homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-08-2009, 15:43
Junior Member

Reputatie: Grottoman is op goeie weg
Standaard Mijn vocal booth

Beste forumgangers,

Ik ben nieuw met posten maar ik ben regelmatig op de site te vinden voor tips en trucs. Ik heb zelf een een vocal booth gebouwd in de box, waar ik lang en intensief mee bezig ben geweest. Deze booth is een soort zwevende kamer. Ik heb tussen het het frame - dat van 5cm vurenhout is gemaakt - rockwool geplaatst. De binnenkant en buitenkant van het frame (dus over de rockwool heen) heb ik dicht gemaakt met spaanplaat (dikte binnenkant 1 cm, dikte buitenkant 2cm) De constructie is nu een zwevende kubus met een deur en de binnenmaten zijn lxbxh = 140x118x192 cm; Het enige waarvoor deze ruimte gebruikt zal worden is vocalen of instrumenten opnemen, die vervolgens zullen worden verwerkt in mijn thuisstudiotje. Dat was de info, nu had ik nog wat vragen.
1. Heb ik tot dusver een misstap gemaakt?
2. Hoe stellen jullie voor dat ik de binnenkant behandel? Ik zat er aan te denken om het volledig te bewerken met noppenschuim, wat best duur is. Is dit een goed idee? Ik heb al 4 x 10euro gekocht, met de vermelding op het product dat het brandvertragende eigenschappen bevat die vlamdovend zijn.
3. Een tweede optie is een paar absporbtiepanelen maken (van rockwool), deze ophangen en dan naast elk rockwoolpaneel noppenschuim plaatsen en dit herhalen totdat de ruimte vol is. Dan is er variatie in de absorptie. Beter idee?