homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-07-2009, 17:52
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Mic / preamp shootout - dringend tips

Hoi forummers,

Morgenavond - donderdag - ben ik van plan om mijn buurvrouw, die niet enkel een bevallige jongedame is, maar tevens een beetje kan zingen, es achter mijn bataljon mics te zetten. Kwestie van het/een startschot te geven om, wat preamps en mics betreft, wat bruikbaar en vergelijkend audiomateriaal op deze site te kunnen aanbieden.

Allicht dat er nog anderen dit initiatief zullen volgen, vandaar mijn vraag naar wat tips "hoe het aan te pakken". Ik had eraan gedacht om mijn buurvrouw een stukje te laten inzingen (niet spreken) van een 15tal seconden, met eerst vermelding van merk/type mic + preamp. Ik zou haar op verschillende afstanden ten aanzien van de mic laat inzingen (bijvoorbeeld op 10cm en 20cm - dan wel andere afstanden?). De preamps naar "tone" volledig neutraal (geen EQ of compressie), zij het dat dat niet steeds evident is (een LA610 kleurt bijvoorbeeld behoorlijk naarmate je de gain verder openzet). Bij echt kleurende preamps zou ik bijvoorbeeld twee gainregelingen kunnen meegeven (laag en hoog), en het uiteindelijke dB-niveau afmeten in Logic, kwestie van deze een beetje gelijk te krijgen.

Opnemen op 24bit/44.1.

Iemand nog tips, kwestie van de "wetenschappelijkheid" van het onderzoek nog te vergroten?

Vriendelijke groet!
alain
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-07-2009, 19:28
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Mic / preamp shootout - dringend tips

Coole aanpak! Nice.

Misschien de dame ook eens bijna "over the top" doen zingen? Veel microfoons reageren daar precies helemaal anders op. En gezien mijn genre komen die zaken wel vaker voor.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23-07-2009, 08:23
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Tnx Alexxx,
Verder niemand opmerkingen/suggesties vooraleer ik eraan begin?
alain
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-07-2009, 08:29
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Maak misschien ook wat foto's van de setup?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-07-2009, 10:09
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Ja als je kan een foto maken, van de mic plaatsing, gelijk Pixie toen had gedaan bij de mic test. Zou erg handig zijn.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23-07-2009, 11:18
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

cool dogpants!
ik ben aan het verhuizen naar een nieuw "studioappartementje" een paar flatjes verder dan waar mijn setupje nu staat... heb ik straks mooi wat om uit te checken

Rikke
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-07-2009, 11:41
Senior Member

Reputatie: teasebeats wordt hier goed onthaaldteasebeats wordt hier goed onthaald

1 couplet (kort)
1 Hook.

Liefst een stuk met veel afwisseling: ingetogen stuk en een stukje voluit (of een adlibje aan het einde los).

Elke pre exact hetzelfde stukje laten zingen (zover dat gaat, want een stem veranderd ook na verloop van tijd).
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten