homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-07-2009, 23:40
Senior Member

Reputatie: Literecordings wordt hier goed onthaaldLiterecordings wordt hier goed onthaald
Standaard Apogee hersteldienst is verschrikkelijk

Ik wilde dit gewoon even kwijt en als waarschuwing voor andere ben gewoon een beetje kwaad dus zoek geen diepgang in deze thread

Heb mijn Apogee Ensemble meer dan drie weken geleden binnen gedaan voor herstelling(had het ding drie dagen) en is nog steeds niet terug.

Mijn eerste "high end" gear is geen leuke ervaring.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-07-2009, 23:48
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg
Standaard Re: Apogee hersteldienst is verschrikkelijk

Vreemde gang van zaken. Als een product binnen een week na aankoop kapot gaat, moet het volgens de EU richtlijnen gaan om een DOA (dead On Arrival), en meteen worden vervangen voor een ander exemplaar. De winkel zorgt dan dat het andere apparaat werend bij hun in de schappen komt.
Uiteraard zijn dit richtlijnen, maar overal waar ik iets heb gekocht, is dit zo gegaan.
Tja Apogee lijkt mij ook meer een soort "apple". Dus meer de naam dan dat het écht goed is. (in vergelijking tot de prijs natuurlijk, want het ís een pracht apparaat)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 00:11
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tmo Bekijk bericht
Tja Apogee lijkt mij ook meer een soort "apple". Dus meer de naam dan dat het écht goed is. (in vergelijking tot de prijs natuurlijk, want het ís een pracht apparaat)
mooie sterk onderbouwde vergelijking
in al mijn jaren bij apple heb'k ng geen énkele keer problemen gehad met de customer-support..

in de audio-branche is dit echter een vaak voorkomend probleem.Manley moet je zo bvb ook nooit op service doen want die zie je nooit meer terug..
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 00:13
tmo tmo is offline
Senior Member

Ik doel ook niet op de pechhulp, maar meer de kwaliteit die niet helemaal meer in verhouding staat tot de prijs. Apple is een mode item geworden. Daar kan niemand omheen draaien. Of een audio-gerelateerde daarom een Apple koopt doet er niet toe. Je betaalt voor het design.
Hetzelfde geld voor Apogee. Dat ziet er allemaal supermooi en clean uit, maar daar betaal je dus ook voor. De naam zegt daarbij ook meer dan het werkelijk is.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 00:15
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Please, geen nieuwe Apple vs. PC discussie. Het gaat hier over Apogee.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 00:40
tmo tmo is offline
Senior Member

Ik hoef er verder ook niet over door te gaan, maar het gaat hier nergens over windowspc's hoor
maari k zeg niks meer hoor (A)
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 07:44
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Literecordings Bekijk bericht
Mijn eerste "high end" gear is geen leuke ervaring.
Ik begrijp je frustratie. Als het je enigszins kan troosten: ik ben het volledige eerste kwartaal van dit jaar technisch werkloos geweest bij gebrek aan een correct functionerende masteringconsole (en ik wil je bij gelegenheid de facturen voor het transport wel eens tonen). Gelukkig ben je die ellende relatief snel weer vergeten eens het ding weer naar behoren werkt, want dan heb je teveel achterstand in te halen om daar nog over te zitten piekeren…

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 10:44
Senior Member

Reputatie: Literecordings wordt hier goed onthaaldLiterecordings wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tmo Bekijk bericht
Vreemde gang van zaken. Als een product binnen een week na aankoop kapot gaat, moet het volgens de EU richtlijnen gaan om een DOA (dead On Arrival), en meteen worden vervangen voor een ander exemplaar. De winkel zorgt dan dat het andere apparaat werend bij hun in de schappen komt.
Uiteraard zijn dit richtlijnen, maar overal waar ik iets heb gekocht, is dit zo gegaan.
IK heb het toestel tweedehands gekocht en ja het werkte. Ik denk wel dat ik zelf de schuldige ben van het defect(firewire poort verbrandt?) Wat ook al een beetje bewijst hoe"degelijk" dat product is.

Ik heb in die drie dagen wel een testje gedaan met de convertor.

Stereo koppel op drums via de SSL VHD en ééntje via de Digi conv. en de andere via Apogee. En dat was een duidelijk verschil.
Die Digi klonk in mijn oren nu precies bijéén gedrukt(vooral cymbalen) en de Apogee zoals vele zeggen "opener".

Ik wil dat ding terug! Maar het is wel mijn laatste Apogee toestel dat ik koop al is het uit principe.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 19:01
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Ah mja twas al 2de hands eh.

Je moet niet al te snel dan de schuld steken op Apogee.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 30-07-2009, 19:07
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

ik kan je frustratie wel snappen
ik zou ook echt super hard balen
koop je eindelijk eens high end gear
en dan ben je hem meteen kwijt

hopelijk komt die snel terug
en kan je weer genieten van zijn open sound
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten