homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Artikels, tutorials en interviews

Artikels, tutorials en interviews Tutorials, informatieve artikels, interviews met bekende (home)recorders of muzikanten, getting started guides enzovoorts. Enkel solide informatieve artikels worden hier weerhouden! Je mag natuurlijk wel feed-back geven op geposte artikels.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 23-10-2009, 14:51
Patatje's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Stelling vd maand oktober '09: "Auteursrechtenorganisaties onaangepast aan realit

Zoals in de reactie te lezen valt daar, zit dezelfde mafia er nog steeds ook ... dus ja zolang er bij sabam aangesloten wordt blijft die maar door draaiën en het einde is nog niet in zicht met wat ze nog allemaal op de proppen zullen komen om te innen ... innen ... innen ... innen ... innen ... Eerlijk uitbetalen wat is dat ?
In Nederland kunnen ze Stemra wel onder druk zetten, in apenland klaagt iedereen maar er is geen echt verzet.
Ik ben er niet aangesloten omdat ik mijn vrijheid wilde behouden en dan nog moest ik er geld kunnen mee verdienen ik ging met de grenzen die open zijn op een ander hoor !

Patrick.
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 13-01-2010, 19:16
Member

Reputatie: kherme is op goeie weg
Standaard Re: Stelling vd maand oktober '09: "Auteursrechtenorganisaties onaangepast aan realit

Blijkbaar weten jullie niet hoe ingewikkeld het is om alle rechten ,inkomsten,tv radio,binnen,buitenland etec etc... naar je bankrekening te krijgen?Als ik van afgelopen 19 jaar dat zou moeten uitzoeken zou ik met een depressie zitten denk ik, dus ik ben blij dat ze bestaan en dat ik betaald ben.Of ik alles wel gekregen heb ,wel of niet laat ik te midden...maar ik vertrouw het wel.

ik ben alvast blij dat ze bestaan, en ze hebben mij ook al geholpen met juridische problemen omtrent belastingsaangifte, paperassen.

Veel mensen die nog niets hebben verdient via muziek weten kennelijk niet wat hier komt bij kijken blijkbaar.

Ik ben ook dankbaar voor het online angifte van nieuw werk,heel simpel and easy

Sommige punten zouden wel aangepast mogen worden,bv die dj licentie van 250 euro, en b extra inkomen op mp3 spelers en harddisks
Welke artiest krijgt hier iets van en hoe word dat bepaalt?De kleine artiest weinig tegenover bv clauseau heel veel omdat ze sportpaleizen verkopen?
Enfin daar zal toch worden aan gewerkt denk ik.

Voor degene die sabam willen veranderen,gewoon allemaal samen lid maken
en dan mag je meestemmen in hun acties of veranderingen.
Samen komen we er wel ,YES WE CAN

Laatst gewijzigd door kherme; 13-01-2010 om 19:20.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 13-01-2010, 19:21
Mesadude's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Mesadude wordt hier goed onthaaldMesadude wordt hier goed onthaaldMesadude wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kherme Bekijk bericht
maar ik vertrouw het wel.
naiviteit is een mooie deugd

Fraude bij Sabam? - Gva.be

Het Nieuwsblad - Sabam ontkent fraude

Beleggen - Sabam verdacht van fraude
Radio 1
Rechter volgt argumentatie Scarlet in zaak Sabam | Tik vzw
Techzine - ICT Nieuws: Auteursrechtenorganisatie SABAM pleegde fraude - De community voor ICT liefhebbers en professionals
De Standaard Online - Onderzoek naar fraude bij Sabam (update)

en ga zo maar door..

't is juist op het "vertrouwen" van mensen als u (zonder u te willen aanvallen) dat Sabam hun zaakje zo lang hebben kunnen doen zonder iets..

"we geven ze iéts, dan reclameren ze niet" is mss vanuit hun business-oogpunt érg interessant, maar of het allemaal correct en ethisch is wordt zelfs niet overpeinsd..
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 16:53
Member

das waar ,zoals ik ze moeten nog verbeteren...
gelukkig krijg ik nog centen tegenover bijvoorbeeld URADEX
dat is pas oplichterij
die mannen hebben veel geind en nooit uitgekeerd
heb van al die jaren 1 betaling gekregen,dacht iets van een 300 euro

van 1997 tot 2009 ????

Ach ja corruptie zal nooit de wereld uitgaan zeker
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 20:17
Mesadude's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Mesadude wordt hier goed onthaaldMesadude wordt hier goed onthaaldMesadude wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kherme Bekijk bericht
das waar ,zoals ik ze moeten nog verbeteren...
gelukkig krijg ik nog centen tegenover bijvoorbeeld URADEX
dat is pas oplichterij
die mannen hebben veel geind en nooit uitgekeerd
heb van al die jaren 1 betaling gekregen,dacht iets van een 300 euro

van 1997 tot 2009 ????

Ach ja corruptie zal nooit de wereld uitgaan zeker
dus je werkt ook als uitvoerend muzikant op opnames?
anders is het logisch dat je van URADEX niks krijgt..

heb érg veel professionele muzikanten in mijn vriendenkring (en ken de directeur van URADEX).. nooit geen klachten over gehoord tot nu toe..
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 16:17
Member

uradex goed lol lol

Lees maar eens rond , bv hier :

Verwilghen trekt erkenning Uradex in - Federatie van Organisaties voor Volksontwikkelingswerk - www.fov.be
Het Nieuwsblad - Artiestenvergoeding blijft plakken

en nog veel meer te vinden ...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten