homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnametechnieken

Mededelingen

Opnametechnieken Allerlei discussies over opnametechnieken: microfoonpositionering, gebruik maken van akoestiek, technische aspecten zoals compressie tijdens het opnemen etc.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-05-2009, 23:45
Senior Member

Reputatie: jeroen.grommen wordt hier goed onthaaldjeroen.grommen wordt hier goed onthaald
Standaard Re-ampen

Hey,

ik vroeg me af, stel nu dat je na het opnameproces moet vaststellen dat alles wel strak ingespeeld is, maar één bepaalde gitaar track niet echt meekan met de rest qua opnamekwaliteit en dat Eq niet bepaald raad brengt, in hoeverre kan je verbetering verwachten door deze track te re-ampen?

En waar moet je mee rekening houden? De track in kwestie is al zwaar in gain beladen geweest en komt vanuit een marchall 800, en heeft te lijden gehad van de typische 4x12 cabinet faseproblemen bij opname (wat ik toen nog niet wist dat dit zo was) . Kan een cleane amp en betere mic-positie verder nog iets aan de zaak verbeteren? Kan dit proces meer definitie brengen aan de door fase aangetaste klank?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-05-2009, 09:59
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Re-ampen

Meestal doe je dit met een DI signaal van de gitaar. Niet met een track die je vie micro hebt opgenomen. Ik vrees dat het niet echt meer zal gaan, maar je kan het altijd proberen, nee? Of opnieuw de track inspelen?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-05-2009, 12:58
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Re-ampen

ik vrees er ook voor in dit geval..
reampen gebeurt idd met cleane signalen..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten