| Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, .... |

12-02-2004, 10:24
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
CUBASE MIDI MIXDOWN
als ik in cubase sx 1.0 een midi-instrument selecteer en gewoon mn deuntje opneem met midi dan komt het er gewoon te staan enzo en ik kan het gewoon afspelen.
maarr als ik export-->audiomixdown doe dan hoor ik mn midi-deuntje heel snel en als ik de mixdown ga luisteren (in media player ofzo) dan hoor ik mn midi-instrumenten niet.
kan iemand mij helpen????
alvast bedankt.
maarten
|

12-02-2004, 12:05
|
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Re: CUBASE MIDI MIXDOWN
dat is omdat dat "Audio"-mixdown is. Enkel de audio-kanalen worden samengevoegd dan. Als je de midi geluiden erbij wilt, zul je denk ik gewoon moeten opnemen vanaf je mengpaneel. Of je kan je midi-kanalen weer naar binnen sturen en opnemen als audio, en daarna een mixdown laten maken.
|

12-02-2004, 12:16
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
en dat is eigenlijk de enige methode?
kan je het niet in cubase omzetten naar audio????
want als ik het dan via mn mixer opneem dan ruist het best wel erg en dat klinkt wel fokt op.
|

12-02-2004, 13:20
|
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Midi is geen geluid maar informatie.
Als je een extern instrument aanstuurd moet je als je het op je pc wilt(als audio) opnemen met je pc.
Als je vst instruments gebruikt gaan deze wel in de mixdown.

12-02-2004, 14:50
|
|
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
volgens mij moet je niet via je mixer gaan, maar moet het ook intern lukken met de geluidskaart. ik werk met een extern keybord met geluiden in en de 2 outs van dat keybord gaat rechtstreeks naar 2 ins van de geluidskaart. je mute alle tracks behalve je over te zetten miditrack, je selecteert opname in je nieuwe audiotrack en in die audiotrack selecteer je de 2 ins waarop het extern midi-instrument binnenkomt en dan opnemen. geen extra mengpaneel vandoen en dus geen ruis!
werkt bij mij perfect. zo wordt het ook aangeraden in mijn handboek van cubase sx.
fz
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|