homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-09-2009, 17:46
Junior Member

Reputatie: errrrrrik is op goeie weg
Standaard Nieuwe aankopen, hulp gezocht

Ik hoop dat jullie me willen helpen, ik ben namelijk redelijk nieuw in de wereld van dj'ing maar vooral produceren. Ik wil de volgende aankopen gaan doen zodat ik mijn eigen trance producties kan maken en kan gaan mixen met traktor.

- reloop digital jockey 2 - 220 euro
- audio interface tascam US-122 L of de US-144 - 115/135 euro
- monitoren, ik ga binnenkort een aantal krk's testen - rond de 400 euro per set
- nieuwe computer, alleen computerkast en wat er in moet zitten. monitor al in bezit. - rond de 500 euro
- midi keyboardje - maximaal 100 euro

Mijn vragen:

1. Welke audio interface is het beste om te kopen? Ik ben van plan om alleen mijn rdj2 te gebruiken, en als ik aan het producen ben wil ik er alleen een (simpel) midi-keyboard op aansluiten. Volgensmij maakt het niet zo heel veel uit?

2. Ik wil graag mixen op laag volume, zijn er monitoren die hiervoor extra geschikt zijn?

3. Ik heb o.a. op dit forum gekeken naar wat voor computer ik het beste kan samenstellen, ik heb hier alleen veel moeite mee. Ik wil geen onnodige fouten maken, en aangezien ik nieuw ben op dit gebied wil ik vragen wat voor goede aankopen ik kan doen van -+500 euro.

Het zou top zijn als jullie op deze vragen zouden kunnen antwoorden, al is het maar op 1 vraag.

Ik weet niet of dit belangrijk is, maar ik wil vooral met softsynths gaan werken.

Erik