Beste recorders,
Ik wil gaan
beginnen met homerecorden met drumkitfromhell superior 2.0, een DAW prog
(als jullie daar advies voor hebben wat betreft mijn situatie, ik hoor het graag!) een line 6 ux2 geluidskaart(usb) en een studio projects b1 microfoon (akoestische gitaar en zang). Doel is om voor mezelf nummers van goede kwaliteit te maken (pop, rock, experimenteel). Daarbij zou ik ook misschien in de toekomst ook meer andere plugins willen gebruiken, componeren met midi doe ik graag.
Optie 1: nieuwe pc
Nu bots ik dus met een nieuwe pc, want > 2gb ram is aangeraden maar 3,4,5,6 gb ram etc. zorgt er weer voor dat plugins blijkbaar weer niet goed werken omdat ze alleen op 2gb ram getest zijn. Is windows 7 wel oke met plugins? Pc gaat nu van quad core naar i7 dus daar zit ook weer een keuze in. Een quad core en 775 voldoet vast wel voor mij? Dan komt er nog bij dat alles maar weer goed moet samenwerken en de koeling is ook een beetje gedoe.
Optie 2: imac 20
Misschien is een imac dan een optie. Ik las dat een imac 2 gb ddr3 ram zijn ramgeheugen veel efficienter gebruikt en niet te vergelijken is met bijv een pc 2 gb ddr 3 ram? De imac 20 gaat standaard met 320 gb schijfgeheugen. Op pc worden 2 harde schijven aangeraden, een imac heeft er maar 1, hoeveel schijfruimte is dan aangeraden voor recorden? 1 TB?
En dan nog, is een imac niet overkill voor wat ik wil?
Optie 3: mijn huidige oude pc upgraden.
Het schijnt ook zo te zijn dat sommige software (vooral oude) beter draait op een pentium 4 dan een dual core. (kan het ook fout hebben) Ik heb nu een pc met de volgende specs:
Moederbord : Dell 0G8310
Chipset : Intel i915G
Processor : Intel Pentium 4 530J @ 3000 MHz
Ondersteuning : Socket 775 LGA
Cache L2 : 1024 KB
Fysiek Geheugen : 512 MB (1 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : RADEON X300 Series
Harde Schijf : ST340014AS (40 GB)
Monitor Type : Dell Computer - 15 inches
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Service Pack 3
Misschien is het een idee om er 3 x 512 ddr 2 ram bij te gooien. Dan moet bijv. cubase 5 + drumkitfromhellsuperior2.0 wel draaien? Deze pc is ook redelijk stil. Ik vul het geheugen met een
externe harde schijf aan.
Dus voor de goedkoopste optie gaan (optie 3) en nu het recorden verkennen en misschien beperkt zijn wat betreft plugin gebruik. Ik ben wel een beetje bekend met DAW programma's en ben een serieus gevorderd hobby muzikant

, dus ik verwacht ook wel wat van de kwaliteit. Of de iets duurdere optie (optie 1), of een imac > 1200 euro aanschaffen en dan voor nu en de toekomst gelijk klaar zijn? Wat raden jullie mij aan? Ik hoor het graag!