| Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht. |

26-05-2009, 20:42
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Hoe praat mijn DAW?
ADAT 24XT,Alesis BRC, Cubase 5 , motu 24i/0 met PCI-expreskaart, Hoe koppel ik het, Kan ik Cubase of de BRC master maken?
Welke kabels, ADAT, MIDI (heeft de motu niet), Wordclock?
Ik heb geen idee, help!!!!!
Johan
|

26-05-2009, 20:54
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Re: Hoe praat mijn DAW?
Wat wil je koppelen?
Ik vermoed dat je alle toestellen wil synchroniseren?
Wil je even uitleggen wat je precies wil doen met de hele setup?
Mvg
Reinout

27-05-2009, 12:26
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Hoi Rein,
ik doe hier veel studiowerk thuis, eigenlijk ieder steelgitaarpartij die je ergens op een plaat uit nederland hoort. Oja, uit Belgie ook Dana Winner.. 
Meestal komen de producers hier met een CD met ruwe 2 sporen mix waar ik dan een aantal tracks bij zet. Het is vaak gecompliceerd, omdat de een komt met een ADATTape, die ik weer via een oude recorder overzet op de HD24 en inspeel, wat Edit en overzet op de Tape. Een ander komt met een HD ADAT harddisk in Caddy, weer een ander met CD met Wav files.
Ik kan maar niet wennen aan de Mac met protools, dus ga ik voor Cubase 5 op PC.
Ik wil flexibel en klantgericht kunnen werken, het liefst via Cubase inspelen en dan transporteren naar hun medium, zonder veel moeilijke kunstgrepen.Tijd is geld dus het moet voor hen ook snel gaan.
Het liefst zou ik, juist omdat ik er zo bekend mee ben, via de BRC in opname gaan en kunnen 'spoelen'. Alle andere dingen zoals het Editen en of tracks aanmaken weer via Cubase.
Nu weet ik dat de MOTU geen MIDI heeft, volgens mij zit op de PCIe-kaart wel een ADAT aansluiting. Kan ik daar wat mee?
Ik wil het dus synchroniseren, en indien mogelijk over en weer tussen Cubase en HDrecorder kunnen transporteren.
Ik heb ook een Fireface, voor noodgevallen ..
Ik ben echt een leek op dit gebied, en kom uit de tape-omgeving......
groet, Johan
Laatst gewijzigd door steeljj; 27-05-2009 om 12:28.
|

27-05-2009, 19:14
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steeljj
ADAT 24XT,Alesis BRC, Cubase 5 , motu 24i/0 met PCI-expreskaart, Hoe koppel ik het, Kan ik Cubase of de BRC master maken?
Welke kabels, ADAT, MIDI (heeft de motu niet), Wordclock?
Ik heb geen idee, help!!!!!
Johan
|
Een Alesis BRC kan veel, maar dan moet je hem gebruiken op 48kHz ...
Je kan Down-pitchen tot -147. Je krijgt dan 44.1 op het betreffende display, maar dan krijg je synchronisatieproblemen ... in een complexe setup ...
Cubase als master gebruiken, en MTC vanuit Cubase verzenden naar de BRC MIDI-IN.
De Alesis ADAT XT20 met de BRC verbinden met de 9-pin Adat synchronisatie.
De Alesis ADAT XT20 9-pin Adat synchronisatie OUT doorverbinden met de 9-pin Adat synchronisatie op de PCI-expreskaart (zit die erop???)
Zowiezo de Wordclock Out van de BRC verbinden met de Wordclock IN op de Motu 24i/0
En tot slot, de handleiding van de Alesis BRC (en alle andere gebruikte apparatuur) erbij nemen, zodat je erachter komt waarmee je bezig bent.
Peter
Edit; Adat 24XT ken ik niet??? ADAT XT20 of HD24(XR), ... wel ...
Sonar 7PE in Windows XP-SP3 op AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ met 4Gb DDR2/800MHz en meer dan 2TB opslagruimte. Alesis XT20-LX20(3x)-BRC; RME-Digi9652 (2cards); Behringer MX3242X - MX2642X - MX1602A - MX882
Laatst gewijzigd door PM-Studio-Project; 27-05-2009 om 19:19.
Reden: Adat 24XT ken ik niet??? ADAT XT20 of HD24(XR), ... wel ...
|

28-05-2009, 18:11
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Hoi Peter en Rein,
Sorry, ik bedoel de HD24 XR.
Nu word ik door mensen ook weer de motu afgeraden, vanwege de 'amateurkwaliteit'.
Zij raden mij de RME fireface 800 aan. Ik zou dan toch via de ADAT aansluiting of via MIDI of wordclock het geheel kunnen syncen. Ik heb een alesis fireport en zou ik kunnen pingpongen tussen fireface en HD24XR.
Ik weet het intussen niet meer. Wat is wijsheid?
groet, Johan
|

29-05-2009, 07:45
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Motu is echt wel goed, maar de RME Fireface 800 is topklwaliteit en zelfs zowat de referentie wat betreft firewire audio interfaces!
Ik werk met een RME ADAT kaart en gebruik mijn Alesis recorders als AD/DA convertors, zowel bij meersporen-opnames over een mengtafel, alsook voor de meersporen-weergave van wat er in mijn computer staat, ook over een mengtafel natuurlijk ...
Wat is Wijdheid? 
Gebruik de Alesis HD24 XR ook voor de AD/DA conversie in combinatie met een in-line mengtafel en een RME Adat kaartje. Bijv. een RME HDSP 9652.
Er zitten hier op het forum enkele Alesis HD24 XR gebruikers?!
Waarschijnlijk kunnen zij er meer over kwijt ...
En maak je niet te veel zorgen over synchronisatie en stabilliteit ...
Eén of meerdere RME kaarten in je PC in combinatie met een Alesis (of meerdere) werkt, mits intelligent aangesloten, immers als één grote machine!
Wil je uitdrukkelijk Firewire? en waarom?
Peter
Sonar 7PE in Windows XP-SP3 op AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ met 4Gb DDR2/800MHz en meer dan 2TB opslagruimte. Alesis XT20-LX20(3x)-BRC; RME-Digi9652 (2cards); Behringer MX3242X - MX2642X - MX1602A - MX882
Laatst gewijzigd door PM-Studio-Project; 29-05-2009 om 07:48.
Reden: tikfoutjes
|

29-05-2009, 22:26
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
RME Adat kaart:
Volgens mij is dat DE oplossing, als alles zo werkt zoals ik me voorstel.
RME HDSPe RAYDAT
Is deze kaart, als opvolger van de door jou genoemde, ook geschikt?
zie beschrijving:
RayDat - PCIe Audio Karten
Wat is de kaart met de allebeste specks die ik zou kunnen kopen, tussen Hd24, Cubase en mengtafel?
Bedankt, Johan
Laatst gewijzigd door steeljj; 29-05-2009 om 22:30.
|

29-05-2009, 23:13
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
De kaart die je hierboven aangeeft RayDat - PCIe Audio Karten lijkt uitstekend geschikt.
En zeer waarschijnlijk is dit uiteindelijk de kaart met de allebeste specks en prijs ook nog!
Zelf werk ik niet met cubase, oa. omdat cubase enkel in mastermode werkt(e)?!.
Althans, dit was altijd zo ... ik weet niet of daar met Cubase 5 veranderingen in zijn gekomen?!
"t Is echter niet noodzakelijk, dat je een programma moet gebruiken dat ook in slavemode kan presteren ...
Peter
|

26-07-2009, 21:33
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Eindelijk alles voor elkaar!
Cubase 5 op core I7 (1200 watt voeding!, na eerst met 650 watt voeding een dure Nvidea grafische kaart via piekspanning opgeblazen te hebben,,,,,)
RME raydat via 4 optisch in-out naar HD24 en Behringer ADA ultragain.
Dan in mijn M-5000 tafel, met automatisering. Locking via wordclock.
32 in en 32 uit!!!!
en yes, het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!
Johan
|

26-07-2009, 21:39
|
 |
Algemeen moderator
|
|
|
|
Je doet me kwijlen  .
Fijn dat je de boel aan het draaien hebt.
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|