homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-03-2006, 14:57
Junior Member

Reputatie: freeek is op goeie weg
Standaard Roland VS 880ex

Ik zoek contact met iem. die enige ervaring heeft met een Roland harddiskrecorder
VS880EX en mij daarin - tegen enige vergoeding desgewenst- wegwijs wil maken. Hoewel ik het apparaat al geruime tijd heb kom ik niet verder met de gebruiksaanwijzing met name de verschillende manierten van toepassing van de verschillende effecten begrijp ik niet. Mijn wensen als amateurmuzikant zijn bescheiden; optimaal gitaar en zang kunnen opnemen. Ik woon in Nijmegen -Nederland
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-03-2006, 16:41
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg
Standaard Re: Roland VS 880ex

dag,

Ikzelf werk met de br-1600cd van boss (boss is van roland)
Ik weet hoe HD recorders werken enzo maar van de roland reeks ken ik enkel de grotere modellen.

Nu ik wil je wel helpen, alle als je bv een aantal concrete vragen hebt wilk wel een tuturialtje over HD recorders maken en dan gericht op de boss en roland apparaten
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-03-2006, 05:59
Member

Reputatie: stefsax is op goeie weg

Heb er heel veel mee gewerkt,goed machine!Vragen staan vrij!Over dat effect,je hebt er twee in je edit condition waar je ze kunt kiezen,effect1&2,kiez er één en druk yes,de verschillende effecten kun je met je value draaiknop kiezen.In je from kiez je opnieuw effect1of2 en zet deze op pst fade met je value knop en moet je effect horen.grtz stefsax
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-03-2006, 17:50
Junior Member

Bedankt voor je reactie; ik ken wel de door jou genoemde basishandelingen maar dan houdt het op. Ben je in het bezit van de ned. handleiding dan kan ik gerichte vragen stellen.
groet
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-03-2006, 20:05
Member

yep,heb de ned. handleiding.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-03-2006, 23:17
Senior Member

Reputatie: el_chivo is op goeie weg

hey freeek,

ik heb geen ervaring met deze roland, maar heb even gegoogeld naar "handleiding roland vs 880ex" en kwam op volgende links uit:

http://manuals.roland.be/Nederlands/..._QS+App_nl.pdf

http://manuals.roland.be/Nederlands/VS-880EX_nl.pdf

ik hoop dat je er wat mee bent...

veel succes en welkom op dit forum trouwens

groeten
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-03-2006, 08:02
Junior Member

Heel goed. laat ik me beperken tot inleidende vragen over effecten;
In de appendices staan de effecten op een rij met de gegevens. Die zijn mono, stereo of 2 ch. Wat betekent dat in de praktijk? 2ch betekent 2 channel. Dat is wat anders dan stereo dat ook uit 2 kanalen bestaat(?)
Verder staat er of een effect sent/return is of insert. Ik neem aan dat een sent/return effect niet inseert kan worden toegepast.
Blz31; daar staat dat een insert effect wordt toegepast op 1 van de kanalen het dan niet op een ander kanaal kan worden toegepast maar als ik bijv. ambiance toepas op spoor 1 dan kan ik het wel toepassen op een ander spoor. Hoe kan dat?
Er staat bovenaan dat ik 2 stereo effecten tegelijkertijd an gebruiken. Hoe zit het met monoeffecten en 2ch effecten? Daar wordt niets over gezegd.
Dit lijkt me vooreerst genoeg. Hoop van je te vernemen.
groet
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 29-03-2006, 10:20
Member

Potverdomme,vind men boeken niet meer,zal je zo proberen te helpen.Je kan op een mono opname(1 kanaal) een stereo effect zetten(pan L,R),of je kan op een stereo opname (bv.synthesizer) dat op kanaal 1&2(panpot op kanaal één bv.Links en kanaal 2 natuurlijk dan op Rechts) is ingeplugd twee mono (2ch) effecten plaatsen.Dus een stereo effect hoeft per difinitie NIET uit twee kanalen te komen,op één kanaal heb je toch een panpot (L,R)!!
Een insert effect word gebruik als je bij de opname je effect mee wil horen(bv.gitaar met distorion)
en zal dan ook zo worden opgenomen wat zeer efficient is,let wel op,als je zo'n effect gebruikt valt één effect van je sent/return weg,raar maar waar!
Jij hebt waarschijnlijk niet opgenomen met een insert effect en kan daardoor nog toepassen op andere sporen.
Op je laaste vraag denk ik dat dat hezelfde blijf voor mono&2ch effecten

Hoop bij deze dat ik je heb kunnen helpen groetjes stefsax
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-04-2006, 11:21
Junior Member

bedankt voor je antwoord van 29 -3. Vervolgvraag: ik paste toe effect Ambience (staat vermeld als 2ch en als inserteffect). Dat kan ik tegelijkertijd ook op een ander spoor/kanaal toepassen blijkt, terwijl vermeld wordt dat eenmaal toegepast dat niet zou kunnen. Jij zegt dat ik het dan niet 'met een inserteffect heb opgenomen' maar er staat dus wel de vermelding 'insert ' achter genoemd effect. Betekent dat dat ik een insert effect kan opnemen als sent/return?
Verder begrijp ik je opmerking niet dat '1 effect van sent/return wegvalt als ik inserteffect gebruik'......
Bij info over bijv. effect studiovocal staat behalve insert en 2 ch ook nog 'for vocals insert L; natural en Insert R; rock'. Betekent dat ikzelf dat moet toevoegen nog of zit 't er al in.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 29-01-2007, 16:20
Junior Member

Reputatie: STUDIOSALVE is op goeie weg

Hallo,

je kunt een effect door meerdere auxen (dus kanalen) tegelijkertijd aansturen. Maar als je een effect als insertie gebruikt, staat hij gereserveerd voor dat specifiek kanaal en kan hij niet meer door andere kanalen gevoed worden.

PS. ik zoek iemand met de 880ex en een zipdrive om mijn 880ex up te daten, want dat lukt niet met een CD brander (wat ik dus heb).

Groeten

Niek

www.studiosalve.nl
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten