homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-10-2009, 14:21
Junior Member

Reputatie: joepster is op goeie weg
Standaard Geluid van mac via Alesis Multimix op koptelefoon

Dag,

Ik heb net mijn nieuwe mac en had al een tijdje de Alesis Multimix 16FW staan. Nu wil ik gaan opnemen, ben rustig aan begonnen dus heb een drumloop op mn pc staan en wil die op mn koptelefoon horen, en ik speel mijn bas in, dus ook mijn bas wil ik op mijn koptelefoon. Nu begreep ik dat het signaal van de computer alleen via de 2-track out gaat. Nou hoop ik dat er ook een mogelijkheid is om het geluid op mijn monitoren en/of koptelefoon te krijgen, anders is het natuurlijk niet prettig werken. Kan iemand me hier mee helpen?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-10-2009, 14:27
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Geluid van mac via Alesis Multimix op koptelefoon

het geluid van je pc zou binnenkomen op je 2track-in spoor
je kan dit beluisteren op de main outputs van je mengpaneel
en je hoofdtelefoon. Je kan het normaal ook mixen met je bas
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-10-2009, 14:30
Vintage Member

Reputatie: Mister CJ wordt hier goed onthaald

Je zult vast wel een input voor je koptelefoon hebben.
Je monitors komen op de outputs of main out.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-10-2009, 19:45
Member

Reputatie: Gertje is op goeie weg

Ik gebruik zelf een Multimix 12USB hierbij is het wel mogelijk om zowel input als monitor signaal op koptelefoon te horen.
Onder Preferences, audio kun je zowel input als output instellen. Ik gebruik macbook met logic express.
Het lijkt me dat dit met de FW mixer ook moet werken.

In het verleden heb ik met een PC gewerkt, hierbij werkte alleen de input via USB, output audio line out.
Hierbij drukte ik bij de afluisterkanelen de mute/alt 3/4 knop in.
Dit zorgt er voor dat je wel kunt afluisteren, maar dit signaal niet opgenomen wordt.

Misschien heb ik het niet erg duidelijk uitgelegd, maar hopelijk heb je er iets aan.

Groet,
Gert
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-10-2009, 20:52
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertje Bekijk bericht
Ik gebruik zelf een Multimix 12USB hierbij is het wel mogelijk om zowel input als monitor signaal op koptelefoon te horen.
Onder Preferences, audio kun je zowel input als output instellen. Ik gebruik macbook met logic express.
Het lijkt me dat dit met de FW mixer ook moet werken.

In het verleden heb ik met een PC gewerkt, hierbij werkte alleen de input via USB, output audio line out.
Hierbij drukte ik bij de afluisterkanelen de mute/alt 3/4 knop in.
Dit zorgt er voor dat je wel kunt afluisteren, maar dit signaal niet opgenomen wordt.

Misschien heb ik het niet erg duidelijk uitgelegd, maar hopelijk heb je er iets aan.

Groet,
Gert
Ik heb ook een multimix 8 USB 2.0, zal neem ik aan geen verschil zitten. Er zijn als het goed voor de output twee twee drukknoppen en twee draaiknoppen, als je ctlr room out indrukt kun je met de blauwe draaiknop je directmonitoring geluid luider zetten, zo kun je zelfs het volume van het op te nemen instrument regelen t.o.v. de rest van de output (tenminste zo werkt het bij mij)

succes,

Johan
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-10-2009, 15:18
Junior Member

Reputatie: joepster is op goeie weg

Hmmm, ik heb nu het idee dat ik heel dom ben geweest...

Ik kan namelijk in mn daw als output ook die multimix selecteren, en dat heb ik dus gedaan. En dan doet hij het ook niet...Zoals ik nu begijp moet ik dus als output gewoon de mac selecteren, en dan het geluid van de mac in de 2-track in doen? Zo had ik het na deze post iig bedacht dat het op die manier ook zou moeten werken aangezien ik de 2T ook kan toevoegen aan de totale mix..
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-10-2009, 15:21
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

je verbindt de alesis via firewire met je mac
installeert de juiste drivers op je mac en sellecteert
in je DAW de juiste geluidskaart (asiodriver)
en dan zou het geluid moeten binnenkomen op je
mixer.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 17-10-2009, 13:11
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Mac heeft geen Asio, Carels! :-)

Je moet gewoon voor zowel in als uitgang je alesis selecteren en dan op je mengpaneel kijken waar je je output wil hebben.

Heb je al eens de stap-voor-stap gids die bij je Alesis zat volledig doorlopen?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten