homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 10:49
Jvg Jvg is offline
Member

Reputatie: Jvg is op goeie weg
Standaard Dit zijn de Plannen....

iedereen blijft maar vragen : WAT IS JE BEDOELING : wel, ik ben al een tijdje aant prullen met samples en cubase en zo gewoon audio software... maar nu wil ik een stapje verder gaan en een klein studiotje bouwen om kleine bands op te nemen... maar wel redelijke kwaliteit... ik heb : 2 B&W DM604S3 speakers, bijpassende yamaha versterker, PC met cubase , wat ik nog wil bijkopen : behringer MX9000, de MOTU 24 I/O natuurlijk de bijhorende bekabeling en mics... maar ik denk dat ik met die setup toch al aardig goede opnames zou moeten kunnen maken. wat denken jullie... groetjes Jan.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 12:17
Member

Reputatie: Blueprint is op goeie weg
Standaard Re: Dit zijn de Plannen....

nice, de foto's van je kelder zijn in ieder geval de moeite.
Mijn idee is hetzelfde. Ik zit dan wel aan de andere kant van mijn huis (op zolder). Ik ben eveneens van plan om voor een Motu 24 I/O te gaan. (werk nu volledig in Pro Tools)
Ik zou graag met een Trident 8t werken...

Met de setup die jij voorsteld is het volgens mij mogelijk om inderdaad zeer deftige opnames te maken.

Veel succes en als ik mijn foto's kan kroppen, post ik mijn studio ook eens...

groeten Blueprint
Blueprint Recording
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 14:15
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

de behringer mixer zou ik niet doen. Ze klinken niet, en gaan rap kapot (vooral de potmeters). Het is nutteloos om zo'n mixer op te nemen met de dure motu 24 i/o want de mixer zal de kwaliteit zeer sterk naar beneden halen.

Een trident 8t, een mackie vlz/sr reeks, yamaha mg reeks of soundcraft spirit zijn veel beter, zonder extreem veel te kosten. Als het wat meer mag kosten kijk dan eens bij tl audio, trident dream system, toft, ...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 15:20
Active Member

Reputatie: kurt is op goeie weg

wax heeft gelijk, behringer is te mijden als je met die motu gaat werken.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 18:29
Member

Reputatie: Blueprint is op goeie weg

jah, das misschien wel waar.

Ik denk er gewoon nooit aan om voor Behringer te kiezen. Heb een keer een Behringer buislamp pre-amp gehoord en daarna heb ik nooit nog naar een Behringer gekeken.
Nu, ik heb dus geen ervaring met andere producten, maar er kan wel iets van zijn dat Behringer idd niet te vertrouwen is.

Blueprint
Blueprint Recording
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 18:35
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

hun headphone amps (de powerplay) zijn goed, maar dat is het enigste dat ik nog zou kopen

De ub mixers zijn goed als low end verdeelmixer, voor repitities van groepjes of als microfoonmixer bij een reggae soundsystem of hiphopgroepje bij kleine optredens.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 22:12
Jvg Jvg is offline
Member

wat maakt behringer dan "slecht", ik heb er geen ervaringen mee maar ik had wel al een lijstje gemaakt van apparatuur die ik zou nodig hebben , preamp,eq,composer,... en heb alles opgeteld en voor dat geld, dat materiaal, ik zou het morgen gaan kopen hebben maar ik wil eerst klokken horen luiden wat maakt het slecht??
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 22:34
Vintage Member

zeer goedkope constructie met low end componenten. Daaruit volgt dat de klank die door zo'n toestel gaat zeer dof, hard en koud klinkt. Verder gaat alles zeer snel kapot, zeker van de nieuwere producten zoals deze mixer.

Het zijn ook allemaal slecht gebouwde kopieŽn van andere merken. Behringer wordt daar nu in de us voor vervolgt trouwens, en heeft na een eerste proces 1 miloen Ä schadevergoeding moeten betalen aan mackie.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-04-2006, 23:43
Jvg Jvg is offline
Member

en hoe zit het met die andere behringer toestellen?? iemand ervaring mee... bvb hun composers...eq's... van mixer zou ik idd beter naar een deftig merk gaan... hoewel die 24ch behringer een super machine zou zijn, simpel in gebruik , 24ch dus al men motu ch kan ik vollop gebruiken zonder er teveel of te weinig inputs , direct out per kanaal... van welke mixer is de mx9000 dan een replica?? greetzzz Jan.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 20-04-2006, 07:29
Active Member

Reputatie: kurt is op goeie weg

Je kunt behringer vergelijken met een wit produkt of een produkt van "den aldi".

Zoals bij de aldi zijn er zeker mensen tevreden over, maar er zijn ook vele tegenstanders.

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten