homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-07-2009, 20:39
Member

Reputatie: NatNek is op goeie weg
Standaard Apogee Duet + ?

Ben van plan om een apogee duet te halen
werk zelf met een macbook pro

Heb een rode nt1 microfoon, maar die ben ik van plan te vervangen...
ik zoek een microfoon met warm en intens geluid.

(doeleinden, voornamelijk rapvocalen)

budget voor de microfoon is rond de 600/700..

Laatst gewijzigd door NatNek; 06-07-2009 om 20:44
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-07-2009, 13:16
Member

Standaard Re: Apogee Duet + ?

niemand?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-07-2009, 13:22
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Rapvocals = Shure SM7b & EV RE20.
grtz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 07-07-2009, 14:18
Vintage Member

Reputatie: Stoute Jos wordt hier goed onthaald

+1 voor Shure SM7b. Heb je nog geen Shure SM58? Die is spotgoedkoop, maar wel een must voor elke rapper (heb je tenminste je eigen mic voor optredens en kan je mic-techniek oefenen).

Evt. Blue Baby Bottle, Blue Bottle Rocket Stage (maar hier op 't forum zie ik Blue niet zo vaak passeren), AKG C414 of een prijsklasse hoger : Neumann TLM 193

Laatst gewijzigd door Stoute Jos; 07-07-2009 om 14:28
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 07-07-2009, 19:37
Member

aight ik hoor vaak de shure sm7b voorbij komen

ik heb al met een sm58 gewerkt, heb nu een rode nt1, maar wil een aantal stappen omhoog

tussen de shure, ev, akg en neumann, welke raden jullie aan?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 08:23
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Als het voor meestal mannelijk zang is en rap zal ik de SM7b nemen. Een neumann is overdreven. Voor dat geld koop je dus een SM7b plus een goeie pre-amp zoals een Ua La-610 of Great River. En daar heb je meer kwaliteit en plezier van dan een neumann in direct in een Duet (niet al te grote gain stage..) in een onbehandelijk ruimte.
Niks tegen jouw, maar de SM7b is gewoon Hufterproof zoals ik dat noem. Het werkt 99% procent van de gevallen gewoon goed. En met een goeie pre-amp zelfs beter.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 14-07-2009, 12:47
Member

Aight
ik lees nu vaker dat de Duet niet een al te grote Gain stage heb... is dit hinderlijk in de zin van; er zijn betere alternatieven??
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 14-07-2009, 13:21
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Andere interfaces met goede preamps zijn RME en Motu. Bij de SM7B is het belangrijk om minstens 60 db gain te kunnen voorzien. Ikzelf heb een RME fireface 400 en SM7B. Het is te doen om de volledige gain (65db) open te draaien op de FF om de SM7B te voeden, maar je hoort het ruisgewijs. Ik heb onlangs een daking mic Pre/EQ aangeschaft en dat is toch een groot verschil. Heerlijke klank trouwens. Dus de tweede optie is interface + degelijke preamp. Dit maakt het kostenplaatje wel groter, maar je krijgt er ook meer voor..
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 14-07-2009, 14:25
Member

Ik hoor/lees zoveel verschillende mogelijkheden dat het moeilijk is om een keuze te maken

Als ik het goed begrijp kan ik nu wel het beste een interface kopen + een aparte preamp ivm de gain stage....

Apogee Duet + Electrovoice RE20/Shure SM7b/Audio Technica 4050/? + Preamp

Budget ronde 1500EU
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-07-2009, 18:43
Senior Member

Om de volgorde juist voor te stellen is het mic , preamp, interface (AD/DA).
Dus Electrovoice RE20/Shure SM7b/Audio Technica 4050 + eventueel preamp + appogee/RME/Motu/...

Het is omdat de SM7B veel gain nodig heeft dat je daar rekening mee moet houden. Maar de preamps aanwezing op goede interfaces zoals hierboven vermeld kunnen ookal heel wat en helpen je zeker al een heel eind verder (ook met de sm7b). Het is dan een keuze of je meteen op zoek gaat naar een preamp genre daking, UA,enz... of om eerst te werken met een degelijke interface. Het kan zijn dat een goede interface, die je voor 1500 zeker kunt vinden al meer dan genoeg is voor wat je van plan bent aangzien de pre's die erop zitten ook van goede kwaliteit zijn... Ik neem al enkele jaren op met de preamps van m'n interface, eerst M-audio en dan RME fireface. Het is pas zeer recent dat ik een echte preamp heb aangeschaft. Ik heb telkens vele opties afgewogen en veel info gezocht voor ik verder uitbreide. Ik kan ook telkens met tevredenheid spreken over het resultaat. Ik denk als je een interface aanschaft van Motu/ RME of apogee dat je dan al een grote stap zet in de richting van kwalitatief opnemen, als je het eruit haalt natuurlijk.

voor 1500 euro kan je een goede microfoon en een goede interface aanschaffen. das al heel wat..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten