mini te kopen. Voor die prijs heb ik dezelfde spec's als mijn huidige macbook, maar wel weer extra plaats op mijn desk.

Hmmm,

Morgen eens naar Switch.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 07:37
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Ik ga er in elk geval voor gaan!!
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 19:03
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huug92 Bekijk bericht
Apple gaat er wss van uit dat je er zo'n mooie 24" Cinema Display bijkoopt : die heeft 2 extra FW- en USB poorten.

De 24" LED Cinema Display heeft enkel 3 USBpoorten, geen firewirepoorten meer

Anyhow, de 27" iMac is echt..belachelijk goedkoop! Als je bij Dell een 27" monitor koopt ben je al bijna 1000 euro kwijt.
Dus in principe heb je voor slechts een goeie 550 euro een 3.06ghz Intel Core 2 Duo met 4 gig ram en 1 TB HDD, niet slecht!

Ik hoop dat de 30" Cinema Displays nu weer net iets goedkoper worden, voor de 1800 euro die ze vragen krijg je een -bijna- even groot scherm en een extra computer eringebouwd
Maar ik zou toch graag een scherm met ingebouwde USB én Firewirehub willen..
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 21:13
Active Member

Reputatie: lebegge is op goeie weg

precies of ze willen geen firewire meer...
raar eerst kwamen zij er mee af door in al hun computers het te integreren en nu er zoveel apparaten firewire zijn beginnen ze ze uit de computers te verbannen... vreemd terwijl ze zelf toch moeten weten dat ze veel in de muziekwereld gebruikt worden waar firewire toch redelijk onmisbaar is ...
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 21:20
Junior Member

Reputatie: ginzburg is op goeie weg

Doorlinken op dezelfde firewirepoort ... daar heb ik toch geen goede ervaringen mee! Twee HD's dat gaat zonder problemen.

Maar ik heb tijdelijk mijn MOTU Ultralite op dezelfde poort aangesloten als een Focusrite Liquid Mix ... alleen maar problemen mee ondervonden.

Ik zou het dus zeker afraden !

Just my 2 cents.

Ginz.

P.S.: Ik begrijp toch nog steeds niet dat Apple slechts één firewire poort voorziet. Ik vermoed dat zij ons absoluut een macpro willen laten aanschaffen ...
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 21:21
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lebegge Bekijk bericht
precies of ze willen geen firewire meer...
raar eerst kwamen zij er mee af door in al hun computers het te integreren en nu er zoveel apparaten firewire zijn beginnen ze ze uit de computers te verbannen... vreemd terwijl ze zelf toch moeten weten dat ze veel in de muziekwereld gebruikt worden waar firewire toch redelijk onmisbaar is ...
Niet vreemd; slim.
Firewire zit op hun duurdere modellen...
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 07:27
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Een aangezien hun goedkopere producten meer voor de doorsnee consument zijn, en die consument bijna uitsluitend nog randtoestellen op USB heeft, is er voor die modellen geen echte behoefte aan firewire.

Maar daar ben je als homerecorder vet mee.
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 22-10-2009, 08:28
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

ik vind wel dat jullie een bizarre interpretatie hebben van goedkopere en duurdere producten..
want zelfs hun allergoedkoopste mini heeft een FW poort..

de enige mac zonder FW zijn de gewone macbook en de macbookair.. in de eerste om mensen aan te zetten om een pro te kopen (die AMPER 200€ meer kost!!) in de 2e om gewichts en draagbaarheidsredenen..

dus waar jullie het idee halen dat apple FW aan't ditchen zou zijn, begrijp'k in de verste verte niet..

ik persoonlijk heb nog nooit problemen gehad met FW-toestellen doorlinken..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten