homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 18:29
Junior Member

Reputatie: Jakke is op goeie weg
Standaard Laptop

Hi,

Welk type laptop zouden jullie mij aanraden om m'n playbacks mee te draaien ?
Ik ben zanger en ben het werken met CDs een beetje beu !

Jakke
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 18:50
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Laptop

Euhm, playbacks... is dat dan eigenlijk gewoon iets om muziek mee af te spelen? Dan zou ik zeggen, alles vanaf een pentium 3 met een degelijk geluidskaartje in. Hoeft zelfs geen recording geluidskaart te zijn.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 18:50
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

best een zeer kractige. Laptops zijn eigenlijk niet ideaal voor muziekzaken, maar een sony vaio, een acer travelmate en apple powerbooks, ibooks en macbooks zijn wel geliefd bij mensen die toch laptops gebruiken in muziek.

Zeker geen medion, dell, targa, of andere goedkope massaproductie die met light versies van de hardware werken. Die zullen rap vastlopen of oververhitten en hebben meestal ook niet echt betrouwbare batterijen.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 18:54
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg

Grappig als jullie twee op hetzelfde moment posten, alle2 op 18.50 gepost, de ene zegt een goedkope pc de ander een krachtige.

Wel als het enkel is voor playbacks te draaien is een gewoon laptopje goed, wil je ook wat stem opnemen en hier en daar wat gitaar dan heb je meer aan een stevige laptop, liefst pc dan of apple
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 18:57
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik dacht dat hij multitracks bedoelde

voor gewoon muziek af te spelen kan alles dienen, zelfs een laptop van 10 jaar geleden zou dat in principe kunnen, maar de bijhorende soundcard zou andere koek kunnen zijn

ik zou zeggen, een pentium II of amd k6 processor en 256mb ram en een ata hd van een redelijke snelheid zijn en een soundblaster soundcard van toen of gelijk welke redelijke nieuwe soundcard zal genoeg zijn.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 19:15
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Een 386! =-)

No, just kidding.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 19:16
Junior Member

Reputatie: Jakke is op goeie weg

Alvast een super merci voor jullie antwoorden.
En zeggen dat ik dit forum toevallig heb gevonden door op Google naar info te zoeken over een DELL Inspiron 6000 (849 €) uit de Streekkrant van vorige week.

Ik zou een laptop willen voor m'n mp3 playbacks mee te draaien, een jukebox eigenlijk, die ik dan aansluit op m'n powermixer.
Als ik maar weet welk type laptop betrouwbaar is, hè !
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 19:30
Moderator

Citaat:
waxx wrote:
Zeker geen medion, dell, targa, of andere goedkope massaproductie die met light versies van de hardware werken. Die zullen rap vastlopen of oververhitten en hebben meestal ook niet echt betrouwbare batterijen.
Daar zegt waxx het allemaal... :-)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 29-03-2006, 09:02
Senior Member

Reputatie: el_chivo is op goeie weg

heb twee jaar geleden nen hp laptop gekocht,

ken van hieruit (zit op de job) niet echt de specs vanbuiten, maar heb er eigenlijk ook al langer last van ivm haperingen en storingen,
de batterij laadt ook al niet meer op, dus het is ni echt ne mobiele pc ni meer :-)
heb er eigenlijk wel genoeg van van die shit, dus ben ik al enkele tijd lekker aan t doorsparen voor terug een deftig tower model te kopen...
daarom schuim ik hier lekker die threads af die daar over handelen...

het is de plek niet, maar zal het toch is proberen te vragen, heeft er iemand ervaring met pc's die ingebouwd zijn in een rack?

lijkt me wel handig voor plaatsbesparing, maar voor koeling - reparaties - ... lijkt het me minder handig

groeten

[ Bewerkt door el_chivo on 29/3/2006 8:04 ]
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 29-03-2006, 12:02
Member

Reputatie: Blueprint is op goeie weg

Toen ik mijn PC liet bouwen voor mijn studio, heb ik daar ook lang op zitten denken om een case te nemen die ik kon inbouwen in een 19" rack. Uiteindelijk heb ik voor een Tybotech Xtreme Gaming Case gekozen. Ik ben totaal geen gamer maar ze had goede koeling op de zijkant.

Uiteindelijk zit die case nu toch in een case, is gesloten flightcase met extra koelers ingebouwd, waardoor hij altijd op constante temp. blijft. Volgens mij is dit nog de beste oplossing en beter dan een ingebouwde 19" rack case.

Groeten Blueprint.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten