homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-08-2009, 17:57
Junior Member

Reputatie: rootjuh is op goeie weg
Standaard Strakke Beat

hai mensen,

ik ben nu een tijdje met rason 4.0. aant experimenteren. maar k vraag me af hoe maak k nou een strakke beat voor hiphop/r&b enzo. en dan niet met Redrum. dat is wel leuk maar stel je wilt je eigen ding doen zonder redrum dus gewoon je eigen drums enzo inspelen en recorden?!

ik probeer t wel maar of het is niet te strak enzo dus ja dan klinkt het niet zolas het moet natuurlijk. is het gewoon n questie van oefenene om in de maat te blijven of doe ik iets verkeerd?!

groetjess Ro
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-08-2009, 17:59
Member

Reputatie: hiddeisnietklein is op goeie weg
Standaard Re: Strakke Beat

Als je het zelf inspeelt is het heel heel heel veel oefenen. Niemand is een geboren metronoom. Dus: pak een metronoom en ga spelen, erg veel spelen.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-08-2009, 18:19
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

In reason zit standaard een metronoom die je kan gebruiken. Verder moet je je latency niet te hoog hebben als je met de hand inspeelt. Daarnaast kan je boven je transportcontrol ook een lampje aanvinken met quantize during record (dacht ik zo uit mn blote bolletje) Dan zet ie de nootjes in de maat tijdens het inspelen. Je kan boven in je scherm instellen hoe nauwkeurig ie het hele zwikje in de maat zet, bijvoorbeel 1/8 of 1/4 of andere varianten.

Zo doe ik het ook altijd, wat dan nog niet goed staat doe ik ff met t handje. Je moet trouwens wel zorgen dat je een track aanmaakt voor redrum als ie in een combinator zit. Zet ook je pattern enable uit, anders wordt het een rommeltje. Je kan nu inspelen...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-08-2009, 19:39
Senior Member

Reputatie: frederikdefyn wordt hier goed onthaald

^Word.

Ik werk zelf al een tijd met Reason voor hiphop en R&B.
Sinds ze er de Combinator in hebben steken werk ik bijna enkel nog met zelf samengestelde drumkits. Ik maak ze met de NNXT zodat ik dde drums makkelijk kan layeren en verschillende kanalen kan mixen.
Pruts daar eens mee en stay tuned... PM maar als ge nog vragen hebt of post ze hier.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 18-08-2009, 11:43
Member

Reputatie: Dj_Platypus is op goeie weg

Belangrijk bij percussie is compressie op je percussie mixer zodat al je geluiden op een zelfde volume komen. Vindt je dat weer te plat klinken, dan zou je nog gebruik kunnen maken van parallel compressie.

Vergeet ook niet om de regroove mixer te gebruiken zodat je percussie minder statich wordt.

En eqing is ook niet geheel onbelangrijk.

Ik maak overigens altijd gebruik van de redrum, je kunt daar zoveel verschillende ritmes mee maken. En ook inspelen met je midi keyboard is geen probleem.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 18-08-2009, 12:14
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dj_Platypus Bekijk bericht
En eqing is ook niet geheel onbelangrijk.
Allez gij.

Je hebt gelijk, zeker als je een vette hip-hop, jow-jow-jow (grapje!) kick wil ga je heel veel moeten EQ'en en compressen. Maar voor mijn part niks mis mee, de dynamics freaks onder ons zullen daar waarschijnlijk wel anders over denken.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten