homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-06-2009, 14:36
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Apogee One

Apogee One

Toevallig tegengekomen op Youtube, een nieuw product van Apogee gericht op de Mac-homerecorders, de Apogee One.

De Apogee One is een compacte USB-audio interface met 1 line in, 1 mic in en 1 line out. Ook is er een ingebouwde microfoon aan boord, en kan dit ding je condensatormic voorzien van phantom.

Het prijskaartje ziet er ook heel goed uit, 250 dollar!

Ik heb zelf een Apogee Duet waar ik enorm tevreden van ben, en ik zou dan als volgende interface ook heel graag een Ensemble willen, omdat ik zo tevreden ben over zowel de hardware als de software-integratie binnen OSX.

Maar met 'One' heeft Apogee misschien toch een paar steekjes laten vallen?
One zou een goeie tegenstander kunnen zijn op vlak van portable recorders van het soort waar Edirol, M-Audio,.. zich tegenwoordig veel aan wagen.
Nu is het gewoon een uitgeklede duet met een micro erin, zonder 'onboard'-opnamemogelijkheden, spijtig!

Met One heeft Apogee ook weer geopteerd voor zo'n belachelijke 'multikabel'..
Ik gebruik mn Duet ook live, en na een optreden moet je soms heel snel het podium ruimen voor de volgende band, en dan heb je geen tijd om al je kabels netjes weg te bergen, dus m'n kabels kunnen wel ns afzien.
Met gitaarkabels is dat allemaal geen probleem, maar de multikabel bij de Duet gaat zoooo gemakkelijk kapot!
Hoe minder kabels on the road hoe beter toch?
Ik heb als oplossing hiervoor op eBay wel een 'Duet Breakout Box' gevonden (google maar ns), maar de One heeft weer een totaal andere aansluiting voor de multikabel...

Wat vinden jullie (op het eerste zicht) van dit nieuwe product?
Ik twijfel er niet aan dat de geluidskwaliteit enorm goed is, en dat veel mensen dit ding in huis zullen halen, maar ik denk dat ze op vlak van 'mobile recording' toch nog wel iets te leren hebben..

De Apogee One zou uitkomen in juli.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-06-2009, 14:55
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Apogee One

Wat ik via gearlsutz te weten gekomen ben is dat hij alleen 44.1/48khz = 24bit max opneemt.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten