homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 10:45
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: welke windows.?

Hebben gebruikers van MAC ook problemen met plugin's. Ik zou namelijk een andere laptop kopen voor gebruik 'te velde'. Een eerste selectie voor mij is dus Windows of Mac.
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 10:57
Active Member

Reputatie: petervanlierop is op goeie weg

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik tot nu toe weinig midi produkties op de mac maak. Het liefste zou ik van de pc overstappen en direct met Cubase aan de slag gaan op de mac, maar helaas ontbreken er dan veel van mijn favorite plugins. Ik ken wel mensen die met Cubase op de mac werken en minder hoge eisen aan de plugins stellen als ik. Van deze mensen hoor ik weinig klachten.
Als je op een mac gaat werken is Logic voor de hand liggend. Bij het standaard pakket zit al meteen een grote hoeveel aan mooie geluiden.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 11:04
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Peter welke plugins draai je zoal op je windows dan?
Ik werk op vista en heb nog met geen enkele plugin
problemen gehad. Ik zowat alles draaien dat ik wil.

Ik ga binnenkort ook overschakelen van Pc op Mac
en zit ook met een van mijn favoriete plugins die ik
verlies. De DB_glitch plugin. Een echt goed alternatief
heb ik nog niet gevonden. Maar meeste plugins bestaan
toch op beide platformen dacht ik.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 13:44
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald

Afhankelijk van je hardware en software wensen, kan ik Ubuntu (Ubuntu Home Page | Ubuntu) aanraden

1) snel en efficient systeem
2) veilig, absoluut geen virussen of spyware
3) rond de 150 free plugins, goede kwaliteit
4) goede giga sampler
5) de mogelijkheid om software te draaien als

Ardour/Mixbus: Mixbus : Ardour + Harrison DSP for OS X | ardour
Renoise: Renoise - Now with Rewire, Jack Transport and Pattern Queuing

6) de mogelijkheid om goede support te krijgen bij installatie en configuratie (dit is noodzakelijk om het maximale uit je systeem te halen, Ubuntu is in principe voor de Desktop gemaakt, maar je kunt Linux uitstekend configureren voor pro audio, stuur een pm voor support)

Zelf draai ik windows7 niet, volgens kenners is er niet een heel groot verschil in eisen mbt de processor en het geheugen tussen Vista en Windows7. Dus of het een grote stap voorwaarts is mbt pro audio gebruik is nog maar te bezien. Maar wellicht dat je zelf op zoek moet gaan naar betrouwbare bronnen om dit uit te zoeken.
Hier is iig een review:
Windows 7: Vista voorbij | Inleiding | Core | Tweakers.net

Laatst gewijzigd door Jacks; 28-10-2009 om 13:58
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 14:04
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Hebben gebruikers van MAC ook problemen met plugin's. Ik zou namelijk een andere laptop kopen voor gebruik 'te velde'. Een eerste selectie voor mij is dus Windows of Mac.
Sinds ik muziek opneem en bewerk op een Mac heb ik niks geen problemen meer met iets.
Met windoos al altijd problemen gekend in het verleden.
Het zijn twee werelden .. pc's en windows bezie ik nu als de huiskamer, keuken, spelletjes en mail apparatuur en is ook de enige reden waarom ik dat nog heb.
k'Vind pc's voor de doorsneegebruikers tegenwoordig (wat komt door het monopolie of veel zaken van Microsoft) en Mac eerder voor mensen uit de pro wereld die iets stabiels willen (wilden).
Voor muziek en/of andere serieuze softwareprogramma's is het Mac.
Minder kopzorgen en meer kunnen bezig houden met de muziek zelf.

Patrick.

Laatst gewijzigd door Patatje; 28-10-2009 om 14:09 Reden: Aanpassing
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 14:18
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carels Bekijk bericht
Ik ga binnenkort ook overschakelen van Pc op Mac
en zit ook met een van mijn favoriete plugins die ik
verlies. De DB_glitch plugin. Een echt goed alternatief
heb ik nog niet gevonden. Maar meeste plugins bestaan
toch op beide platformen dacht ik.
Ik ga dat oplossen met op mijn PC een Cubase te laten staan met enkel de dBlue Glitch op. Daar dan het spoor bouncen in WAV en naar de Mac overhevelen

IZ.
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 28-10-2009, 19:01
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Ik denk dat jullie héél wat professioneler bezig zijn dan ikzelf. Ik neem kleine concerten op met max 3à4 mics. Wat plugins betreft heb ik een goede noise-reductie nodig, MS decoder, equalizer en soms een compressor. Momenteel heb ik af en toe problemen met de firewireverbinding van mijn interface (Konnekt 24D). Op het forum blijkt de connectie vd hardware met de Pc toch een pijnpunt te zijn. Is op dat gebied er ook verschil tussen Windows en Mac. De Daw software zal hier waarschijnlijk niet zoveel aan veranderen?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten