homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 26-08-2009, 23:29
Erelid

Reputatie: EricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: homestudio op zolderkamer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duuk Bekijk bericht
Bij aankoop van mijn monitors heb ik gevraagd waarop het beste de monitors te plaatsen. Men vertelde mij een stevige ondergrond te gebruiken (bij mij zo'n 50 cm hardsteen) en vervolgens deze foam er onder te gebruiken.
(die MoPads heb ik natuurlijk erbij bedongen )

Geen idee wat de experts hier over denken, maar ik heb ze maar gewoon geplaatst. Waneer ik eindelijk goeie metingen kan doen zal ik eens kijken wat het verschil is (met en zonder)
Graag zou ik inderdaad die metingen zien.
Citaat:
Auralex MoPAD
Hoe goed je mix ook klinkt. Je hoort pas echt wat er gebeurt als je de Auralex MoPADs onder je studio monitors plaatst.
Dit is dus typisch Auralex. Trildempers dienen om problemen op te lossen of voorkomen, niet om boxen beter te laten klinken.
Een box goed laten klinken is de job van de luidspreker designer.
Ik heb die "ex-Chief Acoustician" herhaaldelijk uitgedaagd/gewezen op verschillende van hun suggestief (tot zelfs misleidende) commerciŽle dingen. Telkenmale ontweek die dergelijke commentaren heel wijselijk, goed wetend over wat ik het had, zonder ook maar 1 seconde de behoefte te tonen mij recht te zetten.

Laatst gewijzigd door EricDesart; 26-08-2009 om 23:37
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 27-08-2009, 09:57
Junior Member

Reputatie: trifonius is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricDesart Bekijk bericht
Monitor stands: laat ik aan anderen met meer ervaring. Dit lijkt mij een relatief flexibel (te ...) ding.
Wat bedoel je hiermee Eric? Dat ie te gammel zou kunnen zijn? Ik ben eigenlijk af gegaan op jouw opmerking dat stands de meer gangbare / bevredigende oplossing is voor monitors. Kun je eventueel voorbeelden geven van stands die jij als prettig ervaart?

Thanks!
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 27-08-2009, 11:28
Erelid

Reputatie: EricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerd

trifonius,

Ik hou van zware stabiele dingen. Een poot met een dergelijk kleine doormeter voor 1 centrale poot is zijdeling niet zo stabiel.
Ofwel is die poot belangrijk dikker of hij bestaat uit meer dan 1 poot.

Maar ik laat dit liever aan anderen die meer ervaring hebben met speakers.

Als ik poten maak ( laat maken) loop je er bij wijze van spreken dood tegen.

Laatst gewijzigd door EricDesart; 27-08-2009 om 13:31
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 27-08-2009, 13:19
Saf Saf is offline
Junior Member

Reputatie: Saf is op goeie weg

Toen ik opzoek was naar monitor stands, viel me op dat er erg veel geld gevraagd wordt voor degelijke stands. De stands van rond de 30 euro per stuk vond ik ook niet echt een optie (te gammel).

Ik heb toen besloten zelf wat te knutselen: 12,5 kg beton mortel in een plastic emmer, een metalen tafelpoot er omgekeerd in, het beton 2 dagen uit laten harden, merbau (hardhout) balk in de (holle) tafelpoot geschoven en vast geschoefd (schoef door metalen poot in het hout), 25 mm MDF op de bovenkant van de balk geschoed en gelijmd, op dit plateau een matje van 15 mm schuim (een soort muismatachtig schuim), daarop mijn monitoren.

Het geheel is naar mijn mening solide en mooi en het kostte mij 25,- euro voor 2 stands! Ik moet toegeven dat ik er niet veel verstand van heb en ik heb geen idee of mijn constructie ‘juist’ is, maar ik ben er in ieder geval tevreden over.

Misschien iets voor jou trifonius? Als je er aan begint zal je zien dat het vrij eenvoudig is (net als het zelf maken van absorbers)

Groeten,

Saffloer
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 27-08-2009, 14:01
Junior Member

Dank voor je tip; maar je wil niet weten hoe onhandig ik ben... ik waag me er gewoon niet aan. Andere goedkope opties hoor ik graag.

Merkwaardig toch dat men ueberhaupt gammele dingen verkoopt; waarom zou je toch?!
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 27-08-2009, 15:08
Erelid

Large Speaker Stands, Tall Speaker Stands, Large Satellite Speaker Stands, Large Surround Sound Speaker Stands, Large Center Channel Speaker Stands
Hier kan je massas stands zoeken (zie menus). Al is het maar om ideeŽn op te doen.
Probleem die leveren hier niet.

Ik heb Music Store en Thomann.de eens afgezocht, en ik vind er wel, maar niet wat ik zoek.
Dus de experts die meer ervaring hebben met dergelijke dingen en winkels moeten hier maar eens invallen.

Heb jij geen vrienden die wat doe het zelver zijn?

Citaat:
...., maar je wil niet weten hoe onhandig ik ben...
Jawel, dan kan ik mij nog eens goed voelen op kap van een ander. (ik heb een aangeboren slecht karakter, maar kan hier niet aan doen: is genetisch)

Laatst gewijzigd door EricDesart; 27-08-2009 om 15:13
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 27-08-2009, 15:30
Junior Member

Ik ben ENORM onhandig...
Dank voor je moeite, die site geeft veel mooie voorbeelden!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten