homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-03-2006, 10:09
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard DSP-kaart

Aangezien de CPU van mijn PC het meestal wat moeilijk krijgt bij het afmixen (een EQ-tje hier, een Reverb daar, overal wat compressie) ben ik aan het overwegen om mij een DSP-kaart aan te schaffen.
Totnogtoe ben ik gestoten op de UAD-1 en de TC Powercore.
Heeft er iemand ervaring met deze kaarten en hun plugins?
Hoe is de kwaliteit van de plugins en voor welke kaarten zijn de beste plugins beschikbaar?
Zijn er nog andere goede alternatieven?

Groeten,
Pixie
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-03-2006, 11:16
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg
Standaard Re: DSP-kaart

Waves APA32 ... niet echt een koopje wel.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-03-2006, 13:10
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

de uad is veruit de beste volgens velen. Ik heb enkel met de uad en tc powercore gewerkt, en uad is inderdaad veel beter dan de tc

de waves is een dsp card om uw waves plugins op te draaien, dus geen verschil qua software met de gewonde waves sfx.

uad is gemaakt door de nieuwe firma van ex urei stichter/ontwerpe, Universal Audio en hebben veel zeer goede emulaties van hun klassieke hardware (putlec eq, 1176, la2a, la3a) en andere. hun plugins zijn zeer helder en warm

tc powercore draait vooral op de oxford en acces virus plugins. Die zijn van de beste ter wereld, maar moeten toch nog een beetje onderdoen voor de uad plugins.

de 3de in de rij is waves qua kwaliteit. Maar die zijn nogal klinisch clean.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 13-03-2006, 13:33
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg

is de UAD van origine niet iets van roland? Ik kan me vergissen ze, ik dacht daar maar aan.

Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13-03-2006, 13:53
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Bedankt voor jullie tips.
Ikzelf was ook eerder aan de UAD aan het denken. Het schijnt ook de meest gebruikte te zijn, gezien het aantal topics dat ik erover vind op het internet.
Spijtig genoeg moet ik nu eerst mijn belastingen betalen, maar zodra ik er financieel weer beter voor sta, ga ik ervoor.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-03-2006, 16:20
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Citaat:
s de UAD van origine niet iets van roland? Ik kan me vergissen ze, ik dacht daar maar aan.
toch niet, een van de zonen van Bill Putnam (stichter/ontwerper van Urei, de voorloper van Universal Audio) is programeur voor Center for Computer Research in Music and Acoustics (CCRMA) geweest, en zo zijn die ook dsp cards beginnen maken vanuit zijn software kennis gemixt met de audiotechnische kennis/ontwerpen/technische notities van hun vader en de andere zonen en de Urei erfenis.

Het is in 1989 dat ze weer gestart zijn met de de patenten te clearen (stonden allemaal op persoonlijke naam van de vader, en niet op die van de firma Urei, die verkocht is an JBL) en alles te bestuderen en testen en in 2000 kwamen ze op de markt met hun producten, eerst de rebuilds van de klassiekers (ua m610, ua 1176ln, ua la2a, ua la3a ) en later met eigen producten (ua uad-sp1, ua SOLO/110, ua SOLO/610, ua la610, ua 6176, 2-610, 2-1176, 2192)

de plugins worden voornamelijk door henzelf gemaakt
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 14-03-2006, 09:02
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Pixie: Werk zelf met TC powercore (weliswaar de element versie). Aangezien je mij al zeer dikwijls nuttige tips hebt gegeven mag je altijd eens uitgebreid komen testen als je daar zin in hebt

Let er wel op dat ik voor het ogenblik enkel de standaard plugins voor Powercore heb. (Sony Oxford is voor in de toekomst, zoals je zegt: na de belastingen :-x )

P4-3.4-2-2x160-SX3-TCPowercore-Projectmix i/o.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 14-03-2006, 14:11
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Ik denk dat je een uad kaart vooral koopt als je fan bent van vintage-stuff.
Hun emulaties zijn keer op keer uitstekend, de nieuwe emulatie van de space echo
schijnt ook weer heel goed te zijn. Je moet geen extreme sound sculptering tools
op een uad kaart verwachten, daarvoor ben je beter af met de concurrentie denk ik.

Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 14-03-2006, 14:57
Vintage Member

uad is warme plugins die ook veel gebruikt worden door dance producers, als je klinische wil (kraftwerk style clinisch) moet je bij waves zijn

and sound scultpure doe je met vsti insturments, niet met effecten.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-03-2006, 15:41
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

had me beter moeten uitdrukken, met sound sculptering tools bedoelde ik
bv. samplers en dergelijke. Die zitten toch niet op een uad kaart?
Maar je doet dit inderdaad beter met vsti's en andere proggy's :-)

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten