homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Mixen en masteren

Mededelingen

Mixen en masteren Na opnemen is mixen ťťn van de belangrijkste topics, en een kunst op zich. En masteren wordt door velen onderschat, maar kan op elke productie een enorme impact hebben. Dit subforum behandelt alle aspecten van mixen en masteren.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-05-2006, 15:41
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Mastering studio

Yo homerecorders,

Wat zijn de beste opties voor tracks te laten masteren in BelgiŽ?
Ik doe dit liever niet zelf, omdat ik zelf al als muzikant en geluidstechnicus bij de tracks betrokken ben, en ik een objectief oor wil laten masteren (ook kwalitatief is dit beter imo).
Ik zoek dus niet per sť een studio waar ik zelf aanwezig moet zijn, eerder een u-send-it-we-master-it achtige optie (kan dus evengoed in NL of UK ofzo zijn).

Ten 2e, Wat zou mij dit kosten?

Tnx 8-)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-05-2006, 17:37
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Mastering studio

in belgiŽ ken ik geen echt goede, en in de omgeving ook niet echt.

Ik zou alles aan John Scrip van Massive Mastering (US) geven. Hij is zeer gekend als masteringenieur en niet zo duur. Meer info over hem en zijn bedrijf vind je op zijn website: http://www.massivemastering.com
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-05-2006, 18:38
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

de site van massive mastering is blijkbaar down, later nog eens proberen.
Maar over hoeveel spreken we hier ongeveer, voor ťťn track? Want daar heb ik echt geen ervaring mee
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-05-2006, 18:47
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

hangt af van de lengte, maar een volledige cd van 74 min kan 790 € kosten bij massive mastering, (wat goedkoop is) afhankelijk van wat/hoe enz gemasterd word.

maar je mailt hem best op master@massivemastering.com als je meer info wil en zijn site down is. Je kan hem ook vinden op veel fora zoals gearslutz, future producers, ...

[ Bewerkt door waxx on 21/5/2006 19:48 ]
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21-05-2006, 18:56
Active Member

Reputatie: kurt is op goeie weg

In sos van maart en april jongsleden stonden testen van online mastering in de UK.

als je een e-sub hebt kan je ze lezen:

http://www.soundonsound.com/sos/mar06/articles/onlinemastering.htm
http://www.soundonsound.com/sos/apr06/articles/onlinemastering.htm
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 21-05-2006, 19:09
Groupie

heb helaas geen e-sub, maar kheb waarschijnlijk wel een van die edities hier op papier liggen. ff checken
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-05-2006, 00:30
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

hangt het niet allemaal wat af van budgetten en noden? Er zijn toch verschillende mastering studio's in BelgiŽ dacht ik? Ik kan me voorstellen dat er kwaliteitsverschillend zijn maar is dat niet enkel relevant voor wie echt high-end gaat?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22-05-2006, 10:22
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Ik kan me echt niet voorstellen dat we in BelgiŽ geen goede mastering studio's hebben!
(Het hangt er natuurlijk wel vanaf welk materiaal je wil masteren.)

(heb er zelf geen ervaring mee, maar) al eens bij Galaxy geprobeerd bv.?

Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-05-2006, 10:53
Vintage Member

galaxy is de enige met de juiste apparatuur, maar ze masteren niet goed, meestal is het gewoon wat overcompresseren en dan de redbook codes.

In de UK heb je wel goede masterhouses, net als in frankrijk en duitsland, maar massive mastering is de beste prijs/kwaliteit die ik ken qua serieuze masterhouses
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 22-05-2006, 11:32
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling

Motormusic word soms ook aangeraden hier in Belgie maar ikzelf ben daar niet echt tevreden over.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten