homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 20:55
Junior Member

Reputatie: Ratteplan is op goeie weg
Question cool edit pro multitrack file opslaan als 1 file!

Beste kenners,

Ik werk sinds kort met cool edit pro 2.1.
Nu is het probleem dat ik telkens allemaal files op moet slaan als ik mijn vocalen heb opgenomen.
Normaal in cubase importeerde ik een beat,en nam mijn vocalen op spoor 1 spoor 2 spoor 3 etc etc. en kon het sluiten en saven wanneer ik dat wou!!
Maar met cool edit wil ik graag weten hoe ik 1 multitrack file kan openen en weer verder kan gaan waar ik gebleven was!
Zonder al die files die ik moet opslaan.
Heb alles afgezocht maar ik kan niet vinden wat ik zoek.
Ik wil niet al die presets opslaan,maar mijn stem op die beat zetten,beetje afmixen en als mp3 exporteren.

Wie weet wat er fout gaat?

thx
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-10-2009, 12:24
Active Member

Reputatie: the Vocalizer is op goeie weg
Standaard Re: cool edit pro multitrack file opslaan als 1 file!

Yoo ratteplan!
Met audition 1.5 werkte ik tot gister ooken nu overgestapt op qbase.
Maar wat je moet doen wijkt per versie niet af lijkt me is als je in het multitrack scherm[/b] bent naar save as gaan dan kan je de sessie in geheel opslaan.
Waarom dat bij jou niet lukte is waarsch omdat je in het edit scherm save deed of save all en dan kan je alleen de tracks afzonderlijk opslaan erg irritant ja.
AAn te raden is om per sessie een aparte map te maken zodat je geen files uit andere opgenomen songs overwrite!Wat bij mij wel eens is voorgekomen en toen kon ik dus hele tracks opnieuw opnemen
Mocht het niet lukken de sessie als geheel op te slaan let me know.

Peace
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-10-2009, 16:25
Junior Member

Thumbs up Re: cool edit pro multitrack file opslaan als 1 file!

Oke dan hartstikke bedankt voor je snelle reactie!!
Ik ga het zo nog ff proberen en dan maar hopen dat het lukt!
Je kan daar idd wel gelijk in hebben!
Ik heb op een duur zoveel geprobeerd dat ik er niet meer uit kwam.
Dus: save as en dan kan ik de hele sessie opslaan,en weer als 1 file openen begrijp ik?
En mapjes maken per song.

Ik ga het ff checken vanavond

propzzzz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-11-2009, 20:18
Junior Member

Talking Re: cool edit pro multitrack file opslaan als 1 file!

ff vraagje nog: ondersteund cool edit pro VST plugins? wil namelijk masteren met izotope 4..

thx
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-11-2009, 20:31
gertvanhoof's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: gertvanhoof heeft een prima uitstralinggertvanhoof heeft een prima uitstralinggertvanhoof heeft een prima uitstralinggertvanhoof heeft een prima uitstralinggertvanhoof heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratteplan Bekijk bericht
ff vraagje nog: ondersteund cool edit pro VST plugins? wil namelijk masteren met izotope 4..
Even opgezocht via Google (kan ik iedereen van harte aanbevelen ): CEP ondersteunt geen VST-plugins. Je kan eventueel een VST-wrapper gebruiken.
Even terzijde: je werkt "sinds kort" met software van minstens zes jaar oud. Daar moet je me bij gelegenheid toch eens een goeie reden voor geven…

Groetjes,
Gert

Laatst gewijzigd door gertvanhoof; 01-11-2009 om 20:35.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 02-11-2009, 15:26
Active Member

Reputatie: the Vocalizer is op goeie weg

Yooo!

Cool edit pro is toch adobe audition 1.5??Als dit het geval is ondersteunt het programma wel sommige vst plugins maar geen VSTI plugins.
Zou per plugin gewoon proberen via edit scherm en vst plugins en dan map selecteren waar ze in staan. Heb zelf gemerkt dat au 1.5 zeker wel sommige plugins accepteert ondanks de info die google geeft

Suc6 ermee!

Peace
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 02-11-2009, 15:34
Pixie's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: Pixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the Vocalizer Bekijk bericht
Zou per plugin gewoon proberen via edit scherm en vst plugins en dan map selecteren waar ze in staan.
Je vergeet dat Ozone 4 van Isotope een plugin is van van US$250.
Voordat je zo een aankoop doet, weet je best wel op voorhand of hij gaat werken of niet...
  #8 (permalink)  
Oud 04-11-2009, 16:33
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the Vocalizer Bekijk bericht
Yooo!

Cool edit pro is toch adobe audition 1.5??Als dit het geval is ondersteunt het programma wel sommige vst plugins maar geen VSTI plugins.
Zou per plugin gewoon proberen via edit scherm en vst plugins en dan map selecteren waar ze in staan. Heb zelf gemerkt dat au 1.5 zeker wel sommige plugins accepteert ondanks de info die google geeft

Suc6 ermee!

Peace
Oke dan ga ik dat ff checken,had cep gekregen van een maat van mij dus vandaar dat ik daar nu mee werk,dan zal ik cubase of iets dergelijks moeten halen voor vst ondersteuning.
Maar iedergeval bedankt!!

Peace.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 04-11-2009, 16:40
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Even opgezocht via Google (kan ik iedereen van harte aanbevelen ): CEP ondersteunt geen VST-plugins. Je kan eventueel een VST-wrapper gebruiken.
Even terzijde: je werkt "sinds kort" met software van minstens zes jaar oud. Daar moet je me bij gelegenheid toch eens een goeie reden voor geven…

Groetjes,
Gert
Hallo gert,

Hier even de reden waarom ik met cep werk sinds kort!
Ben jaren bezig met beats produceren voor mezelf,En vindt het nu tijd om mijn vocals op te nemen en het te masteren.
Dus vandaar dat ik via een maat van me cep heb gekregen om te checken hoe het mij bevalt om daarin mijn vocals op te nemen.
Maar wist toen nog niet of het vst ondersteuning had omdat ik daar kwa werk nog niet aan toe was.
En als iets oud is dan wil het voor "mij"' niet zeggen dat het niet werkt voor mijn doeleinden snappie

That's the reason why.

Groet,

De Rat.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten