homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 10:54
Active Member

Reputatie: blackandwhite is op goeie weg
Question presonus Firestudio ?

Hoe komt het eigenlijk dat ik hier op het forum zoweinig vind over de presonus interfaces? Ze lijken me vooral handig door de software mixer voor verschillende monitormixen te maken.
Bij alle artikels die ik vind over presonus firestudio tube staan nergens reactie's. Leek voor mij nochthans een leuke interface.
Niemand ervaring ermee dan?

groeten,
Andy
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 13:05
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling
Standaard Re: presonus Firestudio ?

erg leuke interface..

het forum hier is zo vergeven van tascam dat nagenoeg alle andere merken genegeerd worden.. Ten onrechte uiteraard..

een andere reden dat je weinig vindt over presonus is omdat er hier meestal vragen gesteld worden als er zich problemen voordoen.. die heb je dus duidelijk minder bij presonus, anders zouden er massa's meer vragen over zijn ook..
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 13:11
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Als er dus klachten of vragen zijn over de presonus kun je rechtstreeks PM'en naar Mesadude.

Rikke
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 14:17
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Als er dus klachten of vragen zijn over de presonus kun je rechtstreeks PM'en naar Mesadude.

Rikke
wtf dude?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 14:32
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Instant Rimshot
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 14:36
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackandwhite Bekijk bericht
Bij alle artikels die ik vind over presonus firestudio tube staan nergens reactie's. Leek voor mij nochthans een leuke interface.
Inderdaad zeker geen slechte interface, zolang je 'm maar niet koopt louter omdat er "tube" op het frontpaneel staat. Een tube-gebaseerd ontwerp zonder de specifieke eigenschappen die daar onvermijdelijk mee samenhangen (o.m. hoge voltages en dito prijskaartje) heeft enkel een decoratieve functie, en dat wil bij dit soort "prosumer"-units wel eens een pijnpunt zijn.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 14:45
Limited

Citaat:
wat is uw probleem kerel?

als ge niks zinvols weet te zeggen, steekt er dan gewoon een kurk in..
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 14:49
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
wat is uw probleem kerel?
als ge niks zinvols weet te zeggen, steekt er dan gewoon een kurk in..
De vraag ging over Presonus interfaces, dacht ik.
Terug op niveau dan maar?!

Groetjes,
Gert

Laatst gewijzigd door gertvanhoof; 19-10-2009 om 14:52 Reden: woord en wederwoord
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 16:39
Active Member

Reputatie: blackandwhite is op goeie weg

toch lees ik dan op engelstalige recordingsite regelmatig problemen met de drivers zodat ze totaal niet te gebruiken zijn. Ook zouden de lijningangsignalen blijkbaar niet optimaal zijn. Ik dacht dat dit een van de enige interfaces was met 16 in/6 out wat net voldoende zou zijn voor wat ik wil en denk ook in de verdere toekomst zal nodig hebben...een alles in 1 toestel.
Of zijn er betere alternatieven in dezelfde prijsklasse. Hoe is de kwaliteit dan vergeleken met de nieuwe tascam US-2000. (Zal waarschijnlijk minder hardware problemen zijn met de USB 2.0 dan met firewire aangezien je dan echt de goeie chipset moet hebben)
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 16:47
Limited

in dezelfde prijsklasse niet echt nee.. behalve dan bij presonus zelf de FP10 ofzo bijvoorbeeld..

een klein trapje hoger zit je met RME en mackie -toestanden..

heel dat firewire-chipset gedoe lijkt me zwaar overdreven.. ik heb helemaal geen TI-chipset en nog met geen enkele unit problemen gehad..

het ding is dat als er eens een flaw is met FW, iedereen het meteen op de chipset steekt, terwijl er bij USB geen haan naar kraait als je dropouts hebt..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten