homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 21:56
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Oktava MK-319 op gitaaramp?

Hey,

Ik ben op zoek naar een iets warmere opname van gitaarversterkers. Ik dacht hierbij aan he gebruik van een condensator. Eigenlijk vooral omdat in dť studio, er ook een condensator voor de amps gezet werd en dit een heel mooie ruime klank geeft.

Nu, kan ik zonder bang te zijn mijn oktava MK319 hiervoor gebruiken? Het gaat dus wel degelijk over close-miking. Of heeft iemand een alternatief? Zoals Ribbons (absoluut geen ervaring mee)?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:00
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Oktava MK-319 op gitaaramp?

oei ribbons op elec. gitaar! lekker...! Iedereen zal je waarschuwen voor geluidsdruk en het bandje e.d. maar ik heb demijn echt tegen de speaker van mijn AC30 gehad en heel vet geluid. Ribbons zijn niet echt duur, dus je kan lekker experimenteren. Ik had een dag of twee geleden in de mictest van pixie een opname gehoord van die Oktava ribbons. klonken erg goed, ik denk een aanrader.

Rikke
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:08
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ik denk dat het risico bij LDC's minder groot is dan bij bandmicrofoons.
Het enige risico bij een LDC, is dat de microfoon gaat oversturen denk ik (maar daar kan ik uiteraard mis in zijn), terwijl je, bij een te grote luchtverplaatsing bij een bandmicrofoon, de band zou kunnen scheuren. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Uiteraard neem je, indien je gaat voor een MK-319, beter geen PEO gemodde, aangezien de pad schakelaar bij de PEO gebypassed is...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:13
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het is geen gemodde. Maare, wat zijn LDC's? :-S

Rikke, enig voorbeeld van een ribbon die het proberen waard is?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:15
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Large Diaphragm Condenser
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:22
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Heb eens de sontronics ribbon (sigma ?) achter de versterkcab van een mesa combo in combinatie met een sm57 en sm57 beta ervoor.

Geweldige sound, echt zeker eens uit te checken.

Laatst gewijzigd door Foesters; 28-07-2009 om 22:25
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:28
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Large Diaphragm Condenser
:-S, My bad! ;-)
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:31
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Ik denk dat het risico bij LDC's minder groot is dan bij bandmicrofoons.
Het enige risico bij een LDC, is dat de microfoon gaat oversturen denk ik (maar daar kan ik uiteraard mis in zijn), terwijl je, bij een te grote luchtverplaatsing bij een bandmicrofoon, de band zou kunnen scheuren. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
Niet alle LDC's kunnen extrememe hogedruk-levels aan, maar tot 145db is geen uizonderering ... dat maakt ze ook zo universeel ... probeer maar eens 145db aan lawaai te produceren ...
Met bandmicrofoons echter, heb ik eigenlijk weinig ervaring, maar ik denk dat jou bewering juist is?!

Laatst gewijzigd door PM-Studio-Project; 28-07-2009 om 22:40
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 22:41
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

OKTAVA ML 52-02 -> gehoord in pixies test,klonkt erg goed.

of zelfs de t.bone reeks RB500, nu al veel plezier van gehad (wel een tikje weinig hoog)

beyerdynamic M260 (nog op mijn verlanglijstje!)

of, als je geld hebt, de AEA's.

Rikke
PS Mijn ribbon heeft het flink te verduren gehad (ik heb hem zelfs een gebruikt voor bassdrum! Megageluid hierop. Bandje niet gebroken. No guarantees though, maar een gitaarcabinet moet echt wel lukken.

Laatst gewijzigd door Rikke; 28-07-2009 om 22:44
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 28-07-2009, 23:02
Senior Member

Reputatie: peter321 is op goeie weg

RIBBON ervoor, en je LDC een 1.5 meter erachter...dan creeer je een brede waaier. heb dat ook al gedaan dan met een km 184 2meter eraf....super.

greetz Peter
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten