homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Content Feedback

Mededelingen

Content Feedback Dit is een speciale kategorie waarin je kommentaar kan geven op op items van buiten het forum, zoals de foto's in de image directory, artikels en dergelijke. Threads worden hier automatisch gegenereerd als iemand een artikel of foto geplaatst heeft.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-07-2009, 16:00
Vintage Member

Reputatie: Stoute Jos wordt hier goed onthaald
Standaard Google Chrome OS

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Google Chrome OS

Citaat:
Google gaat dit jaar een nieuw besturingssysteem op de markt brengen, gebouwd rond Linux en Google Chrome. Google Chrome OS wordt open source en is gericht op de internetgebruiker.
Google Chrome OS gaat een minimalistisch en licht besturingssysteem zijn dat voorgeÔnstalleerd op netbooks zal verschijnen.
Misschien betekent Google Chrome OS de doorbraak van Linux. Ubuntu, een ander Linux besturingssysteem, mist commerciŽle aanhang en publiciteit. Dat zal bij Google Chrome OS hopelijk niet het geval zijn.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Google Chrome OS

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-07-2009, 17:25
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Google Chrome OS

Citaat:
Misschien betekent Google Chrome OS de doorbraak van Linux. Ubuntu, een ander Linux besturingssysteem, mist commerciŽle aanhang en publiciteit.
Ja bij Google werken ze al lang met Linux en ondersteunen ze veel open source projecten waaronder Ardour. Het is waar dat Google natuurlijk een naamsbekendheid heeft van heb ik jou daar. Ubuntu wordt overigens wel degelijk in het bedrijfsleven gebruikt en ondersteund door het bedrijf Canonical.

Wanneer is iets een doorbraak... Mac had een paar jaar geleden ook slechts een heel klein marktaandeel en nu relatief tov Windows nog niet veel.

Bij mij is er al sprake van een doorbraak, maar dat wisten jullie vast al
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-07-2009, 01:06
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht

Wanneer is iets een doorbraak... Mac had een paar jaar geleden ook slechts een heel klein marktaandeel en nu relatief tov Windows nog niet veel.
Als dergelijke grote namen zich engageren om Linux verder te ontwikkelen is er wel sprake van een doorbraak op een nieuw niveau denk ik. Met het kalliber van Google kan dit niet anders dan de verspreiding van Linux versterken. Gezien de Google plannen allemaal open source zijn kan de ganse Linux niche hier wel bij varen.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 11-07-2009, 11:11
Vintage Member

Helemaal waar, maar uiteindelijk wordt een doorbraak ook door de mensen zelf bepaalt. Het is niet zozeer het niveau van Ubuntu wat het probleem is. Het probleem is voornamelijk dat de markt en dus de mens zich laat beheersen door de slimme trucs van de grote spelers. Koppelverkoop (ook in de audio wereld), Firefox op Ubuntu wat opeens problemen heeft met Hotmail en dat soort ongein.

Gelukkig dat EU een helpende hand toesteekt de laatste tijd... Maar de tijd dat de klant koning is, is nooit geweest of ligt ver achter ons.

edit: Overigens ben ik niet zo fan van Google hoor. Slecht privacy beleid en zeer machtig op het internet. Met Chrome OS gaan ze dan ook proberen wat ik al lang aan zag komen. Computeren doe je straks niet meer op je Personal Computer, maar met name op het internet.... en laat dat nou net de plek zijn waar Google regeert. Allemaal erg slim natuurlijk, maar ik heb toch liever een PC waar ik baas ben over mijn eigen informatie en bestanden.

Laatst gewijzigd door Jacks; 11-07-2009 om 11:51
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-07-2009, 12:23
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald

Ik vind de extra functies van gmail te gek, waaronder Google docs.

Wat ik mij afvraag is: moet je dan Linux runnen op je PC om Google OS te kunnen draaien?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-07-2009, 12:36
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carlier74 Bekijk bericht

Wat ik mij afvraag is: moet je dan Linux runnen op je PC om Google OS te kunnen draaien?
Google OS is een vorm van Linux. Het is een volledig besturingssysteem, dat je Windows vervangt.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-07-2009, 13:21
Vintage Member

Reputatie: Stoute Jos wordt hier goed onthaald

Citaat:

Inderdaad, Google OS is een vorm van Linux (Ubuntu, Debian, Fedora : allemaal vormen van Linux), net zoals Mac OS X een vorm is van BSD en Windows Vista en Windows XP vormen zijn van Windows NT.

En niet geheel onbelangrijk : het is mogelijk om meerdere besturingssystemen op 1 computer te installeren, en bij het opstarten een besturingssysteem te kiezen.

En een klein detail (muggenziften op onze Vlaamse feestag ) : Google Docs en GMail zijn onderdelen van je Google Account. Google Docs is dus geen functie van GMail.

Laatst gewijzigd door Stoute Jos; 11-07-2009 om 13:24
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 12-07-2009, 08:28
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald

ok, en moet je dan een hoop leren over Linux voordat je de OS kan installeren? Ik ben helemaal voor online software, maar ik heb geen tijd om dagen aan een installatie te zitten.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-07-2009, 15:27
Vintage Member

Citaat:
ok, en moet je dan een hoop leren over Linux voordat je de OS kan installeren? Ik ben helemaal voor online software, maar ik heb geen tijd om dagen aan een installatie te zitten.
Installatie van Ubuntu gaat verrassend snel. Dan moet je hardware wel met Linux overweg kunnen. Die kans is groot, maar als dit niet het geval is wordt het lastig.

Ik denk dat je het beste Ubuntu 8.04 live cd kunt downloaden en de live-cd opstarten zonder installatie. Kun je de live-cd draaien dan is de kans zeer groot dat de installatie vlekkeloos verloopt.
Download Ubuntu | Ubuntu

Kun je die live-cd niet draaien, dan kun je een nieuwere versie proberen, versie 9.04

Installatie handleidingen

Installatie - Ubuntu NL wiki

Ook kun je Ubuntu naast Windows zetten

edit: Installeer wat Google apps en je hebt voor 90% Chrome OS

Laatst gewijzigd door Jacks; 12-07-2009 om 15:47
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 12-07-2009, 17:02
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Bestaat die Chrome browser intussen eigenlijk al voor Mac? Ben er heel fervent gebruiker van op pc!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten