homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-05-2006, 22:21
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard In-line console

Ik ben stilaan aan het zien (en sparen natuurlijk ;-) ) voor een professionele in-line console voor in de studio.
32 kanalen zou voldoen, maar meer is beter natuurlijk. een vorm van automation zou ook een voordeel zijn. Direct outs op elk kanaal moeten er ook op zitten.
Het muziek genre is hiphop, reggae, funk, jazz. Dus goede duidelijke en diepe bassweergave is nodig.
Budget is ong. 10000-15000 euro.
Ik heb ooit met een soundcraft sapphire gewerkt en vond dat al heel erg in de buurt komen van wat ik zoek (maar kan beter natuurlijk)

ps:Is het kwaliteits verschil erg groot tussen apogee converters en Motu converters? anders zullen er nog wat kosten bijkomen :-)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-05-2006, 00:15
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: In-line console

het verschil is duidelijk, maar ikzelf zou eerder voor lavry blue convertors kiezen dan apogee, die zitten in de zelfde prijsklasse, maar zijn een stuk beter.

qua mixers zou ik met uw budget vooral zoeken naar tweedehands Trident 65, 75 of 80 series of een goede tweedehands Amek Hendrix of anjela of een DDA. Ik ken iemand die recent een 28 ch amek anjela met automatisatie kocht voor 6000 €

Nieuw kan je kijken naar TL Audio en soundcraft Ghost, maar de kwaliteit zal een stuk minder zijn dan de top end merken, en je zal ook geen automatisiatie vinden bij tl audio. Bij de ghost is die er wel, maar ze is nogal berucht voor de kuren van het systeem.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-05-2006, 03:17
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

tnx voor de reply waxx, hiermee kan ik al even voort. Ik ga ook eens wat dieper ingaan op A/D/A convertors en zal zeker eens die lavry blue convertors bekijken.

Btw die angela staat op e-bay voor EUR 132,77, voor de snelle koper ;-) --> amek angela (hmmz, vreemd dat die chinees nog niets ooit heeft verkocht, met die prijzen zou je denken van wel :-) )
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-05-2006, 09:43
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ga eens kijken bij http://www.proaudioeurope.com/ voor goede deals.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-05-2006, 02:42
Groupie

Ik heb een aanbieding gekregen voor een Soundtracs MEGAS console, voor 3800 euro. Ik ben er zelf niet erg bekend mee, maar ik lees overal dat deze erg gewild is in het reggae/hiphop circuit.
De mogelijkheden en de reputatie doen mij neigen deze te kopen, en doordat dit serieus onder mijn budget is kan ik meer investeren in convertors.
Denk je dat dit een goed idee is waxx?(vermits jij in het zelfde muziek genre zit)
Of is de meerprijs van een hendrix of angela echt zijn geld waard?
tnx&pzz
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-05-2006, 03:22
Vintage Member

Die schijnt niet al te goed te zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik las het oa hier: http://gearslutz.com/board/showthread.php?t=47017&highlight=Soundtracs+MEGAS
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 25-05-2006, 19:57
Groupie

Ok ben een paar weken op zoektocht gegaan, en ik denk dat ik toch voor een amek Angela ga gaan. De sound ervan is onmiskenbaar!
Nu heb ik al een paar keer interessante aanbiedingen gezien voor een angela II(zo tussen de 6000 - 8000 euro), heeft deze dezelfde kwalieit als de oudere angela, of is er veel veranderd? Want qua mogelijkheden is die angela II exact wat ik zoek.

Ook qua converters heb ik wat gezocht en gecijfert, maar lavry blue is echt boven mijn budget, vermits ik zeker over 24 I/O wil beschikken. (dan zijn mijn coverters bijna dubbel zo duur als mijn console!)
Uiteindelijk ben ik op een Lynx Aurora 16 gestoten die qua prijs erg aantrekkelijk is (3000$ voor 16x A/D/A) maar ik vind hier niet veel vergelijkende info over tov apogee, mytek, lavry,etc.

Ten slotte, zou het interessant zijn om een lavry blue 2ch A/D te gebruiken voor de uiteindelijke analoge summing op de mixer bij mixdown, of heeft dit weinig zin vermits alles dan toch al door A/D/A's van lynx/mytek/apogee is gegaan?

Sorry voor de lastige vragen, maar ik wil eerst zoveel mogelijk weten voor ik mn kaart bovenhaal
Pzz 8-)
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-05-2006, 20:01
Vintage Member

lynx is in de categorie apogee, dus wel ok, niet absolute topklasse maar wel zeer goed. Ergens tussen lavry en motu eigenlijk.

bij funkyjunk france/proaudioeurope staat er nu ook een amek classic voor +/-8000 €. Die worden meestal zelfs als beter dan een anjela beschreven. Ga eens kijken (link in vorige post). Op te halen in parijs btw

[ Bewerkt door waxx on 25/5/2006 21:11 ]
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 25-05-2006, 20:27
Groupie

Die classic had ik daar al eens gezien, maar hij heeft geen automation en dat vind ik wel een redelijk groot minpunt. Eventueel een Hendrix, als ik hem in een goede staat met een goede prijs vind (lager dan de 16000 op funky junk dus :-) ).

Wat denk je van de amek/TAC magnum btw? hebben die ook neve designed pré's zoals de angela? want zo staat er ook een mooie in parijs voor 8300euro

Qua converters denk ik dat die lynx' wel goed zitten, ik ga nog proberen aan een A/B vergelijking met andere convertoren te geraken.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 25-05-2006, 20:32
Vintage Member

op amek consoles kan je automatisatie steken als je wil. Uptown automatie werkt er op.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten