homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-05-2006, 14:20
Junior Member

Reputatie: whin is op goeie weg
Standaard mpc-1000 vraagjes

Eyy

Kan je de MPC1000 gewoon (om samples te rippen en te croppen) gewoon aansluiten op een Draaitafel? Zoja met welke uitgang/ingang?

Hoiii

Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-05-2006, 22:20
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: mpc-1000 vraagjes

je kan dit niet rechtstreeks doen, vermits een draaitafel (zoals een microfoon) een preamp nodig hebben, en daarinboven ook nog een riaa filter (dit is een soort eq voor het geluid terug in balans te krijgen)
Het gemakkelijkste is om de draaitafel door een dj-mengtafel te halen, en de samples op te nemen via de uitgang van dit mengpaneel. Als je dat niet hebt kan je met je ouders hifi-keten gaan proberen, en via de hoofdtelefoon uitgang van de versterker opnemen, maar da's ook niet bepaald de beste oplossing.
Laatste optie is om een hifi/electronica zaak binnen te gaan en vragen of ze een phones-preamp hebben, dan kan je its dat bakje wel rechtstreeks opnemen.
Pzz
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-05-2006, 22:37
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

wel zorgen dat die phone preamp geaard is, anders krijg je de radio door uw samples ;-)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-05-2006, 13:45
Junior Member

Reputatie: whin is op goeie weg

ennn

Hoe zit dat met keyboard? Samples van je keyboard/synth/midikey whatever?

Hoe sluit je die aan op je mpc?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-05-2006, 17:22
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

die kan je, mits je de juiste kabels hebt, rechtstreeks aansluiten op je mpc, het signaal van keyboard is sterk genoeg (ongeveer line-level).
Een pro zal je waarschijnlijk zeggen om daar een DI box tussen te zetten, maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-05-2006, 18:56
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

een di box zal het signaal stabieler maken, maar is eigenlijk niet echt nodig als je geen problemen ondervind. Dus probeer het gewoon, en indien het niet lukt omdat het signaal te sterk/zwak is, ga een di halen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 18-11-2006, 15:07
Junior Member

Reputatie: dano is op goeie weg

Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een mpc 1000 te halen ( als ik heel hard doorspaar ) Momenteel heb ik een externe usb interface namelijk de us-122l waarop mijn headphones en mic zijn aangesloten. Kan ik hierop de mpc 1000 aansluiten en een draaitafel? Ik heb trouwens al een draaitafel met preamp (MCA-76) En heel heel misschien verkoop ik mijn recording-setje (us-122l + mxl 2006 mic) Dus dan heb ik in principe de us122l niet meer staan, wat is de beste optie om de mpc1000 + draaitafel aan te sluiten? Ik heb trouwens nog geen studiomonitoren, dus voorlopig moet hij aangesloten worden op mijn stereo-installatie.

Groet,

Dano
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 20-11-2006, 23:13
Junior Member

Niemand?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 06-12-2006, 09:11
Junior Member

Echt, echt niemand :-(
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 06-12-2006, 09:37
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Ik ken geen specifieke details, maar in principe kun je alles met 1 of 2 audio-out(s) aansluiten op audio-ins van je US-122L. Als het signaal maar sterk genoeg is. Kwestie van kabeltje vanuit je draaitafels naar je interface...

Eventueel kun je via de MPC (als die audio-ins heeft dan naderhand de draaitafels laten lopen en vanuit de audio-outs van de MPC dan naar je audio-interface.

Waarom probeer je het niet al eens gewoon die draaitafels aan te sluiten??

[ Bewerkt door Contender on 6/12/2006 7:40 ]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten