homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Effect plugins en virtuele instrumenten

Mededelingen

Effect plugins en virtuele instrumenten Een subforum voor alle software geluids-effecten en software instrumenten, al dan niet als plugin of standalone programma.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-10-2009, 00:17
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard iZotope Alloy - channel strip tools

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Izotope, de makers van het populaire mastering pakket "Ozone" brengt een nieuw plugin pakket op de markt: Izotope Alloy. "Essentiële sound shaping effecten voor al je tracks en bussen", zo kondigt iZotope het aan, en het is "niet de zoveelste channel strip software". We zijn benieuwd.

iZotope Alloy bestaat uit zes effect processors die op de typische iZotope manier in één pakket gestackt zijn:
Om het originele en complete item te lezen ga je naar iZotope Alloy - channel strip tools

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-10-2009, 15:55
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: iZotope Alloy - channel strip tools

De demo reeds getest, ik vind hem allesinds erg goed op het eerste zicht.
Eigenlijk een soort van plugin die DAW's standaard op elk kanaal zouden moeten hebben staan want het omvat zowat het gros van de functies die je zou wensen op een channelstrip en werkt heel gemakkelijk.
De deesser was ik allesinds al blij mee verrast, alsook is hun nieuwe aanpak voor de exciter erg veelbelovend (het is eigelijk een saturizer, niet echt een exciter)
De sweepfunctie van in ozone op de EQ waarbij je ALT inhoud terwijl je sweept zit er ook terug in en werkt ontzettend goed in combinatie met de garfische analyser weergave.

Ik ben fan! (alleen nog niet financieel overtuigd om hem te kopen, komt misschien nog wel binnekort)

Pzz
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-10-2009, 22:28
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

ok, nog even wat dieper getest.
  • De EQ functie werkt heerlijk op Izotopes bekende manier, en laat je toe met veel banden en erg chirurgisch te werken als je dat verkiest.
  • De exciter is ook echt tof doordat je elk type van harmonischen kan selecteren en mengen waardoor je elke gewenste saturatie kan nabootsen, zelfs in multiband modus op verschillende bandbreedtes appart.
  • De transient designer is maar slapjes, ik heb hem op verschillende bronnen van basdrums, snares to basgitaar geprobeerd, maar blijf toch bij mijn vertrouwde sonnox plugin hiervoor (ook Cubase's enveloppe shaper, of UAD SPL transient designer is hier erg goed voor).
    De attack parameter doet wel iets, maar geeft niet dàt wat ik zoek in een transient designer, en de sustain parameter geeft een soort van gating/expanding effect dat ik tot nu toe nog niet bruikbaar heb gevonden.
  • De dynamics sectie is ok, bestaat uit een compressor en een gate/expander. De compressor werkt vrij standaard, maar klinkt aan de saaie kant. Wel bruikbaar voor functionele compressie maar heeft absoluut geen sound en klinkt snel wat platjes. De gate werkt vrij goed, clipt niet snel op extreem snelle attack settings, maar mist imo een sidechain filter dewelke inmiddels de meeste goede gate plugins wel al hebben of horen te hebben.
  • De deesser werkt dan weer erg goed, zeer clean en onhoorbaar en valt goed in te stellen.
  • De limiter werkt perfect op Izotopes aloude manier en ondersteunt verschillende limiter modi van brickwall tot hoge ratio compressie. Goed om te boel mee op te krikken indien je het wil.

Al bij al een goede go-to plugin voor een kanaal te bewerken, zeker een aanrader wanneer je nog niet een al te groot arsenaal aan goede plugins hebt of graag alles compact binnen een plugin houdt met als uitblinkers de exciter en de EQ.

Pzz

Laatst gewijzigd door _-RidDim-_; 04-10-2009 om 14:41
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-10-2009, 00:39
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Fijne ervaringen!

Zou je de voordelen van de EQ tegenover standaard DAW EQs eerder situeren in het gebruiksgemak, of hoor je daadwerkelijk een verschillende klank tussen EQs van een dergelijke plugin en de EQs die je bij de betere DAW software krijgt?

Denk je dat dit z'n geld waard is voor de Cubase/Logic/Protools/Sonargebruiker, die de meeste van die tools eigenlijk al in één of andere vorm heeft?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 04-10-2009, 14:40
Groupie

Citaat:
Zou je de voordelen van de EQ tegenover standaard DAW EQs eerder situeren in het gebruiksgemak, of hoor je daadwerkelijk een verschillende klank tussen EQs van een dergelijke plugin en de EQs die je bij de betere DAW software krijgt?
Puur gebruikersgemak. Je kan uit elke plugin EQ de 'sound' halen dat je wil imo. Het grootste verschil ligt altijd in hoe je ermee kan werken.
Izotope heeft altijd een heel toffe moderne approach gehad met betrekking tot hun plugins, en daar is de EQ het beste voorbeeld van.
De meeste plugin makers gaan console EQ's en hardware nabootsen kwa manier van werking maar Izotope vernieuwd hierin door visueel maar toch op een professionele manier de EQ te designen.
Gewoon al je Q regelen door de breedte van de band uit te trekken of in te krimpen is op zich al een pak intuitiever dan een Q knopje ergens onderaan en de sweep functie met ALT waarover ik al heb verteld maakt frequentiesweeping een heel stuk handiger.

Citaat:
Denk je dat dit z'n geld waard is voor de Cubase/Logic/Protools/Sonargebruiker, die de meeste van die tools eigenlijk al in één of andere vorm heeft?
Da's altijd de vraag. Eigenlijk niet echt want je hebt al die functies al. Maar bij deze plugin zijn alle functies handig gegroepeerd in een plug en werkt het vaak handiger dan andere plugins.
De handigheid van je tools bepalen vaak hoe goed je eindresultaat gaat zijn, dus in dat opzicht is deze plugin dan weer wel zijn geld waard omdat je (ik toch) sneller gaat kunnen werken.
Vernieuwend is het niet nee, gewoon basiszaken handig gemaakt en snel te bereiken.

Pzz
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 19:52
Junior Member

Reputatie: Apollo is op goeie weg

Misschien ga ik deze aanschaffen mits het lichter is dan iZotope Ozone 4, die gebruik namelijk (wanneer nodig) op mijn master kanaal.
En als ongeveer de zelfde interface heeft Ozone 4 ben ik verkocht..

Demo eerst testen dus..

- Apollo
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 05-11-2009, 23:29
Junior Member

Reputatie: stino is op goeie weg

net aangeschaft!

ben vooral zot van de EQ ( sharp HP en LP! ideaal ) en de saturator ( daar valt het me op dat ik hem zeer veel gebruik).

verder klinkt het gewoon erg izotope - PRO.

dynamics minder zot van, beetje standaard. wel goeie limiter enzo

de multiband transient shaper gebruik ik meer en meer op alle soorten materiaal niet de usual percussional suspects. met positieve resultaten. spaart je direct een veel duurdere versie van dit soort plugin uit... goed om gecompresste materialen zoals gitaren van meer attack of sustain te voorzien in de resp. frequency bands. misschien zijn er betere versies van dit soort plugin... aan de andere kant : er zit ook geen slagersmes op een zwitsers zakmes. maar het zakmes kan je wel overal gebruiken. zo kan je het concept van alloy ook samenvatten.

ik kan er momenteel even geen genoeg van krijgen, en hij valt nog redelijk mee qua processing op mijn ondertussen reeds ouder wordend dualcore PC
heb een instapbundle dankzij mijn aanschaf van ozone, was aan helft van de prijs,
een van de beste aankopen sinds lang...

grtz

Stijn
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 15:26
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
[*]De transient designer is maar slapjes, ik heb hem op verschillende bronnen van basdrums, snares to basgitaar geprobeerd, maar blijf toch bij mijn vertrouwde sonnox plugin hiervoor (ook Cubase's enveloppe shaper, of UAD SPL transient designer is hier erg goed voor).

Zou ondertussen met versie 2 verbeterd zijn...iemand?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 16:10
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Ik heb toevallig gisteren de demo geïnstalleerd.
De transient shaper moet niet onderdoen voor de spl Transient designer.

De eq werkt zalig. Nu stel ik mij wel vragen bij de vlotte werking van Alloy bij meerdere tracks. De plugin lijkt me nogal CPU heavy..

In Ableton kan ik een audio effect rack maken met channel strip tools maar.. de standaard Ableton eq geeft me geen vlotte werking.. CPU is dan wel zo goed als niet belast door de onboard plugins..
Om daarvoor Alloy 129€ te kopen? Weet het nog niet..
Prijs komt van Tony Belmont zijn site plugindiscounts.com
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-10-2012, 23:29
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Bestelling van alloy2 geplaatst.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten